Werk & Studie alle pijlers

Probleem op werk

26-07-2015 18:45 46 berichten
bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Om wat voor organisatie gaat het (gewoon uit nieuwsgierigheid)?

Waarom knopen jullie met z'n allen geen gesprek aan met de baas?
Leer loslaten. Er zit maar 8 uur in 'n werkdag en het is nergens voor nodig je over de kop te werken. Als je je werk niet afkrijgt, nemen ze maar extra mensen aan. Doen ze dat niet is het hun probleem dat het werk zich blijft opstapelen en nooit af geraakt, niet 't jouwe.
Shoot first, ask questions later!
Is er veel vraag naar personeel in jouw functie en sector? Hoe lang kan je t uitzingen met je spaargeld? Opzeggen voordat je een andere baan hebt lijkt me niet verstandig, maar ik snap je dilemma.
Je hebt een goede en leuke baan met fijne collega´s en een beroerde organisatie. Ik heb het andersom meegemaakt en ik kan je vertellen dat ik destijds zo met je had willen ruilen. Godzijdank ging op een gegeven moment de beroerdste collega weg.
Bedankt voor het meedenken!
Is er een mogelijkheid om voor jezelf te beginnen? Hebben jullie bijv een concurrentie of relatiebeding? Ik ken een bedrijf daar is de helft van het personeel opgestapt en zijn ze zelf iets begonnen. Al snel volgde de rest van het personeel ook. En uiteindelijk de klanten ook, want zij hadden in de gaten dat het goede personeel vertrok vanwege mismanagement.
Nee, geen collega Aya

Het is inderdaad wel zo zoals Casalinga zegt. Ik snap echter wel dat het jou frustreert. Heeft het bedrijf meerdere vestigingen? Is jouw baas ook de 'hoogste baas'?
.
Herkenbaar.

Bij mij hielp zwanger worden een tijdje omdat ik daar zo blij mee was dat ik alles veel luchtiger opnam.

Maar nu een realistischer oplossing: Ik maakte voor mezelf haalbare doelen en liet de idiote doelstellingen om me heen los.

Is zoiets een optie?

Ik heb nu ook een leidinggevende die me een tijdje geleden ineens een baan erbij gaf op dagen dat ik niet eens werkte.

Ik heb hem (ben nu niet meer zwanger dus minder laconiek) half hyperventilerend uitgelegd wat ik al deed, wat ik kan doen en wat ik niet ging doen.

Hij kon geen duidelijk antwoord geven wat hij nu wilde (ja haakje, ALLES wat je nu opnoemt moet wel gebeuren hoor).

Ook op mail gezet inclusief werkdagen. Mijn contract is gewoon verlengd.

ZE kijken gewoon hoe ver ze kunnen gaan.

Moet je maar opletten: Er zijn zat collega's die ook gewoon dingen weigeren.
.
Oh lees nu dat je in een soort 'keten' werkt. Dus andere mensen die afhankelijk zijn van wat je doet.

Onderling met deze mensen afspraken maken?

Hebben wij hier ook. De dagen dat ik er niet was maar wel iets moest doen zijn als vanzelf opgelost. We weten allemaal waar onze manager zich aan ergert dus lossen dat onderling op.
.
.
Gooi het nieuwe dossier bij je baas op tafel en geef aan dat je deze niet kunt doen. En wat jouw redenen zijn.
.
.
Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar men vaak onderbezetting had bij hele drukke periodes, het enige wat je kunt doen is gewoon je best en het jezelf niet teveel aantrekken. Je hebt maar 2 handen en wat niet af komt, komt niet af. Geef dat ook aan bij je baas.

Ik weet het, het is moeilijk en ik heb het zelf lang gezien als een soort van falen als ik mijn werk niet afkreeg maar op een gegeven moment was ik dag en nacht met mijn werk bezig, kwam ik soms huilend van de stress thuis en zag ik er als een berg tegenop om weer naar mijn werk te gaan. Toen toch de knoop doorgehakt en het gemeld bij mijn leidinggevende en toen kon ik het eindelijk wat meer loslaten want ik had het aangegeven dus aan leidinggevende de taak om er iets aan te doen.
quote:Aya145 schreef op 26 juli 2015 @ 19:17:

Ik ben bewindvoerder, mijn cliënten zijnfinancieel afhankelijk van mij. Mijn collega's zijn niet afhankelijk van mij tenzij ze ziek zijn (overspannen zijn) of op vakantie gaan.

Het is lastig om met collega's afspraken te maken omdat we de cliënten van elkaar niet kennen, daarnaast gebeur er elke dag wel weer iets bijzonders bij 1 of meerdere cliënten.

Oh wat erg.

Dan nog idd: Geen klanten meer aannemen. Wat niet kan, kan niet.

Alle respect voor je baan trouwens.

Ken je de docu: De rekening van cathelijne (oid?). Over die vrouw die een bewindvoerder heeft.

Dat is nog steeds een ongoing drama. Enorme verantwoordelijkheid.
Even wat anders: in welke regio zit je ongeveer en hoever wil je reizen?

Ik ken wel wat bedrijven in je sector en weet er sowieso 2 die op zoek zijn naar personeel.
.
.
Ik kan jou geen privé bericht sturen, Aya. Zou je die optie even aan willen zetten?
Nee ik werk er inmiddels niet meer want mijn contract werd niet verlengd. Vond ik niet zo erg want ik dacht er zelf ook al aan om op te stappen. In het begin trok ik het nog wel met collega's maar van dat gezellige team bleef steeds minder over omdat iedereen gewoon last had van die te hoge werkdruk.
Minnimouse, volgens mij heb ik het nu aangezet! Ben geheel nieuw dus wist nog niet hoe dit werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven