Werk & Studie alle pijlers

Presentatie ICTY

04-10-2012 19:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Binnenkort moet ik een presentatie geven over het ICTY - Internation Criminal Tribunal for the former Yugoslavia. Kort gezegd: een rechtbank voor de oorlogsmisdadigers in het voormalig Joegoslavië. Nu wil ik eigenlijk iets didactisch verantwoord doen, maar ik ben énorm inspiratieloos. Heeft een van jullie een leuk idee?
Kan je met je gasten niet een proef-rechtzaak doen zoals die daar behandeld zou worden en dat jij ondertussen achtergrondinformatie geeft? Zo wordt de presentatie ook interactief.
Neem een echt bestaand iemand als voorbeeld, vertel wat hij of zij heeft gedaan en hou vervolgens een discussie over welke straf diegene zou moeten krijgen.

Maar zeg, aan wie geef je die presentatie? Dat maakt nogal uit natuurlijk.
Haha, bijna hetzelfde idee Misspenny
Aan klasgenoten. We geven allemaal een presentatie over het onderwerp. We krijgen geen tentamen over de stof, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat we er iets van opsteken.

Bedankt voor de ideeën alvast!
Wat misschien ook een leuk idee is, is om de doden op te tellen die de verdachten van het Joegoslavië-tribunaal op hun geweten hebben. En die dan in beeld te brengen met een grafiekje ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven