Werk & Studie alle pijlers

Onvoldoende beoordeling...

25-07-2013 17:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
... en mijn baas heeft gelijk!

Het verhaal. Vanmorgen heb ik mijn jaarbeoordeling gehad en deze was onvoldoende. Mijn baas gaf aan dat mijn werk best ok is, maar dat ik er gezien mijn capaciteiten veel meer uit moet halen.

Daar raakt ie een goed punt. Ik ben altijd een 6-jes mens geweest. Vind het al snel wel best. Als ik hoger haal, is het omdat het vak me lag (studie) of omdat ik wel een sfeerverhogende collega ben (werk).

En nu dus een terechte onvoldoende. Ik weet dat ik veel meer kan (heb dit in het verleden ook een aantal keer bewezen), maar kan me er niet toe zetten om altijd voor de 9 te gaan. En dat is nu afgestraft.

Mijn vraag aan jullie is: Wie was ook een 6-jes mens, en gaat nu wel voor de hogere cijfers? Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Hoe kun je jezelf motiveren?

Ik weet dat ik me moet aanpassen, omdat ik nu op functies kom waarbij dat ijverige doorwerken van me wordt verwacht. En ik wil het ook graag! Ik heb alleen nog even wat concrete tips nodig om me te motiveren.
quote:redflag1 schreef op 25 juli 2013 @ 19:12:

@brittle: Dat gebrek aan inzet is wel iets waar ik vaker last van heb. Mijn lg is op zich een prima kerel, maar wel wat moeilijk tevreden te stellen. Misschien dat je daar wel iets raakt. Soms denk ik namelijk ook 'waarom zou ik me inspannen als hij het toch nog 20 keer doorkijkt?'. Is een punt om mee te nemen in mijn actieplan. Dank daarvoor!

Ik spar juist met mijn LG. Ik doe de voorzet, hij vult aan en beiden verbeteren we elkaar. En dat werkt uitstekend al geruime tijd. Hoewel mijn LG wel een beetje type laissez-faire is waar ik in het begin best moeite mee had, het laten zwemmen zeg maar, weet ik nu na ruim 5 jaar veel beter in zijn gedachten mee te gaan. Tegenwoordig leest hij alleen nog maar tegen en dan ook alleen nog indien ik graag wil of ik iets goed heb verwoord/in de juiste toonzetting, anders niet eens meer.

Verder TO, er hoeft op zich niets mis te zijn met niet willen streven naar hoger/beter of wat dan ook. Belangrijk lijkt me wel dat je consequent werkt aflevert. Nu je een onvoldoende beoordeling hebt gehad wordt je pas echt wakker geschud en dat is natuurlijk jammer en te laat ook, dat zou je voor kunnen zijn. Nog een paar keer van dit soort beoordelingen en je ligt eruit. Ik zou toch gaan mikken op minstens een 7 en zelf pro-actief gaan aangeven hoe je jezelf kunt verbeteren.

Vraag dus wel om feedback en vraag dat gevarieerd, dus aan meerdere mensen waaronder ook meer duidelijkheid van je LG. Doorvragen zonder gelijk in de verdediging te schieten.
quote:Dibbes1 schreef op 26 juli 2013 @ 00:39:

[...]

Nu je een onvoldoende beoordeling hebt gehad wordt je pas echt wakker geschud en dat is natuurlijk jammer en te laat ook, dat zou je voor kunnen zijn. Nog een paar keer van dit soort beoordelingen en je ligt eruit. Ik zou toch gaan mikken op minstens een 7 en zelf pro-actief gaan aangeven hoe je jezelf kunt verbeteren.Dit is dus ook hetgeen ik wil doen! Alleen nu ben ik op zoek naar de manier om dit te bereiken. Hoe ga ik dit doen? Hoe ga ik me motiveren?
quote:mooiedromen schreef op 25 juli 2013 @ 21:23:

Ik vind t heel lief dat iedereen oplossingen bedenkt voor TO maar het is gewoon luiigheid en daar hoeft niemand iets voor aan.te passen.behalve TO zelf.

Dus geef je zelf een schop onder je reet en ga beter je best doen. Je krijgt betaald om je werk goed te doen en aangezien er , zoals je zelf in eerste instantie zegt, geen echte redenen zijn waarom je dat niet zou kunnen is het puur een kwestie van wilskracht!Je hebt helemaal gelijk. Ik ben idd de enige die er iets aan kan doen. En nu ben ik op zoek naar de manier om er iets aan te doen. Alle tips zijn welkom!
quote:Pantax schreef op 25 juli 2013 @ 19:24:

En ja, het ligt wèl aan je baas.Los van de discussie of er ook iets is dat mijn baas anders zou kunnen doen, hij heeft wél een punt tav mijn functioneren. En aan zijn gedrag kan ik niets doen, maar aan mijn eigen gedrag wel. Dus daarom wil ik veranderen en meer proactief worden. Hoe dat te doen?
Ja, kom op mens, je kan hier wel blijven vragen hoe jij je ass een keer aan het moven krijgt, maar het hóeft niet hoor. Als je dat niet eens zelf kan bedenken dan doe je het toch niet?

Zo'n onvoldoende beoordeling gaat keihard je dossier in, ik weet niet of je dat beseft?

Eén zo'n ontsierend gebeuren op je conto lijkt me meer dan genoeg motivatie om te zorgen dat het daarbij blijft. Of heb jij nog meer blamage nodig?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 25 juli 2013 @ 19:45:

[...]

En omdat ik me liever nét iets meer inspan, dan op mijn fietsje naar de UWV te moeten, doe ik dat gewoon. Simpel.

Ik begrijp dat dit voor jou voldoende motivatie is.

Echter bij mij werkt het nog niet helemaal. Ik heb blijkbaar nog wat extra peper nodig...
quote:redflag1 schreef op 26 juli 2013 @ 08:10:

[...]

Ik begrijp dat dit voor jou voldoende motivatie is.

Echter bij mij werkt het nog niet helemaal. Ik heb blijkbaar nog wat extra peper nodig... Ja, nou, okee, dan wacht je gewoon tot je tweede of derde onvoldoende beoordeling.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Luiheid is ook een kwaliteit, luie mensen zijn vaak heel efficient en goed in zien waar processen efficienter kunnen. Hoe zit dat bij jou TO? Kun je dat en zou je daar op je werk meer mee kunnen doen? Ik denk dat je verder komt van je sterke punten gebruiken dan van strijden tegen je zwakke punten.
quote:aikidoka schreef op 26 juli 2013 @ 08:16:

Luiheid is ook een kwaliteit, luie mensen zijn vaak heel efficient en goed in zien waar processen efficienter kunnen. Hoe zit dat bij jou TO? Kun je dat en zou je daar op je werk meer mee kunnen doen?

Hiermee sla je de spijker op zn kop! Dit is precies ook wat mijn baas aangaf. Bij aanstelling heb ik taak X te doen gekregen. Omdat ik zo lui ben, heb ik die taak nu zo georganiseerd dat ie in de helft van de tijd kan (zonder kwaliteitsverlies). Mijn baas zegt dus ook: Taak X loopt perfect. En je kunt meer doen. En dat ik dit dus niet zomaar deed, is nu de reden voor mijn onvoldoende (want ik zit dus de helft van de tijd niets nuttigs te doen).

Concreet denk ik dat ik er gewoon nog een Taak Y bij moet gaan doen. Nu kom ik ergens!
Hahaha, met die laatste post begint het weer te kriebelen bij mij. Nu kan ik iets. Eerst zoeken naar een leuke taak erbij en dan me erop storten. Ik zie het weer positiever in :-)
Super redflag, lekker bezig! Je doet het waarschijnlijk ook beter als je regelmatig nieuwe taken krijgt, want die zijn nieuw en daar is voor jou iets te leren en efficienter te maken aan. Dat kun je aan je LG aangeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven