Werk & Studie alle pijlers

Promotiewerk

30-12-2010 10:37 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met promotiewerk? Eind feb studeer ik af maar in sept kan ik pas starten aan een nieuwe opleiding. Ik wil dus een tijdelijk baantje. Al vele sollicitatiebrieven eruit gedaan maar helaas helaas.. Nu leek promotiewerk me een goede optie. Inschrijven op de dagen dat je kan en welke werkzaamheden je leuk vind enz.. En verdient ook nog goed hoorde ik via via.

Wellicht kunnen jullie mij jullie ervaring vertellen? En een promotiebureau aanbevelen?
Wat moet je dan doen? Mensen op straat aanspreken en vragen stellen?
Nee dat is donatie werven. reuze irri! haha dit is b.v sampels uitdelen, b.v noem eens iets gek, pakje zakdoekjes of een blikje cola.
Ik heb tijdens mijn studie een aantal jaar bij een promo-bedrijf gewerkt. Betaalde prima, en was vaak erg leuk om te doen!

ik denk echter niet dat je moet verwachten dat je 40 uur per week kunt werken bij zo'n bedrijf (vooral niet in de winter), maar een dag of 2 per week moet zeker haalbaar zijn.

na een tijdje gaat het wel vervelen hoor, je zegt 1000 keer per dag hetzelfde en krijgt kramp in je kaken van het glimlachen. verder moet je goed tegen de nederlandse hebberigheid kunnen, wanneer er iets gratis te halen valt zijn we namelijk niet het leukste volk op aarde ;)

ik werkte via Boost (Boost concepts, even googelen), ze doen erg veel leuke acties (met als voordeel dat ze geen enquetes en abonnementen e.d. doen, dus echt alleen maar nieuwe producten introduceren, vrijwel altijd gratis uitdeel-acties) en zoeken volgens mij altijd wel nieuwe mensen, als je in de juistte regio woont ook vaak als team-captain, wat betekent dat je meer verantwoordelijkheid hebt (over de materialen e.d.) en dus ook meer verdient en meer uren draait.

Succes!
Heb ik ook gedaan toen ik nog studeerde,

Als het weer meewerkt is het leuk werk,

Ik had hele leuke collega 's.

Soms fietste ik de stad door met een reclamebord.

Was nog goed voor de conditie ook.
quote:sainttropez schreef op 30 december 2010 @ 10:43:

Nee dat is donatie werven. reuze irri! haha dit is b.v sampels uitdelen, b.v noem eens iets gek, pakje zakdoekjes of een blikje cola.Je hebt ook mensen op straat staan voor smaaktesten, enquetes en nog wat van de flauwekul.
@ galadriel & @ xxxpluis

Dankjullie wel voor jullie reactie!!
Ik heb een aantal jaren geleden gewerkt voor een bureau waar je promo werk kon doen bij bedrijven. Bij Makro/sligro/supermarkten. Dat kun je in de winter ook doen, is leuk werk. Ik heb toen in deze periode champagne mogen aanprijzen Helaas weet ik niet meer hoe dat bureau heette, maar als je googled op dit soort werk, kom je vast wat tegen.
Kijk eens op studentenbaan.nl. Hier staan soms dat soort opdrachten.
promotial solutions

ik vond het niets. Mensen werven is niet mijn ding.

Wel een paar keer op beurzen gestaan, dat is wel leuk. Kletspraatje maken en vrolijk doen met collega's die ook maar tijd staan te doden. Gratis dingen uitdelen was soms wel aardig, maar de meeste mensen zien je niet staan. T gratis hebbeding wel.
Wat is goed betaald als ik vragen mag?
quote:Peanutje schreef op 30 december 2010 @ 11:23:

Wat is goed betaald als ik vragen mag?rond de 10 euro volgens mij:)
Je studeert toch af eind februari? Kun je dan niet iets studiegerelateerds gaan doen? Staat beter op je c.v., verdient waarschijnlijk beter én is denk ik leuker dan zakjes skittles uitdelen op straat.
pepsicoooooooooola!
nou om nu voor een half jaar een baan te nemen in de communicatie terwijl ik in sept weer 4 jaar ga studeren. Denk niet dat ik daar veel bedrijven blij mee maak. En ik ga niet veder in de communicatie en het feit dat het lastig is om een baan te vinden..Geen zin om maanden te zoeken naar een baan en dan maar 2 maanden aan de slag te kunnen:) Wil gewoon eind feb meteen aan de slag even een half jaar hard werken en geld verdienen en thats it:) Maar ik begrijp je opmerking wel @ Ewelina
Leuk, mensen lastig vallen! Heb je4 zeker een voldaan gevoel na een lange werkdag!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 30 december 2010 @ 12:03:

Leuk, mensen lastig vallen! Heb je4 zeker een voldaan gevoel na een lange werkdag!sampels uitdelen is toch niet lastig vallen, als de mensen het willen meenemen dan bied je het aan zo niet , zo niet toch. Ik ga niet mensen lastig vallen voor een donatie of een kranten abbo ofzo..
inderdaad, niet alle promo bureaus vallen mensen lastig hoor!

Ik deelde bijvoorbeeld warme chocomel uit in de winter, vonden mensen echt super leuk!

verder waren we altijd erg populair als we mini-deo's uitdeelden (voor bijvoorbeeld nivea), dan hoorde je niemand klagen als ze voor de 6e keer voorbijkwamen om hun zakken te vullen ;)

ik heb nog even voor je gekeken sainttropez, bij Boost zoeken ze nog steeds mensen. ik heb er altijd met veel plezier gewerkt, leuke jonge mensen (zowel in de teams als op het hoofdkantoor), goede organisatie en leuke acties!

haha, en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, ik heb mijn hele studententijd geen deo meer hoeven kopen!
Heb ik tijdens mijn studie ook gedaan en ik vond het heel leuk werk. wel vermoeiend, want je staat en praat veel, maar je krijgt echt superleuke reacties en daardoor gaat de tijd heel snel. Bovendien heb ik altijd met hele leuke mensen gewerkt, dus het is ook nog eens gezellig! ( Ik heb veel nieuwe producten gepromoot, o.a. in supermarkten en heel soms een keer folders uitgedeeld. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven