Open sollicitatie tips
dinsdag 6 november 2018 om 08:52
Hoi,
Ik ben op zoek naar een andere baan. De komende tijd gaan er nogal wat dingen veranderen in mijn vakgebied, waar ik graag op in wil haken door een open sollicitatie te sturen. Ik weet wat ik toe zou kunnen voegen aan de organisatie en hoe ik mijn kennis en ervaring in kan zetten. Het schrijven van een brief is dus niet per se het probleem. Maar dan?
In mijn huidige baan heb ik veel te maken met sollicitanten en ik weet gewoon dat iets soms in de hectiek blijft liggen of dat ik geen antwoord kan geven en de sollicitatie door moet sturen naar de juiste personen, die het dan niet altijd oppakken.
Ik zat zelf al te denken dat het handig is om van tevoren te bellen aan wie ik de sollicitatie kan richten en eventueel na twee weken te bellen/nog een mail te sturen als ik geen reactie heb ontvangen. Maar ik wil ook niet te dwingend overkomen
Hebben mensen tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Misschien succeservaringen? Bedankt alvast!
Ik ben op zoek naar een andere baan. De komende tijd gaan er nogal wat dingen veranderen in mijn vakgebied, waar ik graag op in wil haken door een open sollicitatie te sturen. Ik weet wat ik toe zou kunnen voegen aan de organisatie en hoe ik mijn kennis en ervaring in kan zetten. Het schrijven van een brief is dus niet per se het probleem. Maar dan?
In mijn huidige baan heb ik veel te maken met sollicitanten en ik weet gewoon dat iets soms in de hectiek blijft liggen of dat ik geen antwoord kan geven en de sollicitatie door moet sturen naar de juiste personen, die het dan niet altijd oppakken.
Ik zat zelf al te denken dat het handig is om van tevoren te bellen aan wie ik de sollicitatie kan richten en eventueel na twee weken te bellen/nog een mail te sturen als ik geen reactie heb ontvangen. Maar ik wil ook niet te dwingend overkomen
dinsdag 6 november 2018 om 10:49
Voor een open sollicitatie zou ik nooit nog nabellen. Als iedereen dat gaat doen, dan kunnen ze iemand aannemen om die telefoons te beantwoorden. Eventueel een mail sturen 'of de brief goed is aangekomen' vind ik persoonlijk het maximale wat je kan doen.
En dat 'iets in de hectiek blijft liggen' valt voor mij onder 'onprofessioneel'.
Succes!
En dat 'iets in de hectiek blijft liggen' valt voor mij onder 'onprofessioneel'.
Succes!
dinsdag 6 november 2018 om 11:30
Haha ja dat 'onprofessioneel' ben ik met je eens en is deels de reden dat ik op zoek ben naar iets andersmammezel schreef: ↑06-11-2018 10:49Voor een open sollicitatie zou ik nooit nog nabellen. Als iedereen dat gaat doen, dan kunnen ze iemand aannemen om die telefoons te beantwoorden. Eventueel een mail sturen 'of de brief goed is aangekomen' vind ik persoonlijk het maximale wat je kan doen.
Succes!
Het nabellen las ik ergens als advies, maar heb er ook gemengde gevoelens over. Ga er nog even over nadenken!