Onzeker in werk
vrijdag 16 december 2016 om 15:27
In mijn leven ben ik op de meeste fronten stabiel en zeker, behalve als het om werkprestaties gaat. Hierdoor ga ik vaak voor functies die iets onder het niveau liggen waar ik voor ben opgeleid.
Studeren kan ik goed, maar me vervolgens zelfverzekerd profileren lukt me niet. Ik blijf daardoor hangen op een bepaald niveau.
Ik maak me vaak druk over mijn prestaties in werk en in contact met anderen. Door mijn houding kom ik nooit in heel verantwoordelijke functies terecht.
Ondanks dat ik mijn privéleven eigenlijk het belangrijkste vind baal ik ervan dat ik niet beter presteer op mijn werk. Ik pieker er regelmatig over.
Zijn er mensen die dit herkennen?
Studeren kan ik goed, maar me vervolgens zelfverzekerd profileren lukt me niet. Ik blijf daardoor hangen op een bepaald niveau.
Ik maak me vaak druk over mijn prestaties in werk en in contact met anderen. Door mijn houding kom ik nooit in heel verantwoordelijke functies terecht.
Ondanks dat ik mijn privéleven eigenlijk het belangrijkste vind baal ik ervan dat ik niet beter presteer op mijn werk. Ik pieker er regelmatig over.
Zijn er mensen die dit herkennen?
vrijdag 16 december 2016 om 16:30
@ bugs/minke: de behoefte om in mijn werk, op het niveau van mijn studie, iets "goed" te kunnen, iets waardoor anderen denken; "hej, zij is daar goed in, daarvoor moet je haar advies vragen", komt uit mijzelf. Ik heb het idee dat ik heel handig ben voor de dagelijkse gang van zaken maar dat ik niet uitblink in iets. Dat maakt mij onzeker.
@ditte: gelukkig ben ik niet alleen Ik heb hier al eens met een coach over gesproken ja.
@florita: ik ben een aantal jaar jonger dan jij, eind 20. Dus niet zo jong als m'n nickname doet vermoeden..
@ditte: gelukkig ben ik niet alleen Ik heb hier al eens met een coach over gesproken ja.
@florita: ik ben een aantal jaar jonger dan jij, eind 20. Dus niet zo jong als m'n nickname doet vermoeden..
vrijdag 16 december 2016 om 16:41
Ik zou gewoon lekker genieten van het feit dat je niet op zo'n hele verantwoordelijke functie zit en al zeker niet als je onzeker bent. Zo'n verantwoordelijke functie is echt niet alles. Wil je toch hogerop, dan kun je eventueel extra cursussen gaan volgen om jouw kennis uit te breiden waardoor je je mogelijk al een stuk zekerder voelt. Ook is het om zekerder van jezelf te worden over jouw werkzaamheden op de juiste plek te zitten met een leidinggevende die vertrouwen in jou toont. Dan gaat het steeds beter en kun je verder groeien. Succes!