Werk & Studie alle pijlers

Op Kot in Antwerpen

22-06-2010 15:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na de zomer ga ik in Antwerpen studeren en ik ben op zoek naar één of meerdere huisgenoten om een appartement mee te huren.

Mijn studiefinanciering is voorlopig mijn voornaamste inkomen. Het liefst zou ik zo centraal mogelijk willen wonen, in een appartement (in ieder geval géén studentenhuis) met ongeveer 2 huisgenoten.

Heeft iemand tips of adviezen hoe ik het beste een kot kan vinden??
www.immoweb.be
Eens in de stad gaan rondlopen? Zo doen de meesten het toch.

Zie je meteen in welke buurt je terecht komt. (Ik heb trouwens eens een tip gelezen dat je dat beter 's avonds ook eens doet, overdag kan een buurt er heel netjes uitzien, en 's nachts.. wat minder :p )

Ik zit zelf niet in Antwerpen, dus daarmee kan ik je niet helpen.
Hej Heidi,

Leuk Antwerpen, daar heb ik ook "op kot" gezeten. Ik heb daar mijn stage gedaan en kreeg gelukkig hulp van het bedrijf aldaar die een lijst van verhuurders had die ik een een vriendin van mij afbelden en binnen 48 uur gingen we verhuizen...zeker als iets leeg staat kan het snel gaan in de stad!

Kun je niet bij je begeleider aankloppen? die zal vast wel tips etc hebben, d'r zullen wel meerdere buitenlandse studenten woonruimte nodig hebben gehad...wellicht kun je in contact komen dan met studenten die net klaar zijn en dat je woonruimte kunt overnemen oid?

Echt in het centrum zelf is het moeilijk om grote appartementen te vinden die betaalbaar zijn of je moet in beetje oude zooi willen zitten.

Aanrader: orienteer je op postcode 2018, 10 minuten met de fiets van de Groenplaats, tram loopt er langs dus op slechts enkele minuten lopen van een halte. Dat is richting "de Harmonie" en het Prins Albertpark. Persoonlijk zou ik zeggen houd je aan de rechterkant van de Mechelse Steenweg die er loopt daar is het lekker rustig met toch alle gemakken. Ook rond het station en het Stadspark zou ik je afraden.

Mocht je nog meer vragen ofzo hebben gooi ze maar in de groep

Succes ermee!
Ik heb er ook gewoond....moest door omstandigheden na een half jaar uit mijn eerste woning...ben toen gewoon in de buurt waar ik graag wou wonen ('t Zuid) rond gaan lopen en kwam toen mijn 2e woning tegen :-) Waar ik met heel veel plezier gewoond heb. Een studio/ appartement met alles voor mijzelf in een superleuke buurt.

Echt ga er even een dagje naar toe, verzamel in de ochtend telefoonnummers (ze plakken te huur briefjes, met omschrijving, huurprijs etc op huizen)... en probeer voor de middag afspraken voor bezichtigingen te maken.

Succes en vooral veel woonplezier!
Now's the time - examens zijn bijna voorbij, studenten gaan voor de zomer naar mams en gooien hun koten op de markt. Over een maand zijn de meeste al lang weer weg. Gewoon dit weekend een middag rondlopen en dan kom je waarschijnlijk al met een aardig kot thuis!
Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik denk inderdaad dat het beste is om er gewoon heen te gaan, waarschijnlijk rij ik volgende week even op en neer. Hopelijk dat ik dan een kamer zal vinden!

Verder heb ik ook nog veel potentie gezien op de site www.easykot.be, mocht iemand anders in dezelfde situatie zitten..
Ik heb ook 4 jaar op kot in Antwerpen gezeten. Midden in het centrum in een zijstraat van de Nationale Straat.

Geweldige tijd. Maar het was wel een kamer en geen appartement.

Ik kreeg het telefoonnummer via via van iemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven