Werk & Studie alle pijlers

Oud als ik afstudeer

06-10-2014 15:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (18) ben 28 als ik afstudeer. Eerst dacht ik daar niet over na en maakte ik gewoon een studiekeuze maar nu begin ik het steeds meer als een struikelblok te zien. Hebben meer mensen dat? Ik weet dat het onder hoogopgeleiden normaal is om op oudere leeftijden af te studeren maar het klinkt zo ver weg.. Het is bijna demotiverend.. Hoe kan ik deze gedachten veranderen?
Als je niet bent afgestudeerd ben je over tien jaar óók 28, je kunt beter voor een studie kiezen dan voor een slecht betalende baan. Niet dat op het ogenblik een studie garant staat voor een geweldige baan maar je kunt geen tien jaar vooruitkijken.
verba volant, scripta manent.
Maarre TO, welke studie?!

*verder ben ik niet nieuwsgierig*
Dan had je misschien eerder moeten beginnen
I'm a long long way from home
Kut. Over twee jaar ben ik oud.

Goed, ik ben dus 26 en weet je? Ik zit in havo 4. Als alles goed gaat, studeer ik af als ik 32 ben. Ik heb dan een hbo-diploma. (Veel vertraging door ziekte, lang thuis gezeten.) Oud? Ik misschien, maar jij zeker niet.
Krullevaar: ben je nu havo gaan doen? Wat goed zeg! Ik heb je vorige topic gevolgd, maar had blijkbaar de laatste ontwikkelingen gemist. You go girl!!!!
quote:koiboi schreef op 06 oktober 2014 @ 22:55:

Dan had je misschien eerder moeten beginnenGrapje zeker?
Ik ben 31 en ga opnieuw studeren, weer een master. Wat maakt het uit hoe oud je bent? Of wat anderen er van vinden?

Jij leeft je leven en als je straks, over hopelijk heel wat jaren, overlijdt dan gaan ze echt niet zeggen van "ach ja appel11, leuk mens, jammer dat ze zo oud was toen ze afstudeerde."
Hallo TO, ben je daar nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven