Werk & Studie alle pijlers

Opleiding afgerond en nu?

24-07-2009 15:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb deze week mijn Middle management opleiding deze week afgerond.

Maar nu zit ik alweer te denken aan een nieuwe cursus of opleiding.

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang en deze opleiding sluit hier ook goed bij aan, maar wil eigenlijk ook wel weer wat anders bijleren.

Iemand tips?
ik snap niet hoe iemand je op basis van deze informatie tips kan geven. Wat voor anders wil je bijleren?
quote:Donna schreef op 24 juli 2009 @ 15:19:

Hoi allemaal,

Ik heb deze week mijn Middle management opleiding deze week afgerond.

Maar nu zit ik alweer te denken aan een nieuwe cursus of opleiding.

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang en deze opleiding sluit hier ook goed bij aan, maar wil eigenlijk ook wel weer wat anders bijleren.

Iemand tips?Wij kunnen toch niet weten wat voor andere dingen jij leuk vindt om te doen? Waar liggen je interesses?

Mijn eerste reactie: werken?
Never mind mensen, het is niet concreet genoeg mijn vraag.

Omdat ik het zelf ook niet concreet voor mij zelf heb.

Ik ga even om mij heen kijken wat er zoal te doen is op cursus en opleidingsgebied.

MamaD, thanx voor de tip, maar heb al een baan,staat ook overigens in mijn openingspost vermeld ;)
quote:MamaD schreef op 24 juli 2009 @ 15:46:

Mijn eerste reactie: werken?

Dacht exact hetzelfde.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Iris27 schreef op 24 juli 2009 @ 16:28:

[...]

Dacht exact hetzelfde.Misschien ook eerst lezen .
pedagogiek
maansa, heb er wel over gedacht een paar jaar geleden, maar uiteindelijk trok het me toch niet.

Ik wil niet zozeer blijven in de kinderopvang, maar voor andere beroepen mis ik weer de werkervaring.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar was of er mensen zijn die naast hun baan, voor de noodzakelijke brood en beleg, iets anders hebben gedaan waar je eventueel op terug kan vallen.

Waar ik bijv. aan dacht is: een cursus pedicure of personal trainer.
ja of macrame of aquareltekenen....

Hoe kunnen wij nu zeggen wat je zou moeten kiezen als je niet eens weet welke kant je op wilt....
Joy4britt, volgens mij was de vraag ook niet: kunnen jullie mij vertellen wat ik moet kiezen?

Ik ben meer op zoek naar ervaringen van anderen, dat hoeft niet direct te betekenen dat het iets moet zijn wat bij mij past.

Dat staat ook duidelijk in mijn laatste post: Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er mensen zijn die naast hun baan, iets anders hebben gedaan waar je eventueel op terug kan vallen.

Blijf mij echt iedere keer weer verbazen over de manier van reageren van sommige mensen op dit forum.
Donna,

Ik ben erg van serieuze reacties en andere forummers serieus nemen. Maar je post 4 zinnen en verwacht antwoord op: Ik ben leidinggevende in de kinderopvang en deze opleiding sluit hier ook goed bij aan, maar wil eigenlijk ook wel weer wat anders bijleren. Iemand tips?

Zelf ben ik ook bezig met nadenken over mijn carriere en omscholen, maar dat pak ik serieus aan. Uit je openingspost klinkt alleen maar: ik heb mijn opleiding afgerond en wil een nieuwe volgen. Welke?

daar kunnen vreemden toch (nog) niks mee?
mamaD, Ik heb direct daarna ook aangegeven dat mijn vraag niet concreet genoeg is.

En in de post daarna geprobeerd dit te concretiseren.

Als het voor mij al helder was had ik het openen van een topic niet nodig gehad.

En natuurlijk begrijp ik het als mensen niets kunnen met mijn niet duidelijke vraag, maar de manier waarop dit af en toe gaat heb ik mijn bedenkingen bij.

Soms lijkt het wel reageren om het reageren.

En ik pak het zeker serieus aan, ik denk niet dat je moet afgaan op een niet duidelijke bericht van mij.

Ben net klaar met de opleiding, en stel mezelf nu de vraag: wil ik verder zoja op wat voor gebied?

Verder mijn huidige functie uitdiepen en een opleiding in die richting?

Of totaal wat anders gaan doen en de 2 dingen die mij trekken zijn pedicure of personal trainer.

Maar vraag me af of dit realistisch is aangezien ik daar geen werkervaring in heb.

Hoop dat dit duidelijker is en anders kunnen er vragen gesteld worden.

Met ''gevatte'' oneliners kan ik namelijk niet veel.
En om dan weer ontopic verder te gaan MamaD, wat is jouw beroep en tot wat laat je je omscholen?

Hoe heb je voor het omscholen gekozen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven