Werk & Studie alle pijlers

Probleem op werk

26-07-2015 18:45 46 berichten
bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet vertrekken voordat je zicht hebt op een nieuwe baan. Wat vervelend dat er dossiers op je naam worden gezet zonder dat je hier inspraak in hebt. Ik zou telkens als dit gebeurt, dit terugleggen bij de directeur. Jij en ook je andere collega's. Zolang jullie het blijven doen zal de directeur blijven zeggen dat er geen probleem is. Leg de verantwoordelijkheid die je ervaart terug bij de leidinggevende. Wat heb je te verliezen?
.
Ik heb 1x een baas gehad die naar mijn idee ook teveel werk en verkeer werk aannam. Hierdoor druk ongezond hoog legde. Daarnaast mij verantwoordelijkheden toeschoof die ik niet wilde (ik kende hem al een tijdje, dus wilde bepaalde verantwoording niet).

Ik heb toen een keer 's morgens voordat mijn collega's er waren serieus een knallende ruzie met hem gemaakt. In het kort heb ik hem toen duidelijk gemaakt dat de keuze aan hem was, of hij moest zich normaal gaan gedragen en naar zijn bedrijfsvoering gaan kijken, of ik ging op mijn strepen staan en deed alleen nog dat werk waar ik voor aangenomen was.

Gelukkig is hij toen wakker geworden en is het een tijdje beter geweest. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik toch maar voor mezelf ben gaan werken. Beste beslissing ooit geweest.

Ik begrijp je dilemma. Helaas zijn er veel "bazen" di te weinig naar het personeel luisteren.
Bericht is gestuurd, Aya
.
Minnimouse, dankjewel! Ik heb bericht terug gestuurd! Weet niet of je daar automatisch bericht van krijgt
quote:Aya145 schreef op 26 juli 2015 @ 20:06:

Minnimouse, dankjewel! Ik heb bericht terug gestuurd! Weet niet of je daar automatisch bericht van krijgt

Ja

Kun je zien aan het '1'tje' bij de envelop op de beginpagina. Jij hebt ook weer een bericht
.
Ben benieuwd h0e dit afloopt. Hoop op snel iets anders voor je.
Klinkt als een vervelende leidinggevende met weinig oog voor z'n personeel. Je geeft aan dat het twee weken goed gaat maar hij de dossiers daarna oplegt. Wat gebeurt er als je ze dan opnieuw teruggeeft en aangeeft dat je eerder hebt aangegeven dat het niet haalbaar is en dat dit nog steeds het geval is? Wordt hij dan boos? Of wat gebeurt er waardoor je het dan toch aanneemt?
.
Heb je een vast contraxt of een contract voor bepaalde tijd?
.
Ow dan moet je even goed kijken want in principe mag je je contract niet opzeggen tot half januari, tenzij anders vermeldt in je contract (als er toch wel een opzegtermijn wordt genoemd).

Maar het is nogal wat om zomaar je contract op te zeggen want dan heb je nergens recht op (ww). Kun je niet minder uren werken om het beter behapbaar te maken en ondertussen als een malle solliciteren?

Succes met je beslissing!
.
Ah kijk aan, 2 gesprekken dat klinkt goed. Succes!
ziekmelden om te beginnen?
The best is yet to come
Wat erg voor al die clienten, zeg! (En voor jou en je collega's). Is er geen landelijke /overkoepelende organisatie waar je deze klachten kan neer leggen? 110 clienten per bewindvoerder lijkt mij echt onverantwoordelijk. En dat voor zo'n verantwoordelijke taak!! Echt triest (voor beide partijen).
.
Zorg maar dat je ook niet ziek wordt.... Hou je taai. En ik zou toch proberen om de dossiers die op jouw naam komen maar je niet aan kunt terug te leggen. Desnoods telkens als je een dossier op je naam erbij hebt een mail sturen aan je baas:

'Het dossier van klant x is op mijn naam gezet. Ik heb hier geen tijd voor. Ik neem het dan ook niet in behandeling. Graag een andere oplossing voor dit dossier.'

en inderdaad doorsolliciteren. Hopelijk heb je snel iets anders.
Als je niet wil stoppen en niet eraan onderdoor wil gaan moet je los gaan laten. Je lijkt je erg verantwoordelijk te voelen wat goed is, dan doe je je werk vast goed en zorgvuldig. Maar heb niet de illusie dat jij voor al deze mensen moet gaan zorgen of dat je dat überhaupt kan. Je bent toch ook maar een mens? Door teveel zaken aan te nemen loop je het risico dat je onder teveel druk gaat werken en dat er daardoor fouten komen. Als dat in jouw werk niet kan, moet je dus niet teveel zaken aannemen. Je baas denkt niet aan jou, maar aan zijn productie, als hij het toch voor elkaar krijgt dat jij elke keer weer een zaak aanneemt zal hij het blijven doen. Heeft hij lekker het probleem niet meer, maar jij wel. Straks word je ergens anders aangenomen en moet je daar uitgeput beginnen. He huidige baas slaapt daar geen nacht minder om, maar jij dan waarschijnlijk wel.

Het is werk. Zorg dat je overeind blijft, stel grenzen, focus je op je eigen leven (niet eeuwig over blijven praten met collega's) solliciteer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven