Werk & Studie alle pijlers

Pester

23-03-2020 02:28 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school werd ik smoorverliefd op een meisje. Omdat ik nog nooit zulke sterke gevoelens voor iemand heb gehad, ik een hechtinsstoornis heb én niet gay wilde zijn, is dit zwaar uit de hand gelopen.
Omdat ik me schaamde voor de gevoelens die ik had en ergens niet afgewezen wilde worden, zocht ik ruzie met haar. Ook een manier om wél haar aandacht te krijgen, want ik zou die nooit
Op een positieve manier van haar hebben gekregen. Ik haatte mezelf zo erg, door wat ik voor haar voelde. Zelfs al zou ik hetero zijn geweest, heb ik nog steeds een hechtingsstoornis, wat waarschijnlijk de grootste reden is waarom dit zo uit de hand is gelopen.
Natuurlijk werd ik ook terug gepest maar niets leek me te stoppen ik was geobsedeerd....
Ik zag haar laatst en nu blijf ik aan haar denken. Ik wil met haar praten... iets wat ik al jaren zeg... maarja ga dat maar eens aan haar uitleggen...
Aan de ene kant heb ik het idee dat ik haar een verklaring schuldig ben, aan de andere kant ook zij heeft mensen tegen me opgezet om mij belachelijk te maken, over me te roddelen etc. Dit alles is niet 100% van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
23-03-2020 09:37
Je zegt letterlijk “Blijkbaar kan ik het toch niet goed doen”, daarmee zet je jezelf in de slachtofferrol. Als je nou gewoon zegt dat je het niet goed kan doen prima, duidelijk. Maar nee blijkbaar kun je het niet goed doen.
Zei net ook dat ik het niet zo bedoelde dus waarom blijf je erover doorgaan?
Caleña schreef:
23-03-2020 09:38
Ik wil niet meer die persoon zijn die mensen pijn doet omdat ik van ze houdt. Ik wil werken aan de problemen die ik heb. Bij verandering hoort ook inzien dat je verkeerd bezig was, van die fouten leren en het de volgende keer beter doen. De pijn die ik heel lang voor haar gevoeld heb na alles wat ik haar heb aangedaan is ondragelijk, telkens als ik haar zie, zie ik de persoon die ik was, iemand die ik niet meer ben en wil zijn.
precies het gaat dus enkel om jou jou jou en niet om haar. laat haar met rust en ga aan de slag met jezelf. zij is niet verantwoordelijk voor hoe jij je voelt en zij heeft er niets mee te maken. deal with it
Caleña schreef:
23-03-2020 09:40
Zei net ook dat ik het niet zo bedoelde dus waarom blijf je erover doorgaan?
omdat jij niet lijkt te snappen wat je doet
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 09:40
Zei net ook dat ik het niet zo bedoelde dus waarom blijf je erover doorgaan?
Jij quote mij en zegt geen slachtoffer te spelen, dat zie ik anders daarom reageer ik, lijkt me vrij simpel toch?
Hoe je dingen bedoelt doet trouwens niet ter zake. Het gaat om hoe het aankomt.

Als we dan lezen: “Ik kan het toch allemaal niet goed doen”, dan komt dat inderdaad wat slachtofferig over.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 23-03-2020 09:47
43.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 09:38
Ik wil niet meer die persoon zijn die mensen pijn doet omdat ik van ze houdt. Ik wil werken aan de problemen die ik heb. Bij verandering hoort ook inzien dat je verkeerd bezig was, van die fouten leren en het de volgende keer beter doen. De pijn die ik heel lang voor haar gevoeld heb na alles wat ik haar heb aangedaan is ondragelijk, telkens als ik haar zie, zie ik de persoon die ik was, iemand die ik niet meer ben en wil zijn.
zoek hulp
Caleña schreef:
23-03-2020 09:38
Ik wil niet meer die persoon zijn die mensen pijn doet omdat ik van ze houdt. Ik wil werken aan de problemen die ik heb. Bij verandering hoort ook inzien dat je verkeerd bezig was, van die fouten leren en het de volgende keer beter doen. De pijn die ik heel lang voor haar gevoeld heb na alles wat ik haar heb aangedaan is ondragelijk, telkens als ik haar zie, zie ik de persoon die ik was, iemand die ik niet meer ben en wil zijn.
Je wilt het doen, puur voor je eigen gemoedstoestand. Je wilt je geweten sussen. Wil je echt oprecht je excuses aanbieden, laat dan (in eerste instantie) die hele uitleg achterwege en maak alleen excuses.
Maar ik zou het niet doen. Je doet het vooral voor jezelf, lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je nog een puber bent lijkt het mij dat je wat achterstand hebt in je sociale ontwikkeling. Niemand denkt dat jij gay bent als je nog niet seksueel actief bent en áls vrienden dat van je denken zijn ze zelf nogal onderontwikkeld en simpel.

De reden waarom ze niet in je geïnteresseerd is zou heel goed kunnen zijn dat zij op jongens valt die in een minstens gelijke levensfase zitten. Toen ik zestien was, vond ik jongens van achttien onvolwassen knaapjes (en dat zijn ze ook; ze blijven heel lang kinderlijk!).

Mocht je zo'n obsessief gevoel hebben dat je de aanvechting krijgt haar lastig te gaan vallen, bespreek dit dan met je psycholoog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben nooit gepest, dus ik weet het niet. Maar als jouw intentie oprecht is en als je niets verwacht van haar, zou ik een brief of mail sturen. Bied je oprechte excuses aan, leg uit waarom dat was, wens haar een fijn leven. En dat is het dan.
Als je het doet gebruik dan niet je zogenaamde hechtingsstoornis, want dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Meisjes plagen, kusjes vragen.
Wat zou jij willen benoemen als excuus voor jouw gedrag toendertijd?
Een brief ben ik trouwens ook geen fan van. Je weet niet of je iemands leven weer volledig ontwricht. Met een brief is de kans op alleen maar zenden en niet luisteren des te groter. Dat ligt dan zo opeens op je mat, ongeacht de timing in het leven van de ontvanger.
Brief zou ik ook niet doen.
Ik heb op de middelbare 1 keer iemand gepest tijdens een lesuur. Gelukkig durfde zij haar mond ook flink open te trekken naar mij, anders zou het me nu nog dwarser hebben gezeten.
En ik kom haar nu weleens op straat tegen en soms denk ik er ook over om mijn excuses daarvoor aan te bieden. Maar misschien is zij het hele voorval allang vergeten, omdat het eenmalig was en heel lang geleden.
We zeggen altijd heel vriendelijk gedag tegen elkaar. Beter laat ik het denk zo.
Ik zou het van een enkeling wel fijn vinden als ze nu hun excuus zouden aanbieden. Dat het dus toch in hun botte kop is doorgedrongen dat ze fout waren.
Maar dan inderdaad gewoon face to face en niet via een brief op de mat.

Van een aantal anderen hoef ik geen excuus. Eentje is later door mijn zus in elkaar gemept en later heb ik haar zelf nog een keer terug gepakt op mijn manier.
En een ander heeft zichzelf op tv goed voor lul gezet.
En weer 2 anderen zijn dood.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
23-03-2020 09:55
Ik ben nooit gepest, dus ik weet het niet. Maar als jouw intentie oprecht is en als je niets verwacht van haar, zou ik een brief of mail sturen. Bied je oprechte excuses aan, leg uit waarom dat was, wens haar een fijn leven. En dat is het dan.
nee, gewoon niet doen
geen enkel contact, ook geen brief
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral dat je excuses wil maken omdat jij er nu mee zit omdat je haar tegen kwam. Niet omdat je het achteraf gezien voor haar zo vervelend vond. Dus je insteek klinkt meer alsof je het voor jezelf wil doen ipv voor haar.

Jouw uitleg waarom het deed, rechtvaardigt niet dat je het deed. Onthoud dat als je contact op wil nemen.
chocolol schreef:
23-03-2020 10:44
Jouw uitleg waarom het deed, rechtvaardigt niet dat je het deed. Onthoud dat als je contact op wil nemen.
De hechtingsstoornis is haar excuus....
Daar kan een ander echt niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Caleña schreef:
23-03-2020 09:08
Er zal niets oprechter zijn dan dat maar als ik de reacties lees, kan ik haar gewoon beter met rust laten. Blijkbaar kan ik het toch niet goed doen

Je kunt het wel goed doen. Gewoon door haar met rust te laten.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
23-03-2020 10:09
En weer 2 anderen zijn dood.
Waar heb jij het nu over??
Pindakaasjes schreef:
23-03-2020 11:38
Waar heb jij het nu over??
Pesters.
lilalinda schreef:
23-03-2020 09:31
maar zij is het slachtoffer, dus het gaat erom, wat zij wil

en aangezien zij geen contact met jou zoekt, moet je niet drammen en je neerleggen bij wat zij wil
Ik vind dit niet perse een goede rede waarom een pester geen excusses kan aanbieden.
Je vult nu in dat TO's slachtoffer niet een excus wil.
Dat ligt natuurlijk aan de reden waarom ze excuses aan wil bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven