Werk & Studie alle pijlers

Pestende manager, ziekteverlof, reintegratie

24-06-2024 20:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil mijn ingewikkelde situatie aan jullie voorleggen, voor tips en advies. Ik werk binnen de overheid en heb een tijdelijk contract. Een aantal maanden geleden kreeg ik een nieuwe manager en deze manager besloot mij een verlenging te geven, omdat hij nog niet het '' wow '' gevoel bij me had. Dit vond ik erg teleurstellend omdat ik goede feedback had van mijn stakeholders. Kort daarna begon hij mij te micromanagen en grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Twee maanden later moest ik mijzelf ziekmelden van de bedrijfsarts. In die maanden heb ik veel gesprekken gehad met de vertrouwenspersoon en bedrijfsmaatschappelijk werker omtrent mijn situatie.

Ik heb uiteindelijk 6 maanden overspannen thuisgezeten. Mijn tijdelijk contract eindigt in september per rechtswege. Ik kon niet terug naar de afdeling omdat hij daar werkzaam was. De afgelopen 2 weken ben ik aan het re-integreren (elders binnen de overheid). Dat gaat goed, maar omdat ik recht heb op een vast contract en niet meer verlengd kan worden, kan ik daar alleen tot september blijven. Nu heb ik vandaag gehoord dat mijn voormalige manager heeft opgezegd. Ik zou graag weer gaan werken op mijn oude afdeling. Voor de duidelijkheid, ik ben in sept 2022 in dienst getreden, aug 2023 heeft manager mijn contract verlengd met een jaar, nov 2023 ben ik uitgevallen. Ik wil graag mezelf bewijzen en op die plek terugkeren.

Weten jullie of ik rechten heb? En zo ja, welke?
Alle reacties Link kopieren Quote
Over welk grensoverschrijdend gedrag heb je het dan?
Weet de bedrijfsarts / vertrouwenspersoon / maatschappelijk werker dat?

Dat kan een rol spelen in je mogelijkheden.

En hoe kan het dat je je ziek moest melden van de bedrijfsarts? Die komt toch pas in beeld als je al langere tijd ziek bent?
patchouli_ wijzigde dit bericht op 24-06-2024 23:58
28.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet, misschien moet die manager wel weg. Kan de bedrijfsmaatschappelijk werker niet wat gaan uitzoeken voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook wel benieuwd naar het grensoverschrijdend gedrag.

Een verlenging ipv een vast contract vind ik nu niet zo'n hele schokkende gebeurtenis. Dus of je terug kan naar je afdeling hangt vooral samen met wat er nu echt allemaal gebeurd is waardoor je uitviel.

Maar maak het bespreekbaar eerst met bedrijfsarts en daarna met iemand die gaat over de invullling van die afdeling? Dan krijg je het snelst antwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
War bedoel je met "recht op vast contract"?
Heb je specifieke afspraken of bedoel je dat je na je laatste verlenging geen tijdelijk contract meer kunt krijgen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven