Werk & Studie alle pijlers

pedicure opleiding

24-08-2010 10:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft deze opleiding gevolgd en wat zijn je ervaringen?

Werk je nu ook als pedicure? Het zijn dure opleidingen, verdien je het weer terug enz? Alle tips meer dan welkom!
Ik zelf niet maar ken wel iemand die de opleiding gedaan heeft,en daarnaa voor zich zelf is begonnen. Je bent wel eventjes aan het werk voor dat je de opleiding er natuurlijk uit hebt,en de investeringen als je aan huis wilt beginnen .Je kunt thuis gaan werken,maar ook een mobiele pedicure zijn die aan huis komt.

Behandelingen gaan geven in een verzorgingshuis\verpleeghuis,ziekenhuis.
Ik ga in sept beginnen met de opleiding.

In de 1e instantie wilde ik pedicure worden dus hierna ook de medische opleiding gaan volgen.

Maar alleen al in mijn woonplaats zitten zo'n 20 pedicures dat zijn een paar salons en verder dames die vanuit huis een paar uur voeten behandelen,en eventueel ambulant.

Kortom enorme concurentie en eerlijk is eerlijk niet zo gek ook, want je hebt in een relatief korte tijd een vakopleiding.

In een vorig topic heb ik al aangegeven dat ik nu de basis opleiding ga gebruiken als vooropleiding voor de opleiding tot podoloog ( is 4 jaar)

Zware opleiding maar wel met meer toekomst perspectief.

Toen ik een intake had voor de pedicure opleiding was de dame in kwestie enthousiast , vertelde over alle mogelijkheden enz.....zoals dat ook zo mooi op de website stond omschreven.

Tot ik zei ja maar er zijn zoveel dames die deze opleiding doen alleen al te bedenken dat er 4 instroom momenten zijn a 10 cursisten stel daar slagen er 30 er van en beginnen een praktijk ( bij een instelling aan de slag is kansloos of je moet er met een kruiwagen inrollen.

Ze keek wat meewarig en zei ben je wel gemotiveerd ?

Ik ja hoor ik gebruik deze opleiding om hierna de opeliding tot podoloog te gaan doen....

En toen draaide ze bij ( niet proffesioneel) en zei ze klopt er is een enorme concurentie.

Hiermee wil ik je niet demotiveren , maar hou je er rekening mee dat veel dames denken ik ga 10 maanden studeren en ik begin een salon........of ga ambulant want dat is wat je tegenwoordig veel ziet.

Google eens in je woonplaats op "pedicures" en neem daarna een straal van 10/15 km er omheen je schrikt.

Wat overigens niet wil zeggen dat al deze dames ook daadwerkelijk "in bedrijf"zijn maar dan nog.

Ik heb ontdekt en al vrij snel dat er meer pedicures zijn dan er vraag is met het gevolg dat vele ook echt dik onder de prijs behandelen.

Wat je ook gaat doen heel veel plezier en succes, want je moet je niet laten ontmoedigen want aan de andere kant JIJ bent misschien wel veel beter dan de rest!

Ik krijg veel spullen van de vrouw van mijn vader dus qua investering scheelt mij dat veel ( zij is podotherapeut en zij wees mij op de opleiding voor podoloog)

Podologen werken vaak samen met pedicures dit omdat je bij de opleiding voor podologie maar heel summier wat voetverzorging krijgt)
Ik heb juist het idee dat er ondanks het aanbod toch genoeg werk is, als ik een afspraak wil maken bij mijn pedicure is een wachttijd van 2 weken vrij standaard. Ik heb wel eens rondgebeld in de buurt en ik kon nergens direct terecht, dus het hangt denk ik echt af van je regio.
10 maanden>? Ik sprak laats iemand die in 3 dagen haar diploma had. Was wel 1 op 1 begeleiding begreep ik en dat was dan niet voor diabetes.
quote:Lilith75 schreef op 31 augustus 2010 @ 07:10:

In de 1e instantie wilde ik pedicure worden dus hierna ook de medische opleiding gaan volgen.

Maar alleen al in mijn woonplaats zitten zo'n 20 pedicures dat zijn een paar salons en verder dames die vanuit huis een paar uur voeten behandelen,en eventueel ambulant.

Kortom enorme concurentie en eerlijk is eerlijk niet zo gek ook, want je hebt in een relatief korte tijd een vakopleiding.

In een vorig topic heb ik al aangegeven dat ik nu de basis opleiding ga gebruiken als vooropleiding voor de opleiding tot podoloog ( is 4 jaar)

Zware opleiding maar wel met meer toekomst perspectief.

Toen ik een intake had voor de pedicure opleiding was de dame in kwestie enthousiast , vertelde over alle mogelijkheden enz.....zoals dat ook zo mooi op de website stond omschreven.

Tot ik zei ja maar er zijn zoveel dames die deze opleiding doen alleen al te bedenken dat er 4 instroom momenten zijn a 10 cursisten stel daar slagen er 30 er van en beginnen een praktijk ( bij een instelling aan de slag is kansloos of je moet er met een kruiwagen inrollen.

Ze keek wat meewarig en zei ben je wel gemotiveerd ?

Ik ja hoor ik gebruik deze opleiding om hierna de opeliding tot podoloog te gaan doen....

En toen draaide ze bij ( niet proffesioneel) en zei ze klopt er is een enorme concurentie.

Hiermee wil ik je niet demotiveren , maar hou je er rekening mee dat veel dames denken ik ga 10 maanden studeren en ik begin een salon........of ga ambulant want dat is wat je tegenwoordig veel ziet.

Google eens in je woonplaats op "pedicures" en neem daarna een straal van 10/15 km er omheen je schrikt.

Wat overigens niet wil zeggen dat al deze dames ook daadwerkelijk "in bedrijf"zijn maar dan nog.

Ik heb ontdekt en al vrij snel dat er meer pedicures zijn dan er vraag is met het gevolg dat vele ook echt dik onder de prijs behandelen.

Wat je ook gaat doen heel veel plezier en succes, want je moet je niet laten ontmoedigen want aan de andere kant JIJ bent misschien wel veel beter dan de rest!

Ik krijg veel spullen van de vrouw van mijn vader dus qua investering scheelt mij dat veel ( zij is podotherapeut en zij wees mij op de opleiding voor podoloog)

Podologen werken vaak samen met pedicures dit omdat je bij de opleiding voor podologie maar heel summier wat voetverzorging krijgt)

Oke. Heel verhaal en eerlijk van je. Dat is inderdaad ook een beetje mijn angst dat er al verschillende zijn. Hier in het dorp zit er 1. Daar waren ook altijd wachttijden.Toen ik me zojuist had aangemeld bleek er een tweede bij gekomen te zijn.. Was een beetje erg (grote) domper.. Maar ik werk ook nog in het verpleeghuis en hoop dat ik daar (ooit) een kruiwagen heb. Ik zit dicht bij het vuur, dat wel! Succes met je opleiding podoloog! Wat een uitdaging! Mooi hoor!

quote:layla1969 schreef op 02 september 2010 @ 12:27:

Ik heb juist het idee dat er ondanks het aanbod toch genoeg werk is, als ik een afspraak wil maken bij mijn pedicure is een wachttijd van 2 weken vrij standaard. Ik heb wel eens rondgebeld in de buurt en ik kon nergens direct terecht, dus het hangt denk ik echt af van je regio.

Ik wil ook ambulant doen. Dat doet/wil niet iedereen.

quote:mormeltje08 schreef op 02 september 2010 @ 19:09:

10 maanden>? Ik sprak laats iemand die in 3 dagen haar diploma had. Was wel 1 op 1 begeleiding begreep ik en dat was dan niet voor diabetes.Vind ik vreemd gezien de theorie die je er in moet stauen.. Er komt toch wel iets meer bij kijken dan alleen maar nageltjes knippen, lijkt me.
[quote]Lilith75 schreef op 31 augustus 2010 @ 07:10:

Mag ik vragen waar jij de opleiding gaat volgen?
quote:mormeltje08 schreef op 02 september 2010 @ 19:09:

10 maanden>? Ik sprak laats iemand die in 3 dagen haar diploma had. Was wel 1 op 1 begeleiding begreep ik en dat was dan niet voor diabetes.

Oh alsjeblieft in 3 dagen pedicure natuurlijk je kan ook kappers workshops in een paar dagen volgen, maar laat jij je haar daar knippen?

Zij is geen officieel pedicure laten we dat even voorop stellen , en zeker geen medisch pedicure want die opleiding duurt namelijk ( meen ik) 12 maanden.

Is dat een opleiding in Rotterdam?

Oh en je krijgt dan dus echt geen Provoet bordje op de deur, deze dames verzieken de markt voor geschoolde pedicures

Je kan ook bij LOI een "cursusje"volgen.

Dit komt omdat helaas pedicure een vrij beroep is .
1datzalwel.

Joh met 2 pedicures in je dorp, ga er voor!!!

En zeker als je al in een verpleeghuis werkt kun je er misschien "in rollen".

Ik ga de opleiding bij IMKO in Breda doen 1 dag per week dat is dus 10 maanden, je kon er ook voor kiezen om het in ik geloof 18 maanden te doen maar dan is het een avond in de week.

Je hebt je al ingeschreven? wanneer ga je beginnen?

En ja de opleiding is echt niet te onderschatten hoor in 3 dagen pedicure worden hoe durven ze het te verkopen.
Pedicure's in mijn regio zitten gewoon allemaal vol. Dus ik zou zeggen; ga ervoor.
quote:Lilith75 schreef op 03 september 2010 @ 09:14:

1datzalwel.

Joh met 2 pedicures in je dorp, ga er voor!!!

En zeker als je al in een verpleeghuis werkt kun je er misschien "in rollen".

Ik ga de opleiding bij IMKO in Breda doen 1 dag per week dat is dus 10 maanden, je kon er ook voor kiezen om het in ik geloof 18 maanden te doen maar dan is het een avond in de week.

Je hebt je al ingeschreven? wanneer ga je beginnen?

En ja de opleiding is echt niet te onderschatten hoor in 3 dagen pedicure worden hoe durven ze het te verkopen.

Ik begin volgende week. Ook een jaar. Daarna nog aparte aantekeningen voor astma en diabetes voet.

quote:Lente24 schreef op 03 september 2010 @ 16:24:

Pedicure's in mijn regio zitten gewoon allemaal vol. Dus ik zou zeggen; ga ervoor.Mooie opsteker! Ik ga er voor!
Volg je de opleiding ook via IMKO?

En in welke regio?
Nijmegen. Is niet van IMKO
quote:1datzalwel schreef op 03 september 2010 @ 21:53:

[...]

Ik begin volgende week. Ook een jaar. Daarna nog aparte aantekeningen voor astma en diabetes voet.

[...]

Mooie opsteker! Ik ga er voor!

Ik gok dat je geen speciale aantekeningen voor astmatische voeten kunt halen hoor

(Hint: ik denk dat het reuma moet zijn)
quote:Wintermuts schreef op 04 september 2010 @ 18:30:

[...]

Ik gok dat je geen speciale aantekeningen voor astmatische voeten kunt halen hoor

(Hint: ik denk dat het reuma moet zijn)hahaha. Je hebt gelijk
Ik heb vandaag mijn eerste dag gehad.

Het was kennis maken boeken en materialen halen......en heel veel info te verstouwen , moet echt even bijkomen..tjee heftig hoor!

Dit ga je dan ook echt niet in paar dagen leren...die 10 maanden zijn al zwaar,met huiswerk en alles wat er bij komt kijken.

Leuke groep wel groot 18 dames, varierend in leeftijd van 18 t/m 54 en alles daar tussen in.

1datzalwel, jij hebt je 1e dag ook gehad?

Wat vond je er van?
Eerste dag zit er op. Voornamelijk introductie en wat je zegt Heul veul informatie. Ben jij ook zo benieuwd waar al die 'enge' tangetjes voor dienen? Vanaf volgende week is het volle bak! Wij zijn met 10 variërend van ruim 30+ t/m ruim 50+. En variërend van niveau..
Daar ben ik zeker benieuwd naar.

Wij hebben volgende week geen les, daarvoor in de plaats hebben we in de herfstvakantie extra les.

Vind ik wel fijn kan ik eenbeetje rsudtig in het "leer"ritme komen is echt al een aantal jaar geleden dat ik in de schoolbanken heb gezeten.

Mijn dochters zijn nieuwsgierig dus ik ga ze de materialen even laten zien......
ik ga in november starten en dan de avondopleiding bij IMKO in Rotterdam.

Heb er enorm veel zin in.

En ik blijf er 32 uur bij werken als ambtenaar bij de gemeente.

Ben benieuwd hoe dat gaat.

Wie gaat nog meer dan de opleiding doen?
Hoi Jet ik ben afgelopen vrijdag begonnen aan de dagopleiding bij IMKO Breda.

Ik werk 24 uur per week in wisseldiensten.

1datzalwel, ik heb gisteren P1T1H1 en H2 doorgenomen hemel dat is best zware kost!!

Alle kinderen op bed en leren!

Ik maak dan gelijk aantekeningen en zorg dat ik de vragen gedaan heb voor de volgende les.

Ik heb het geluk dat ik bij mijn stiefmoeder over een poosje in de praktijk ( podotherapie) mee mag kijken en wat kleine dingen mag doen, ben van plan om 1a2 dagen pm daar heen te gaan( is 150km hier vandaan)

Ik heb al een paar modellen .

Waar heb jij je kleding gekocht?
Ben behoorlijk door het 1e hoofdstuk heengekomen gelukkig kan ik voor bepaalde dingen bij mijn stiefmoeder aankloppen.

Altijd handig een medisch geschoolde in de familie!

Vandaag lekker dagje alleen kan ik in alle rust nog wat leren.
quote:Lilith75 schreef op 13 september 2010 @ 07:14:

Hoi Jet ik ben afgelopen vrijdag begonnen aan de dagopleiding bij IMKO Breda.

Ik werk 24 uur per week in wisseldiensten.

1datzalwel, ik heb gisteren P1T1H1 en H2 doorgenomen hemel dat is best zware kost!!

Alle kinderen op bed en leren!

Ik maak dan gelijk aantekeningen en zorg dat ik de vragen gedaan heb voor de volgende les.

Ik heb het geluk dat ik bij mijn stiefmoeder over een poosje in de praktijk ( podotherapie) mee mag kijken en wat kleine dingen mag doen, ben van plan om 1a2 dagen pm daar heen te gaan( is 150km hier vandaan)

Ik heb al een paar modellen .

Waar heb jij je kleding gekocht?

Geen idee wat je bedoelt met P1T1H1 en H2

Zal wel met de podotherapie te maken hebben?

Wij hebben de hygiëne behandeld.

Ik werk al in het verpleeghuis, een uniform is dus geen probleem
Hahahaha nee het gaat over het huiswerk uit het 1e boek P1 is pedicure 1 T1 is thema 1 en H1 en 2 is hoofdstuk 1 en 2.

Het gaat over de anatomie fysiologie pathologie, ik mag hopen dat ik dat met die podologie opleiding ook krijg want dan heb ik dat al gehad!

Allerlei Latijnse benamingen en begrippen.....maar het gaat eigenlijk wel redelijk.

Ik ben druk aan het zoeken op internet naar een beetje flateus uniform,,,,,,,zei ik flateus????????
1datzalwel en Jet38 hoe is het met jullie?

Beetje door de 1e periode heen gekomen viel het mee of juist tegen?

Hier is het best goed gegaan,nu even 2 weken vakantie.
hallo daar ben ik weer eens een keer.

ik ben niet gestart in november ivm te weinig aanmeldingen.

Ik start nu 11/01/11 bij IMKO in Rotterdam.

En ik heb er zin in.

Jullie horen van me.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven