Werk & Studie alle pijlers

Promotie, dilemma.

10-04-2010 21:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geheel onverwachts heb ik een promotie aangeboden gekregen! Ik ben natuurlijk heel blij. Ook omdat mijn baas me dat vertrouwen schenkt. Toch ben ik een beetje in onzekerheid gebracht omdat ik eigenlijk niet echt de ambitie had voor die functie. Ik ben niet zo ambitieus omdat ik het ook belangrijk vind om wat 'rust' te hebben, een beetje op tijd naar huis te kunnen. En die nieuwe functie betekent toch ook meer kopzorgen en verantwoordelijkheid. En kan ik het wel? Allerlei gedachten flitsen door mijn hoofd.

Gelukkig hoef ik niet direct te beslissen en kan ik er over nadenken.

Ik verwacht niet dat jullie me zeggen wat ik moet kiezen maar wie heeft er tips over het maken van een keuze?
Zorg dat je niet alleen een promotie krijgt maar ook de mogelijkheid tot extra scholing of training zodat je er ook echt iets bij leert.
Hoe snel verwacht je dat jou huidige functie wordt opgevuld als jij die promotie aanneemt? Anders zou ik het gewoon een tijdje proberen. Als het niks is dan kan je altijd in overleg met je leidinggevende weer een stapje terug doen.
Indien nodig kan ik scholing/training volgen, heeft de baas al gezegd.

De nieuwe functie wordt samengevoegd met mijn huidige functie. Met dus meer verantwoordelijkheid.

Ik had al bedacht dat (omdat ik niet direct hoef te beslissen) ik de komende tijd eens goed in me op ga nemen wat de taken precies zouden gaan betekenen en hoe ik me daar dan in zou zien. Ik krijg ook behoorlijk wat vrijheid om het in te vullen.
ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie. Ik werk op dit moment 28 uren. Heb 2 kleine kindertjes en vind dit aantal uren perfect te combineren met een gezin.

Nu heb ik het aanbod gekregen om een aanvulling op mijn huidige takenpakket te krijgen. Om dat te kunnen doen moet ik meer uren werken. Het aanbod van mijn werkgever is dat ik 4 uren extra werk, en die thuis invul op de manier die mij goed dunkt. Hoef ook geen verantwoording af te geven over de invulling.

Ben ook absoluut niet ambitieus, maar ik krijg het nu gewoon in mijn schoot gelegd. Ingepakt met een strikje eromheen.

Ik twijfel eigenlijk omdat ik niet weet of ik wel de "druk" wil van thuis Moeten werken. Het is echter wel een geweldige kans.

Ik ben nu aan het uitvogelen of ik het echt wil, of dat ik me gevleid voel omdat ik hiervoor benaderd ben.
He Krokusje, ja dat klinkt als hetzelfde dilemma! Heb jij ook nog wat tijd om er over na te denken?

Kun je de 4 uur extra verdelen over de hele week of wellicht weekend? Ja het gaat om discipline. Dat moet je heel strak in kunnen plannen.
ik mag de 4 uur helemaal zelf indelen. Zelfs het denkwerk om het zo maar te zeggen, mag ik opschrijven als werkuren. Dus al zit ik voor de tv dingen uit te werken, prima. Ik zal de extra uren ook wel nodig hebben.

Het betekent echter ook een stuk meer verantwoordelijkheid qua taakinhoud. Voor mijn gevoel betekent dat ook een stuk meer stress. Zal ongetwijfeld afhangen van organisatie van je werkzaamheden, maar organisatie en structuur is niet mijn sterke kant.
Krokusje, ik heb zo'n baan (voor 40+ in de week), neem die kans !(is het eerste dat in mij op komt, maar ik zit in een andere situatie natuurlijk).

Organisatie en structuur kun je leren of jezelf leren afdwingen.....I know.Als dat de enige reden is om het niet te doen......duh, doen!

Canto, hoe verhoudt Krokusjes situatie zich tot de jouwe?
Canto, Krokusje, in welke sector werken jullie?
quote:Vl43inder schreef op 11 april 2010 @ 01:28:

Krokusje, ik heb zo'n baan (voor 40+ in de week), neem die kans !(is het eerste dat in mij op komt, maar ik zit in een andere situatie natuurlijk).

Organisatie en structuur kun je leren of jezelf leren afdwingen.....I know.Als dat de enige reden is om het niet te doen......duh, doen!

Canto, hoe verhoudt Krokusjes situatie zich tot de jouwe?

Ik neig ook sterk naar doen hoor. De reden dat ik twijfel, is omdat ik een paar heftige jaren achter de rug heb. Pittige oudste zoon, postnatale depresse, vorige baan waar ik een hele slechte leidinggevende had (die is na mijn vertrek op staande voet ontslagen wegens opeenvolging van klachten), opnieuw zwanger en bevallen. Heb nu eindelijk, sinds 4 jaren, de boel rustig. Vandaar mijn twijfel, hoewel het misschien eerder angst is.

Ik werk bij een overheidsorganisatie. Weet dat ik een leidinggevende heb die erg tevreden over me is en die me zal ondersteunen als ik daarom vraag. De organisatie bestaat uit 3 hoofdafdelingen. De directeur van 1 van die afdelingen heeft me zelfs naar voren geschoven. Erg vleiend dus.

Nu nog kijken hoe ik om salarisverhoging ga vragen. Zo onnozel. Een man had dat allang gedaan, en ik durf niet goed!
quote:krokusje schreef op 11 april 2010 @ 10:20:

[...]

Ik neig ook sterk naar doen hoor. De reden dat ik twijfel, is omdat ik een paar heftige jaren achter de rug heb. Pittige oudste zoon, postnatale depresse, vorige baan waar ik een hele slechte leidinggevende had (die is na mijn vertrek op staande voet ontslagen wegens opeenvolging van klachten), opnieuw zwanger en bevallen. Heb nu eindelijk, sinds 4 jaren, de boel rustig. Vandaar mijn twijfel, hoewel het misschien eerder angst is.

Ik werk bij een overheidsorganisatie. Weet dat ik een leidinggevende heb die erg tevreden over me is en die me zal ondersteunen als ik daarom vraag. De organisatie bestaat uit 3 hoofdafdelingen. De directeur van 1 van die afdelingen heeft me zelfs naar voren geschoven. Erg vleiend dus.

Nu nog kijken hoe ik om salarisverhoging ga vragen. Zo onnozel. Een man had dat allang gedaan, en ik durf niet goed!Bij een promotie is een salarisverhoging niet optioneel, maar vanzelfsprekend. Je hoeft dus niet om salarisverhoging te vragen. Je hoeft alleen maar te vragen wélke verhoging zij in hun hoofd hebben. You go girl!
Vl43inder, vanwege herkenbaarheid meld ik liever niet de branche. Maar ik denk dat dat ook niet echt relevant is.

Mijn situatie t.o.v. Krokusje is wel iets anders. Mijn vriend zit op het moment zonder werk dus dat is iets wat ook wel meespeelt. Maar in hoeverre moet ik dat meenemen in mijn beslissing?

Het salarisverhaal is nog helemaal niet ter sprake gekomen. Ik wil daarop niet mijn beslissing baseren. Mijn vriend vindt het logisch dat er ook een verhoging in zit maar gezien de ervaringen bij ons in het bedrijf kan het ook zo zijn: eerst zaaien, dan oogsten...

Maar als we wat verder zijn ga ik het zeker bespreken.
Ik zat ooit eens in die situatie. Hogere functie aangeboden gekregen tegen meer salaris. Ik was gevleid en ook het "aanzien" wat bij de nieuwe functie hoorde, was in eerste instantie prikkelend.

Toen ik wat langer nadacht, realiseerde ik me dat ik de nieuwe werkzaamheden minder leuk vond dan de oude, dat ik het extra geld eigenlijk niet echt nodig had en dat de nieuwe functie meer stress en overwerk met zich meebracht. Ik kon eigenlijk helemaal geen goede reden bedenken om ja te zeggen en heb dat uiteindelijk dus ook niet gedaan.

Dusss... wat zijn jouw redenen om ja te zeggen? En vind je die goed genoeg?
Dusss... wat zijn jouw redenen om ja te zeggen? En vind je die goed genoeg?

Dat is inderdaad waar het om gaat....
Ik heb de knoop doorgehakt en heb ja gezegd! Ondanks dat ik de tijd kreeg om er over na te denken heb ik er niet te lang over gedaan. Wat voor info moet je nog krijgen om te beslissen? Ik bleef er toch maar mee in mijn hoofd zitten.

Ik vind het wel superspannend hoe het zal gaan! Maar ik krijg alle ondersteuning en medewerking.

Krokusje weet jij al iets meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven