Werk & Studie alle pijlers

Oproepcontract, ziekte, ervaringen.

14-10-2014 10:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: een nul-urencontract voor bepaalde tijd. Helaas ziek moeten melden, werkgever zegt niet werken = geen geld. Ik heb echter gelezen dat de werkgever verplicht is om 70% te betalen over de uren die ik wel ingepland stond toen ik me ziek meldde. Ik zou moeten werken op de dag van de ziekmelding en ook andere dagen. Iemand ervaring hiermee? Ik weet dat ik daarna geen recht heb op doorbetaling bij ziekte, het gaat mij om de ingeplande uren.
http://www.rijksoverheid. ... loon-als-ik-ziek-ben.html

Mail sturen met deze link.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.rijksoverheid. ... loon-als-ik-ziek-ben.html
Haha, cross post.
Dat heb ik inderdaad gelezen. Ik heb ook gelezen dat je moet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk stond ingepland. Ik vind het erg vreemd dat gelijk gezegd wordt dat ik niks betaalt krijg...
quote:sunnn schreef op 14 oktober 2014 @ 10:11:

Ik vind het erg vreemd dat gelijk gezegd wordt dat ik niks betaalt krijg...

Een brutaal mens heeft de halve wereld.

Of het is onwetendheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je het op papier?

Het scheelt je baas gewoon geld als hij onder deze betaling uit kan, zo simpel is het waarschijnlijk.
Ja, ik heb het bewijs wel, dus dat kan ik zo meesturen.

Ik heb wel vaker het idee dat ze onder dingen uit willen komen, helaas.
Ik ben benieuwd. Ben je lid van een vakbond of heb je een rechtsbijstandverzekering? Altijd handig bij zulke werkgevers.
Ik heb wel rechtsbijstand. Het is zelfs zo dat ik me kan beroepen op een arbeidsovereenkomst, omdat ik de afgelopen drie maanden meer dan 20u per maand heb gewerkt.. Maar dat is teveel gedoe, mbt rechter etc. Dat kan ik nu niet gebruiken :-)
Ik heb dit ook een keer gehad, 0 uren contract, stond wel ingeroosterd, maar ze wilden niet betalen. Mailtje naar hoofdkantoor gestuurd met uitleg en in bijlage een foto van het rooster plus kopie contract (het juiste gedeelte). Dit duurde een paar weken maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk.

Ik heb alles gewoon op een nette manier aangepakt en de sfeer was daarna nog steeds prima
Fijn dat je werkgever je uiteindelijk toch betaald heeft! Ik heb mijn contract nagelezen en daar staat niets in over eventuele ziekmelding... In de CAO staat wel dat je recht hebt op 100%, maar dat zal dan misschien niet gelden voor oproepkrachten
Gewoon dat mailtje sturen met een kopie van je rooster. En hou het idd netjes, daar kom je verder mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven