Werk & Studie alle pijlers

Presentatie geven werk

11-06-2017 21:55 9 berichten
Weggg
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 21:19
98.88% gewijzigd
Wat flauw van jouw collega :-(

Zou zeggen voorafgaand aan de presentatie dat jij presenteert en je jouw collega hebt meegenomen om alle vragen te beantwoorden :whip:
Alle reacties Link kopieren
Meld hem dat hij verantwoordelijk is voor slide 11 tm 20. Zorg ten alle tijden dat je als eerste gaat en slide 1 tm 10 uit je kop kent. En bij slide 11 zeggen, en nu komt collega de rest vertellen. Een stap achteruit zetten en hem aankijken. Dan staat hij voor het blok. Neem het initiatief.
Heeft die collega in eerste instantie wel toegezegd te helpen?
Dan inderdaad hem mededelen welk deel van de presentatie hij doet.
Is dit niet zo duidelijk, dan kun je hem ook vragen je bij te praten over het deel van de presentatie waar je niet zoveel vanaf weet.
Succes!
Is wat gepresenteerd wordt jouw verantwoordelijkheid? Heeft je collega dingen waargenomen tijdens jouw ziekte? Zo ja, dan is het jouw verantwoordelijkheid te zorgen dat je goed genoeg op de hoogte bent om de presentatie zelf te doen. Als er vragen zijn waarop jij het antwoord niet weet kun je altijd nog naar collega verwijzen. Maar jouw verantwoordelijkheid = jouw presentatie.
Wat kunnen collega's toch vreselijk naar zijn. Ik heb hetzelfde meegemaakt en voor de zekerheid had ik alles wel op orde gemaakt, maar wat voelde ik me kut daarna. Ik heb er jammer genoeg niks van gezegd en dus keihard over me heen laten lopen. Mijn tip: doe jezelf dat in ieder geval niet aan, en laat de ander ook zijn verantwoordelijkheden nemen..
Heb je het direct aan die collega gevraagd of ben je naar de LG gegaan en heb je het verzoek om collega bij hem/haar neer gelegd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hebt het hem gevraagd, maar wat was zijn antwoord dan? Heeft hij een toezegging gedaan?

Of heb jij het hem gevraagd en ga jij ervan uit dat hij het 'dus' moet doen?

En hoe ben jij normaal gesproken met taken en verantwoordelijkheden, doe jij wat er van je verwacht wordt of vraag je vaker om hulp en steun?
Dat je vorig jaar druk bent geweest, lijkt me niet echt een reden om nu niet op de hoogte te zijn als het over jouw verantwoordelijkheidsgebied gaat. Het huidige jaar is alweer bijna half om.

Als hij inderdaad een toezegging heeft gedaan, en als het inderdaad niet jouw gebied is wat hij moet vertellen, dan breng je het gewoon als een voldongen feit. Vooraf aan hem: slide 11 t/m 20 zijn voor jou. En aan het begin van de presentatie: ik vertel eerst iets over onderwerp A, daarna neemt Henk het over voor onderwerp B.
Thnx voor jullie berichtjes.
Ik ga hem mailen, afspraken waren inderdaad gemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven