Werk & Studie alle pijlers

oproepcontract

17-02-2013 09:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb gesolliciteerd en een oproepcontract aangeboden gekregen

wie heeft ook met een oproepcontract gewerkt en zou je aanraden?
Ligt er aan of je nog meer opties hebt. Zo niet, waarom niet?
Neen. Heb het ooit gedaan en dat was dan de ene week twee dagen om dan drie weken weer niet te komen om dan weer eens een dag te komen. Nee, is echt niet fijn werken en bracht in mijn geval echt niet genoeg binnen toen.
Ik heb er niet gewerkt maar ken wel iemand. Het vervelende aan dat is dat je moet afwachten tot je opgeroepen wordt en daarbij kan je op het laatste moment ook gewoon afgebeld worden. Heel onzeker maar als dat de enige kans is om toch op die manier ervaring op te blijven doen dan is het wel fijn.
Ik werk al 8 jaar uitsluitend als oproepkracht. Mij bevalt het prima! Ligt er natuurlijk aan in wat voor branche, maar ik werk in de zorg en er is altijd genoeg werk. Ik werk gewoon 36 uur, alleen op afd die ik leuk vind. Heb alle feestdagen en dagen die ik niet wil werken vrij. Ideaal!
Oproepcontract in de kinderopvang gehad. Kon aardig wat werken
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Tja, als het alternatief een vast aantal uren is: niet doen. Als de ww of bijstand de route is: doen.
Is een oproepcontract hetzelfde als een 0-urencontract?
Bankje:

http://www.rijksoverheid. ... -voor-oproepkrachten.html
Ik heb een keer een oproepcontract aangeboden gekregen waarbij ik elke dag tot 10.30 beschikbaar moest zijn voor de oproep, zonder garanties. Dat heb ik dus niet gedaan, dan kun je geen enkele normale afspraak meer maken. Het zou voor mij dus nogal van de voorwaarden afhangen. Is er een minimale oproep, mag je nee zeggen (zonder dat je dan meteen niet meer opgeroepen wordt) etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven