Werk & Studie alle pijlers

Rechten als leerling BBL

29-06-2012 13:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag, als je leerling Verzorgende IG bent hoeveel uur per week heb je dan recht op begeleiding? zeker als je de opleiding verkort volgt. Hoor graag ervaringen, of je continu mee loopt met een begeleider of dat je ook veel werkzaamheden op niveau 2 uitvoert.

Groetjes
Wij hebben ook BBL-leerlingen rondlopen (maar dan niv 3), die werken 20 uur per week, maar worden niet boventallig ingeroosterd (zoals met BOL-leerlingen wel gebeurd). Maw, ze draaien als volwaardig collega mee, maar hebben wel extra begeleiding. In de vorm van gesprekken en bespreken van opdrachten.

Dat zal gerust ergens in uren uitgedrukt worden,maar in de praktijk is dat nooit zo strikt. Als jij vindt dat je onvoldoende begeleid wordt, moet je dat aankaarten bij je mentor/stagebegeleider/werkbegeleider.
Staat dat niet in je stage-contract? Wat zegt je opleiding?
je moet voldoende begeleiding krijgen om je opleiding te kunnen doen. dat is voor pietje misschien 1 uur per week en voor mientje 7 uur.

heb je te weinig moet je dat bespreken met je begeleider

heb je meer nodig dan mogelijk is dan heb je een verkeerd stage bedrijf of de verkeerde opleiding
En doooooor!
Van een vriendin van mij die ook de opleiding heeft gevolgd hoorde ik vaak dat ze soms zelfs alleen op een afdeling stond.

en veel mensen uit bed moest helpen.

Copntinue meelopen met een begeleider kan je overal vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven