Werk & Studie alle pijlers

Ontslagen kdv leidsters

13-01-2014 15:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik 8 jaar in de kinderopvang heb gewerkt is er nu geen werk meer te vinden daarin. Zelf weet heb ik geen andere diploma's. Ik kan niveau 4 doen in de zorg, maar dan zegt iedereen weer je kan toch geen werk in vinden omdat ik weinig ervaring daarin heb.

Nu weet ik echt niet wat ik moet gaan doen. Ik ben 32 en zit al 2 jaar zonder werk en weet niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Ik voel me hopeloos.

Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?
Ik ben geen ex leidster maar heb er wel veel gesproken die op mijn kdv boventallig zijn geworden.

Wil je wel in de zorg werken? Want je zou kunnen kijken of je via een zorginstelling dan een aanvullende opleiding kan doen.

Ik zou niet zomaar afgaan op 'iedereen zegt' maar concreet informeren naar de mogelijkheden bij de werkgevers zelf.
Hier zijn veel ex leidsters die BSO-gastouder-opvang bieden. Het levert niet zoveel op, maar er is nog redelijk wat vraag naar.
Buitenland? Bij Nederlandse scholen etc?
Misschien in een andere regio proberen? Hier in Utrecht is er nog redelijk werk te krijgen, vriendin van mij kon bij 4 opvangen per direct beginnen omdat er meiden uit gegaan waren die een vast contract hadden moeten hebben en ze nu mensen moesten aannemen met kortere contracten.
quote:vlinder112 schreef op 13 januari 2014 @ 15:04:

Nadat ik 8 jaar in de kinderopvang heb gewerkt is er nu geen werk meer te vinden daarin. Zelf weet heb ik geen andere diploma's. Ik kan niveau 4 doen in de zorg, maar dan zegt iedereen weer je kan toch geen werk in vinden omdat ik weinig ervaring daarin heb.

Nu weet ik echt niet wat ik moet gaan doen. Ik ben 32 en zit al 2 jaar zonder werk en weet niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Ik voel me hopeloos.

Ik wil graag van ex leidsters weten welke richting jullie zijn gaan doen kwa studie of werk?Ik heb toevallig laatst een item gezien over ouders die zelf een BSO hebben opgericht en dat liep als een trein, wellicht dat het een idee om zoiets zelf op te richten?? Heb je zelf ook kids?
Stel dat ik kinderen zou hebben dan zou ik een flexibele opvang willen met ook nachtopvang. Misschien iets in die richting gaan doen? Er zijn niet zoveel gastouders die dat doen...
Waarom solliciteer je niet gewoon in de zorg? Je zegt dat je dat kunt/mag. Anderen kunnen wel zeggen dat er geen werk is maar wie weet. Als je het niet probeert heb je zeker niets!

En anders gastouderopvang ofzo.

Succes!
quote:Pantax schreef op 13 januari 2014 @ 15:07:

Hier zijn veel ex leidsters die BSO-gastouder-opvang bieden. Het levert niet zoveel op, maar er is nog redelijk wat vraag naar.Ik ga vanaf ongeveer half maart dit doen/opzetten. Bij mij thuis. Dat stond al in de planning, maar mijn ontslag kwam tussendoor. Ik wilde eerst een tweede kind en die heb ik afgelopen 2 januari gebaard. Straks moet ik weer Ww aanvragen en dan ga ik echt bezig met de serieuze stappen ondernemen. Met hulp vanuit de Ww, wat veel prettiger is dan helemaal uit het niets beginnen.
Ik werk sindskort op bbl-basis in de zorg en veel van mijn klasgenoten zijn ook gewezen kdv-leidsters.

Moet er wel bijzeggen dat er sindsdien een vacaturestop is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf een dochtertje van 3 en ik zit ook aan gastouder worden te denken. Ondanks je geen pensioen op kan bouwen etc. Omdat ik geen familie in de buurt heb wonen vindt ik Utrecht te ver. Collega's van me hebben daar wel werk gevonden. Maar vaak krijg je van werkgevers te horen dat ze liever mensen willen van hun eigen omgeving of in de zelfs door de reiskosten.
omscholen naar groepswerker (jeugdzorg)?

werkend leren in de zorg?

omscholen naar klassenassistent of leerkracht basisonderwijs?
@Anthonieus stond er ook bij hoe die ouders het deden met de bso die ze hebben opgericht.
De langdurige zorg zoals de ouderen en gehandicaptenzorg is in ieder geval geen alternatief.

Wat ze eerst met de kdv's gedaan hebben, gaan ze nu daar doen.

De komend jaren gaan er daar honderdduizenden mensen uit.
Jo12345, gehandicaptenzorg moet wel bezuinigen maar honderdduizenden mensen die eruit moeten??? Nee hoor. Momenteel zijn er alleen weinig tijdelijke contracten die verlengd worden en nieuwe vacatures zijn dun bezaaid. Het meeste gaat eruit doordat mensen eerder met pensioen kunnen ivm nieuwe regelingen.

Ouderenzorg zal hetzelfde verhaal zijn.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar zit er een vestiging van CompaNanny bij jou in de buurt? Die hebben nog vaak vacatures open staan

CompaNanny vacatures
quote:itsme1973 schreef op 13 januari 2014 @ 18:12:

omscholen naar groepswerker (jeugdzorg)?

werkend leren in de zorg?

omscholen naar klassenassistent of leerkracht basisonderwijs?

Jeugdzorg ligt enorm op z'n gat en dat zal voorlopig zo blijven.

Ik zie vaak wel vacatures voor verzorgende IG trouwens, zou dat wat voor jou kunnen zijn?
BSO is ontzettend veel vraag naar, ik bied het niet aan omdat ik mij richt 0/4 jaar. Die heb ik een hele dag.

De BSO hooguit 4 uurtjes en mag ik ook maar Max. 6 kinderen opvangen.

Maar BSO is dus veel vraag naar, de BSO is duurder dan dat ik ben en daar gaan de kinderen alleen na school heen en in de vakantie.
verzorgende IG is wat anders dan kdv-leidster op niveau 4. Je moet allerlei verpleegtechnische handelingen kunnen en mogen doen. Ik heb zelf SPW-4 gedaan maar kon niet zonder meer als VIG aan de slag. Daar doe ik nu dus die BBL-opleiding voor.
Oh, TO schreef dat ze niveau 4 in de zorg kon doen, dus dacht dat ze daar misschien voor was opgeleid. Wat voor banen vallen onder 'niveau 4 in de zorg'?
Niveau 4 welzijn is best breed

- begeleider verstandelijk gehandicapten zorg (dagbesteding/wonen)

- psychiatrie

- ouderenzorg

Iemand op een ander topic had een leuke link: http://www.youchooz.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven