Ontslagen kdv leidsters
maandag 13 januari 2014 om 15:04
Nadat ik 8 jaar in de kinderopvang heb gewerkt is er nu geen werk meer te vinden daarin. Zelf weet heb ik geen andere diploma's. Ik kan niveau 4 doen in de zorg, maar dan zegt iedereen weer je kan toch geen werk in vinden omdat ik weinig ervaring daarin heb.
Nu weet ik echt niet wat ik moet gaan doen. Ik ben 32 en zit al 2 jaar zonder werk en weet niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Ik voel me hopeloos.
Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?
Nu weet ik echt niet wat ik moet gaan doen. Ik ben 32 en zit al 2 jaar zonder werk en weet niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Ik voel me hopeloos.
Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?
maandag 13 januari 2014 om 15:07
Ik ben geen ex leidster maar heb er wel veel gesproken die op mijn kdv boventallig zijn geworden.
Wil je wel in de zorg werken? Want je zou kunnen kijken of je via een zorginstelling dan een aanvullende opleiding kan doen.
Ik zou niet zomaar afgaan op 'iedereen zegt' maar concreet informeren naar de mogelijkheden bij de werkgevers zelf.
Wil je wel in de zorg werken? Want je zou kunnen kijken of je via een zorginstelling dan een aanvullende opleiding kan doen.
Ik zou niet zomaar afgaan op 'iedereen zegt' maar concreet informeren naar de mogelijkheden bij de werkgevers zelf.
maandag 13 januari 2014 om 15:10
maandag 13 januari 2014 om 15:18
quote:vlinder112 schreef op 13 januari 2014 @ 15:04:
Nadat ik 8 jaar in de kinderopvang heb gewerkt is er nu geen werk meer te vinden daarin. Zelf weet heb ik geen andere diploma's. Ik kan niveau 4 doen in de zorg, maar dan zegt iedereen weer je kan toch geen werk in vinden omdat ik weinig ervaring daarin heb.
Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?Ik heb toevallig laatst een item gezien over ouders die zelf een BSO hebben opgericht en dat liep als een trein, wellicht dat het een idee om zoiets zelf op te richten?? Heb je zelf ook kids?
Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?Ik heb toevallig laatst een item gezien over ouders die zelf een BSO hebben opgericht en dat liep als een trein, wellicht dat het een idee om zoiets zelf op te richten?? Heb je zelf ook kids?
maandag 13 januari 2014 om 16:48
quote:Pantax schreef op 13 januari 2014 @ 15:07:
Hier zijn veel ex leidsters die BSO-gastouder-opvang bieden. Het levert niet zoveel op, maar er is nog redelijk wat vraag naar.Ik ga vanaf ongeveer half maart dit doen/opzetten. Bij mij thuis. Dat stond al in de planning, maar mijn ontslag kwam tussendoor. Ik wilde eerst een tweede kind en die heb ik afgelopen 2 januari gebaard. Straks moet ik weer Ww aanvragen en dan ga ik echt bezig met de serieuze stappen ondernemen. Met hulp vanuit de Ww, wat veel prettiger is dan helemaal uit het niets beginnen.
Hier zijn veel ex leidsters die BSO-gastouder-opvang bieden. Het levert niet zoveel op, maar er is nog redelijk wat vraag naar.Ik ga vanaf ongeveer half maart dit doen/opzetten. Bij mij thuis. Dat stond al in de planning, maar mijn ontslag kwam tussendoor. Ik wilde eerst een tweede kind en die heb ik afgelopen 2 januari gebaard. Straks moet ik weer Ww aanvragen en dan ga ik echt bezig met de serieuze stappen ondernemen. Met hulp vanuit de Ww, wat veel prettiger is dan helemaal uit het niets beginnen.
maandag 13 januari 2014 om 18:04
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf een dochtertje van 3 en ik zit ook aan gastouder worden te denken. Ondanks je geen pensioen op kan bouwen etc. Omdat ik geen familie in de buurt heb wonen vindt ik Utrecht te ver. Collega's van me hebben daar wel werk gevonden. Maar vaak krijg je van werkgevers te horen dat ze liever mensen willen van hun eigen omgeving of in de zelfs door de reiskosten.
maandag 13 januari 2014 om 18:39
Jo12345, gehandicaptenzorg moet wel bezuinigen maar honderdduizenden mensen die eruit moeten??? Nee hoor. Momenteel zijn er alleen weinig tijdelijke contracten die verlengd worden en nieuwe vacatures zijn dun bezaaid. Het meeste gaat eruit doordat mensen eerder met pensioen kunnen ivm nieuwe regelingen.
Ouderenzorg zal hetzelfde verhaal zijn.
Ouderenzorg zal hetzelfde verhaal zijn.
maandag 13 januari 2014 om 19:13
quote:itsme1973 schreef op 13 januari 2014 @ 18:12:
omscholen naar groepswerker (jeugdzorg)?
werkend leren in de zorg?
omscholen naar klassenassistent of leerkracht basisonderwijs?
Jeugdzorg ligt enorm op z'n gat en dat zal voorlopig zo blijven.
Ik zie vaak wel vacatures voor verzorgende IG trouwens, zou dat wat voor jou kunnen zijn?
omscholen naar groepswerker (jeugdzorg)?
werkend leren in de zorg?
omscholen naar klassenassistent of leerkracht basisonderwijs?
Jeugdzorg ligt enorm op z'n gat en dat zal voorlopig zo blijven.
Ik zie vaak wel vacatures voor verzorgende IG trouwens, zou dat wat voor jou kunnen zijn?
maandag 13 januari 2014 om 19:15
BSO is ontzettend veel vraag naar, ik bied het niet aan omdat ik mij richt 0/4 jaar. Die heb ik een hele dag.
De BSO hooguit 4 uurtjes en mag ik ook maar Max. 6 kinderen opvangen.
Maar BSO is dus veel vraag naar, de BSO is duurder dan dat ik ben en daar gaan de kinderen alleen na school heen en in de vakantie.
De BSO hooguit 4 uurtjes en mag ik ook maar Max. 6 kinderen opvangen.
Maar BSO is dus veel vraag naar, de BSO is duurder dan dat ik ben en daar gaan de kinderen alleen na school heen en in de vakantie.
maandag 13 januari 2014 om 20:21
Niveau 4 welzijn is best breed
- begeleider verstandelijk gehandicapten zorg (dagbesteding/wonen)
- psychiatrie
- ouderenzorg
Iemand op een ander topic had een leuke link: http://www.youchooz.nl
- begeleider verstandelijk gehandicapten zorg (dagbesteding/wonen)
- psychiatrie
- ouderenzorg
Iemand op een ander topic had een leuke link: http://www.youchooz.nl