Werk & Studie alle pijlers

Opnieuw studeren

31-12-2014 19:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil opnieuw gaan studeren, niet een hele studie maar een gedeelte via de open universiteit, startpakket psychologie, 8,6 studiepunten.

Enfin…de twijfel slaat toe, kan ik het nog wel, ben ik niet te oud (1968) etc. etc.

Wie heeft er hier ervaringen mee of deelt/geeft zijn mening hierover 'graag' !!

Thxs alvast.
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...
Ik vind psychologie dan weer veel interessanter dan kunstgeschiedenis, maar ik zou zeker bij beide opleidingen gaan informeren en kijken en dan lekker je hart volgen

Superleuk, een nieuwe opleiding. Geeft weer energie om met je ontwikkeling bezig te zijn.

Ik vond het tijdens mijn HBO in elk geval ook weer erg leuk.
Te oud ben je zeker niet.

je moet nog werken tot je 80e.

Dan krijg je een hand en een spuitje.

Pensioen is iets dat geweest is.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 01 januari 2015 @ 18:19:

Te oud ben je zeker niet.

je moet nog werken tot je 80e.

Dan krijg je een hand en een spuitje.

Pensioen is iets dat geweest is.Doe niet zo raar!
Oh, Deens leren was ook een studie op zich hoor, ik heb gewoon het programma van die studie mee gedaan. Alleen deed ik ook al een andere studie (medische biologie), en dat was waar ik beroepsmatig mee verder wilde. En dat heb ik ook gedaan (je snapt dat ik die biologische vakken juist heel interessant vind ).

En Denen spreken inderdaad meestal wel redelijk Engels, maar de oudere generatie niet altijd. Oma's, laagopgeleide ooms en tantes etc. En zelfs bij mensen die het op zich best kunnen, blijf je een buitenstaander als je niet nu eigen taal spreekt. Er is altijd een extra drempeltje om tegen jou te gaan praten. Dus als je er echt gewoon bij wilt horen, moet je de taal leren. Dat geldt in Nederland trouwens ook wel hoor. Mijn vrienden spreken echt wel redelijk Engels, maar als ze meoten kiezen tussen Nederlands met een bekende of Engels met een vreemde, wordt hebt toch relatief vaak het eerste.

(Overigens is Fins geen Scandinavische taal. Beetje flauw, maar iets wat er zo ingeramd wordt. Fins heeft een compleet andere oorsprong (lijkt op Hongaars en Ests) en kan ik dan ook totaal niet verstaan. Zweeds en Noors gaat heel goed, IJslands lukt qua lezen ook nog wel, maar Fins zou net zo goed Chinees kunnen zijn).
@ Miss Pippilotta, dank je.

Biologie is al zo lang geleden, maar ik kan desnoods van voor af aan beginnen en je hebt een jaar de tijd voor zover ik begrepen heb.

Drive en discipline zijn volgens mij meer dan helft, zonder die twee haal je niet eens een cursus Spaans???

Ze hebben ontzettend veel cursussen, er gaat gewoon een wereld voor je open, dus kan mij voorstellen dat je nog een andere module besteld hebt (welke??)

Ik ga zeker langs het studie centrum…nuttige tip!
De ware levens kunstenaar hoeft niet van alles het beste te hebben..die weet van alles het beste te maken...
@ Nausicca

Haha, jaja, ik snap dat voor jouw biologie..heel interessant is, maar? wie weet ga ik biologie toch nog interessant vinden?

Ik hoop dat je er een leuke baan in hebt gevonden.

Ach! je hebt gelijk, Fins is geen Scandinavisch nee is niet flauw, thxs!!

Kijk tijd om weer naar school te gaan ((-:

Ben het wel met je eens als je er bij wilt horen je de taal 'moet' leren, althans je sowieso verstaanbaar te maken en een simpel gesprekje kunnen voeren.

Wil trouwens heel graag nog eens naar Noorwegen, wel een Scandinavisch land, for sure!!

De natuur spreekt mij erg aan, kan mij voorstellen dat jij Denemarken ook prachtig hebt gevonden….en soms ook wel zal missen.
Leuk dat je zo enthousiast bent, gaat je vast en zeker lukken! Het moeilijkste is bij mij het beginnen, maar als je eenmaal in de drive zit zul je zien dat je het prima aan kan!

Bijeenkomsten helpen bij mij ook altijd om gemotiveerd te blijven. Altijd fijn om ervaringen uit te wisselen met medestudenten.

Heel veel succes! En als je toch naar het studiecentrum gaat, kijk dan ook even naar natuurwetenschappen 😜
@ Iss, ik ga zeker even kijken bij natuurwetenschappen.

Het begin lijkt me ook moeilijk en?? het volhouden ((-:…..

Bijeenkomsten ga ik zeker bijwonen, delen is belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven