Reistijd: 1,45 uur
donderdag 4 juli 2013 om 15:34
donderdag 4 juli 2013 om 15:37
donderdag 4 juli 2013 om 15:40
donderdag 4 juli 2013 om 15:44
donderdag 4 juli 2013 om 15:45
quote:fiddeldee schreef op 04 juli 2013 @ 15:39:
Ik zou er niet gelukkig van worden.
Dan moet je het zeker ook niet doen! Dan gaat het je tegenstaan. Als je er positieve twist aan weet te geven, valt het mee. Maar bij de geringste weerstand worden het lange dagen!
(Ik ging om 7.00 de deur uit en was om 19.00 terug..)
Ik zou er niet gelukkig van worden.
Dan moet je het zeker ook niet doen! Dan gaat het je tegenstaan. Als je er positieve twist aan weet te geven, valt het mee. Maar bij de geringste weerstand worden het lange dagen!
(Ik ging om 7.00 de deur uit en was om 19.00 terug..)
donderdag 4 juli 2013 om 15:47
donderdag 4 juli 2013 om 15:47
Ik heb een jaar lang stage gelopen met een reistijd van 1,5 uur. Vond het op zich goed te doen, zeker omdat ik niet vaak over hoefde te stappen. Op de heenweg was het lekker rustig in de trein, en kon ik gewoon aan mijn studieopdrachten werken. De terugweg was altijd midden in de spits op een van drukste trajecten van nederland, dus dat vond ik dan weer wat minder. Maar ik heb al jaren een reistijd van een uur naar mijn school, dus dan maakt dat extra half uurtje ook niet zoveel meer uit . Ben er inmiddels wel aan gewend.
donderdag 4 juli 2013 om 15:49
Ja het zou neerkomen op om zeven uur de deur uit te gaan, en om zeven uur weer terug, soms nog vroeger heen en en later terug. Wel gaat het maar om vier dagen, dus drie dagen weekend, en het belangrijkste,het is erg leuk werk, het is op WO niveau, zeer relevante werkervaring en een goed salaris.
Met de auto is het net zo snel (of nouja, lang).
Met de auto is het net zo snel (of nouja, lang).
donderdag 4 juli 2013 om 15:50
quote:lienepiennetje schreef op 04 juli 2013 @ 15:45:
[...]
(Ik ging om 7.00 de deur uit en was om 19.00 terug..)Dit. Ik vond het een leuke stage, en dan vond ik 1,5 uur reistijd prima. Maar ik had het jaar daarvoor een stage waarbij ik 'slechts' 3 kwartier reistijd had, maar dat was steeds midden in de spits, ik vond mijn stage niet leuk, en de stagedagen waren erg lang, en dan is 3 kwartier reistijd toch wel veel.
[...]
(Ik ging om 7.00 de deur uit en was om 19.00 terug..)Dit. Ik vond het een leuke stage, en dan vond ik 1,5 uur reistijd prima. Maar ik had het jaar daarvoor een stage waarbij ik 'slechts' 3 kwartier reistijd had, maar dat was steeds midden in de spits, ik vond mijn stage niet leuk, en de stagedagen waren erg lang, en dan is 3 kwartier reistijd toch wel veel.
donderdag 4 juli 2013 om 15:51
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 juli 2013 @ 15:47:
Ten eerste van harte gefeliciteerd!
Ten tweede het is wel lang (voor Nederlandse begrippen, max 1 uur), ik reisde een tijd lang van Rotterdam naar Amsterdam ik las ook altijd de krant in de trein of nam een boek mee. Dan ging de tijd toch altijd wat sneller.
Ja dankje!!
De tijd in de trein is ook een uur, maar het is 20 minuten naar de trein toe, en daar nog een stukje lopen..
Ten eerste van harte gefeliciteerd!
Ten tweede het is wel lang (voor Nederlandse begrippen, max 1 uur), ik reisde een tijd lang van Rotterdam naar Amsterdam ik las ook altijd de krant in de trein of nam een boek mee. Dan ging de tijd toch altijd wat sneller.
Ja dankje!!
De tijd in de trein is ook een uur, maar het is 20 minuten naar de trein toe, en daar nog een stukje lopen..
donderdag 4 juli 2013 om 15:52
Ik doe het ook, twee uur van deur tot deur. Ik werk meestal in de trein; gaat vrij aardig via de internetverbinding in de intercity's. Het scheelt wel dat ik zo nu en dan thuis kan werken en dat ik vaak afspraken buiten de deur heb - dan telt reistijd als werktijd. En als ik een tijdje baal van mijn langere reistijd, dan ga ik met de auto. Dan is het maar 45 minuten
donderdag 4 juli 2013 om 15:53
Ik zou er voor gaan! Zeker als je met plezier naar je werk gaat, is het zeker te overzien. Toen ik nog kindloos was
nam ik vaak ook een pastasalade mee voor de terugreis of haalde lekker sushi.
Dan kom je thuis, heb je al gegeten en geen/nauwelijks afwas. Persoonlijk zou ik zo'n tijd niet in de auto willen zitten. (Vaak is OV financieel ook aantrekkelijker.)
Ik woon in d Randstad en ben reizen gewend.
Familie woont buiten de randstad en die vinden een half uurtje rijden al ver. (Bij wijze van..) Je went er aan en je vindt je ritme.
En je geeft zelf al aan dit werk niet voor altijd te willen doen.
gefeliciteerd met je baan!
Dan kom je thuis, heb je al gegeten en geen/nauwelijks afwas. Persoonlijk zou ik zo'n tijd niet in de auto willen zitten. (Vaak is OV financieel ook aantrekkelijker.)
Ik woon in d Randstad en ben reizen gewend.
Familie woont buiten de randstad en die vinden een half uurtje rijden al ver. (Bij wijze van..) Je went er aan en je vindt je ritme.
En je geeft zelf al aan dit werk niet voor altijd te willen doen.
gefeliciteerd met je baan!
donderdag 4 juli 2013 om 15:54
Ik doe het al jaren met dergelijke reistijden. Ik heb net een nieuwe baan aangenomen met ook ongeveer zo'n reistijd, ondanks dat ik bij mijn oude baan de reistijd (vergelijkbaar) niet meer trok.
Mijn ervaring is dan ook dat het erg van je baan af hangt of je een dergelijke reistijd volhoudt. De leukste banen die ik heb gehad, had ik altijd zo'n reistijd en vond ik het weliswaar niet leuk, maar ook niet erg, ik wilde daar immers zelf graag werken en het hoorde er dus gewoon bij. Mijn vorige baan vond ik helemaal niet leuk en daar voelde het echt elke dag als een steeds groter wordende opgave, dat reizen.
Moraal van het verhaal: reizen met het OV is prima te doen, maar hoe je dat ervaart is wel afhankelijk van hoe leuk je baan is.
Mijn ervaring is dan ook dat het erg van je baan af hangt of je een dergelijke reistijd volhoudt. De leukste banen die ik heb gehad, had ik altijd zo'n reistijd en vond ik het weliswaar niet leuk, maar ook niet erg, ik wilde daar immers zelf graag werken en het hoorde er dus gewoon bij. Mijn vorige baan vond ik helemaal niet leuk en daar voelde het echt elke dag als een steeds groter wordende opgave, dat reizen.
Moraal van het verhaal: reizen met het OV is prima te doen, maar hoe je dat ervaart is wel afhankelijk van hoe leuk je baan is.
Am Yisrael Chai!
donderdag 4 juli 2013 om 15:55
donderdag 4 juli 2013 om 15:57
quote:lienepiennetje schreef op 04 juli 2013 @ 15:53:
Toen ik nog kindloos was
nam ik vaak ook een pastasalade mee voor de terugreis of haalde lekker sushi.
Dan kom je thuis, heb je al gegeten en geen/nauwelijks afwas. Wij hadden een La Place in het gebouw zitten, ik at 's middags altijd warm en 's avonds thuis brood, ik had echt geen zin om om 7 uur s avonds nog uitgebreid te gaan koken.
Toen ik nog kindloos was
Dan kom je thuis, heb je al gegeten en geen/nauwelijks afwas. Wij hadden een La Place in het gebouw zitten, ik at 's middags altijd warm en 's avonds thuis brood, ik had echt geen zin om om 7 uur s avonds nog uitgebreid te gaan koken.
donderdag 4 juli 2013 om 15:58
Gefeliciteerd! In deze markt zou ik de baan zeker aannemen. Tenzij de banen in jouw sector voor het oprapen liggen? Ik heb 1 1/2 uur reistijd van deur tot deur (stukje fietsen, trein, bus en stukje lopen), 5 dagen in de week, ook met het OV. Vind het best pittig, zeker 's winters als de treinen niet altijd rijden, maar zou een baan er niet voor laten schieten. Heb een telefoon van de zaak en lees en beantwoord in de trein vaak mijn mail of lees wat stukken door of een boek.