Werk & Studie alle pijlers

op mijn teentjes lopen

05-12-2010 21:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit nu in het tweede jaar van de pedagogiek opleiding en op dit moment heb ik enorm het gevoel dat ik op mijn teentjes moet lopen. Het is pittig en het is veel op dit moment..... Ik hik enorm tegen mijn ' huiswerk' op hierdoor en heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Dat het te veel voor mij is en dat het niveau wellicht echt te hoog is. Maar dit is wat ik wil, ik zet mij voor 100% in! Alleen dat op mijn teentjes lopen, vraag me af hoe lang ik dat nog kan volhouden. Ik wil absoluut geen studievertraging op gaan lopen i.v.m. studiekosten. Dus het is doorzetten doorzetten doorzetten....

ppppfff.. iemand die mij even een schop onder de kont kan geven of moed in kan praten?? Zit er echt flink doorheen nu
Misschien even een positief verhaal over mezelf . Zat/zit in het zelfde schuitje als jij. Heb vaak het idee dat ik op mijn tenen moet lopen en dat het niveau te hoog is. Zit op de pabo. Vond het allemaal erg moeilijk altijd. Maar omdat ik niet op wilde geven en graag een HBO diploma wilde halen heb ik doorgezet. En vandaag (wel een tweede poging maargoed) heb ik mijn LIO stage gehaald! Vond het best zwaar maar heb wel doorgezet. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Nu nog een eindje breien aan mijn afstudeerscriptie en dan mag ik mezelf juf noemen! Geef dus niet te snel op. Soms geeft doorzetten naderhand een groot gevoel van trots en zelfvertrouwen (zegt een ervaringsdeskundige )
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Dankje voor je verhaal

Ik wil ook helemaal niet opgeven, ik heb er alles voor over om mijn diploma te halen. Maar het is verrekte zwaar op dit moment en als ik er aan denk dat ik nog 2.5 jaar moet dan denk ik: hellup!! hoe ga ik dit doen!?!?

Morgen heb ik een gesprek op school, eens kijken wat daar uit rolt.
Emile Ratelband alert

Wat mij altijd wel helpt is het relativeren; wat is nou 2,5 jaar ''bikkelen' tijdens je studie als je daarna nog pak-em-beet 40jaar een beroep kan uitoefenen wat je écht leuk vindt?!

En denk eens aan hoe je je voelt als je afgestudeerd bent en met dat diploma in je handen staat: Trots!! Dat heb je gewoon 'even' gedaan!! En dat in tegenstelling tot: nu stoppen met je studie en de rest van je carriere denken: 'Wat als....en Had ik maar...'

Ik ben 4e jrs HBO student en al sinds het 2e jaar had ik inderdaad dezelfde gedachten als jij, en nog steeds, maar inderdaad, geef jezelf die rotschop onder je kont, denk aan wat ik hierboven schreef en ga ervoor!! Je geeft aan over het algemeen voldoendes te halen, dus je kunt het!

Einde Emile Ratelband alert
yes, ik ga ook zeker wel door hoor !! Zeker zolang mijn cijfers goed zijn natuurlijk. Ik heb een gesprek op de opleiding gehad. Veel kon ze niet voor mij betekenen. We hebben het gehad over mijn dagindeling, waar ik tegenaan loop en waar ik dus eventueel meer uit kan halen.

Heb in ieder geval wel het idee dat ik er goed aan heb gedaan, juist omdat ik nu aangeef hoe ik in de studie sta etc en niet last-minute ineens aan kom zetten en er niks meer gedaan kan worden.

In januari (rondom de tentamens) gaan we nog eens evalueren hoe het gaat, is gelukt. Als mijn tentamens slecht hebben uitgepakt kunnen we dan pas bekijken wat voor opties er nog meer zijn. Niet op de zaken vooruit lopen en nu keihard doorzetten nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven