Werk & Studie alle pijlers

reistijden van en naar werk

15-10-2009 20:00 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie heeft er ervaringen met lange reistijden (meer dan een half uur/ drie kwartier) van huis naar t werk.. Hoe ervaar je het en kost het veel extra energie?

Woon in Brabant en zoals sommigen misschien weten wil ik verhuizen naar Rotterdam. Ik twijfel om eerst een baan te zoeken en dan ff heen en weer te reizen tot ik een woning heb en Rotterdam wat beter ken Vind het gewoon fijn om op t forum meningen en miss advies te lezen vandaar.

Liefs Lilly
Hmmm, ik reis nu in ongeveer 1,5 a 2 uur enkele reis, van voordeur tot werkplek, inclusief wegbrengen van de kinderen. We zijn net verhuisd, en de kinderen gaan bij mijn werkplek naar de opvang (bij ons oude huis in de buurt, ik werkte op 5 minuten lopen van huis).

We gaan om 7 uur de deur uit, hebben om kwart over 7 de trein (kunnen eigenlijk altijd zitten, heb heen nog niet hoeven staan). Komen ongeveer 10 over 8 aan, zijn rond half 9 op de creche. Even rustig met de leidsters kletsen, en vaak ben ik rond kwart voor 9 op mijn werk.

En 's avonds het omgekeerde, kwart over 5 weg, 5 voor 7 uiteindelijk thuis waar we dan kunnen aanschuiven.

Voorlopig is het voor de kinderen tijdelijk, oudste gaat bijna naar school, jongste staat op de wachtlijst voor de opvang in de nieuwe woonplaats. En ik weet nog niet wat ik met mijn werk wil doen.
Jee Tieger dat is lekker lang ja!

Mij lijkt het vooral vervelend dat je een behoorlijk percentage van je dag inlevert.

Maar het is tijdelijk voor zover ik nu van je begrijp?

Ik denk zelf dat het alleen maar haalbaar is als je weet dat het tijdelijk is..
Ik heb ook een ontzettend leuke baan en vooral collega's waardoor ik 5 kwartier heen en ook weer terug moet reizen met OV. Ik moet zeggen: echt een verademing!

Bij thuiskomst is mijn hoofd dan ook echt leeg en heb ik zo heel goed prive en werk gescheiden. Iets wat soms in het onderwijs nog wel eens erg lastig kan zijn....
Ik heb ook een ontzettend leuke baan en vooral collega's waardoor ik 5 kwartier heen en ook weer terug moet reizen met OV. Ik moet zeggen: echt een verademing!

Bij thuiskomst is mijn hoofd dan ook echt leeg en heb ik zo heel goed prive en werk gescheiden. Iets wat soms in het onderwijs nog wel eens erg lastig kan zijn....
Sjee Ranewen, wat een dilemma. Kan je niet verhuizen voor die droombaan? Of is dat een b rug te ver?

Het lijkt me echt moeilijk hoor. Ik heb, voordat ik de baan kreeg die ik nu heb, een baan in het visier gehad die behoorlijk ver weg was. Langs een hele drukke route (utrecht). Ik vraag me serieus af of ik dat er voor over zou hebben gehad...
quote:Ranewen schreef op 20 oktober 2009 @ 15:26:

Ik heb een baanaanbod gekregen op 110 kilometer van mijn huis. Ik ben in het gunstigste geval straks dus drie uur aan het reizen per dag.

De baan lijkt me ontzettend geweldig - met het werk dat ik ga doen gaat mijn droom wel een beetje in vervulling. Toch twijfel ik heeel erg, zeker omdat ze me nu graag 40u willen hebben ipv 32.

Volgende week maar eens onderhandelen ;)

In principe heb ik nu een reistijd van >50 minuten van deur tot deur en daar heb ik me nog geen seconde aan gestoord. Bovendien is de route die ik ga rijden een genot voor het oog (A50). En die baan is een droom!

Ik word gek :DIk neem aan dat je zelf op die baan gesolliciteerd hebt? Want volgens mij krijg je niet zomaar uit het niets een baan aangeboden. (ik heb dat in ieder geval nooit meegemaakt, moest altijd zelf solliciteren naar vacatures) Dus je wist zelf hoever het reizen is toen je daar op gesprek ging neem ik aan? Dan is de keuze toch niet zo moeilijk lijkt mij.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik fiets een half uur heen en een half uur terug..
Ik woon en werk in rotterdam en die 6 minuten reistijd vind ik echt geweldig
Ik reis per dag ongeveer 2 x één uur. Heb er zelf voor gekozen, omdat ik deze baan graag wilde. In mijn vorige baan had ik de helft aan reistijd... Wat volgens mij scheelt is of en hoe flexibel je werktijden zijn en of je bijvoorbeeld gedeeltelijk vanuit huis kunt werken. In mijn geval is dat zo. Zodoende omzeil ik zo regelmatig de files en ben ik voor mijn gevoel best wel efficiënt bezig.

Ik reis per auto, dat kost wel energie, maar maakt ook dat ik op de terugweg naar huis even mijn hoofd leeg kan maken. En: ik ben altijd bij wat betreft de actualiteit: ik hoor uitgebreid het nieuws op de radio! Hahaha!!

Al met al vind ik het dus wel meevallen, lukt het je je erop in te stellen én heb je er een leuke baan mee, dan valt het allemaal wel mee.

Persoonlijk zou ik niet snel voor mijn werk gaan verhuizen, nu in geen geval!
Helloo,

Dankjewel allemaal!

Ik wil eerst een baan in Rotterdam en vervolgens een woning.. Dus net andersom dan wat sommigen dachten. het lijkt me beter eerst de zekerheid van een baan te hebben alvorens ik ergens ga wonen en er nog geen baan heb. ( ik wil overigens gaan wonen in Rotterdam).. Waarom Rotterdam, omdat ik het een leuke stad vind, er familie van me woont, ik er na mijn studietijd wat vrienden heb gekregen, en ik voel me er wel aardig thuis. In Brabant woon ik in een klein dorp en sja, spreekt me gewoon wat minder aan ofzo. Ik heb het hier wel gezien.

Dankjewel voor alle reacties!

Liefs
Oh en ik zou/zal overigens met de trein reizen!
Ik heb een paar jaar zo'n 100km enkele reis gereden ( omg Alkmaar-Driebergen), uurtje heen, ruim anderhalf uur terug. Het is inderdaad fijn als je flexibele werktijden hebt, zodat je voor of na de spits kunt reizen, ik reed elke dag om 5u45 weg en was om 6u45 op mn werk, 16u15 reed ik weer naar huis waardoor ik over het algemeen wel voor 18uur thuis was. Prima te doen. Totdat het werk wat minder fijn wordt, dan is de reistijd ineens een stuk minder verdraaglijk.

Nu heb ik de helft aan reisafstand en doe er heen en terug (enkele reis) zo'n 45 minuten over, ik doe het al een jaar en het lijkt wel een thuiswedstrijd, heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven