Werk & Studie alle pijlers

Reizen met EF

06-10-2017 17:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in m'n examenjaar en wil hierna een jaar in het buitenland gaan studeren. Dit wil ik via EF doen, maar ik zit eigenlijk nog te twijfelen of het geld het wel waard gaat zijn. Dus heeft iemand ervaringen met EF die die met me wil delen?

Ook twijfel ik nog tussen 2 bestemmingen. Brighton en Eastbourne. Zitten hier grote verschillen in en wat zou het leukste/handigste zijn voor een student qua bereikbaarheid en hoe duur alles is.

Alvast bedankt voor de reacties!
Maar wat wil je dan gaan studeren?
Of wil je een studie beginnen in Engeland en dan verder gaan in Nederland?
Wil je nou reizen of studeren?
En wat is EF?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou met andere organisaties gaan dan EF. Zelf heb ik ook heel wat uitgezocht toen ik een jaartje high school in het buitenland wilde doen (nooit gedaan) en wat op veel blogs stond, was dat EF erg commercieel is. Andere organisaties zijn even goed en vaak stukken goedkoper!
Hommeltjes schreef:
06-10-2017 17:38
Maar wat wil je dan gaan studeren?
Of wil je een studie beginnen in Engeland en dan verder gaan in Nederland?
Ik weet niet of je bekend bent met EF, maar eigenlijk is het zo dat ik daar een jaartje ga studeren aan algemene vakken zoals taal en uitspraak en ook 10 extra vakken erbij neem zoals fotografie of economie, van die dingen. Dus een echte studie is het niet, meer een studerend tussenjaar. Uiteindelijk wil ik docent Engels gaan studeren trouwens!
himalaya schreef:
06-10-2017 17:43
Wil je nou reizen of studeren?
En wat is EF?
O sorry voor die onduidelijkheid. Ik wil een jaartje gewoon gaan studeren in de UK.
EF is een organisatie die je helpt bij het reizen met allerlei verschillende doeleinden.
nvanlaarhoven schreef:
06-10-2017 17:53
Ik weet niet of je bekend bent met EF, maar eigenlijk is het zo dat ik daar een jaartje ga studeren aan algemene vakken zoals taal en uitspraak en ook 10 extra vakken erbij neem zoals fotografie of economie, van die dingen. Dus een echte studie is het niet, meer een studerend tussenjaar. Uiteindelijk wil ik docent Engels gaan studeren trouwens!
Ah, ok, duidelijk. Leuk plan, ik zou dat zeker doen, je leert dan de taal heel goed en het is ook goed voor je zelfstandigheid om een jaar in het buitenland te wonen. Als ik nu 18 was zou ik dat ook graag willen.
EF ken ik niet dus geen tips
Succes!
LilyP schreef:
06-10-2017 17:53
Ik zou met andere organisaties gaan dan EF. Zelf heb ik ook heel wat uitgezocht toen ik een jaartje high school in het buitenland wilde doen (nooit gedaan) en wat op veel blogs stond, was dat EF erg commercieel is. Andere organisaties zijn even goed en vaak stukken goedkoper!
O oke, dankje, ga zeker zoeken! Weet je misschien een paar andere goede (en betrouwbare) organisaties?
Ik ben zelf 2 weken met EF naar Cambridge gegaan. Dat kostte toen 2000,- euro. Ik vind het achteraf enorm veel geld voor zo'n korte reis. Het waren halve dagen les en je hebt ernaast veel vrije tijd. Ik weet niet hoe en jaar eruit zou zien. Ik vond de organisatie van EF erg goed en heb mij wel ontzettend vermaakt tijdens de reis: een super tijd!

Als je docent Engels wilt worden is wellicht een stage op een internationale school een stuk waardevoller.
nvanlaarhoven schreef:
06-10-2017 17:55
O oke, dankje, ga zeker zoeken! Weet je misschien een paar andere goede (en betrouwbare) organisaties?
Nee, haha sorry. Maar als je eens rondzoekt op blogs over high school in Amerika kom je er zat tegen. Die zullen in sommige gevallen ook wel reizen naar andere landen organiseren.
EF is een prima organisatie maar wel erg duur. Ik zou zeker ook nog even verder kijken.

Heb je overwogen om een studiejaar in het buitenland te doen via een Erasmus-programma? Dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper en je kan het inpassen in je vervolgopleiding. Er is dan meestal alleen geen garantie dat je naar Engeland kan. Wil je per sé daarheen of mag het ook een ander land zijn?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:49
99.76% gewijzigd
Ik ben 2 maanden met EF in Brighton geweest....lang lang lang geleden (bijna 20 jaar). Super tijd gehad. Was inderdaad wel duur....en of dat t waard was....tsja... mijn ouders hebben t betaald en t heeft mij wel n stuk volwassener gemaakt. Een van mn mooiste periodes.
Brighton is n leuke stad. En wil je n dagje naar Londen dan is dat goed te doen met de trein.
Ik ben een jaar met EF naar Amerika geweest en vond het een hele slechte organisatie. Erg duur en vooral gespitst op zoveel mogelijk studenten plaatsen en niet kijken naar of gezinnen waar je terecht kwam geschikt waren. Ik zou dus een andere organisatie kiezen.
Ben t met Noctua eens dat t commerciele stuk (zvm studenten plaatsen) belanglijker leek dan de match met t gastgezin. Zo had ik bijv. aangeven liever niet bij huisdieren/rokend gezin te komen ivm zware astma. En kwam vervolgens terecht bij n kettingrokende familie met 3 katten en n hond. Uiteindelijk heb ik na veel stampij na n paar dagen n ander gastgezin gekregen, maar t was geen leuke start! Maar nogmaals, daarna de tijd van mn leven gehad
Maechtje schreef:
06-10-2017 19:18
EF is een prima organisatie maar wel erg duur. Ik zou zeker ook nog even verder kijken.

Heb je overwogen om een studiejaar in het buitenland te doen via een Erasmus-programma? Dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper en je kan het inpassen in je vervolgopleiding. Er is dan meestal alleen geen garantie dat je naar Engeland kan. Wil je per sé daarheen of mag het ook een ander land zijn?
Het liefste wel aangezien ik de Britse kant op wil, maar ik zal eens kijken, bedankt!
sneazydwarf schreef:
06-10-2017 18:19
Ik ben zelf 2 weken met EF naar Cambridge gegaan. Dat kostte toen 2000,- euro. Ik vind het achteraf enorm veel geld voor zo'n korte reis. Het waren halve dagen les en je hebt ernaast veel vrije tijd. Ik weet niet hoe en jaar eruit zou zien. Ik vond de organisatie van EF erg goed en heb mij wel ontzettend vermaakt tijdens de reis: een super tijd!

Als je docent Engels wilt worden is wellicht een stage op een internationale school een stuk waardevoller.
Dit heb ik ook wel bekeken, maar aangezien ik meteen na het behalen van m'n diploma naar het buitenland wil, ben ik nog niet begonnen aan m'n studie dus een stage leek me dan niet handig.
Hier 2x een goede ervaring met EF maar dat is jaren geleden.

Toen ik 14 was een talencursus van 2 weken in Isle of Wight (Engeland) bij een gastgezin.

Op mijn 16e een jaar high school in Amerika. Nu op mijn 32e kijk ik nog met veel plezier erop terug en heb ik nogsteeds contact met mijn gastgezin; het maakt je een stuk volwassener, een rijker gevoel van de wereld en ben ook juist Nederland meer gaan waarderen.
Omdat dit voor mij een tussenjaar was waren mijn verplichte vakken alleen Engels en geschiedenis, verder ingevuld met “leuke” vakken zoals fotografie.

Qua geld, mijn ouders betaalde het...
Ik heb slechte ervaringen met EF, afspraken komen ze niet na, en als je geld van ze tegoed hebt dan duurt het eeuwen, als ze het geld van jou binnen hebben , spannen ze zich niet meer in
Goede ervaringen met EF (Education First) de juiste match met een gastgezin. Zelfs de gevraagde staat in Amerika. Goede begeleiding. Topjaar. Maar ook het tegenovergestelde gehoord. Totaal verkeerde matches, elitaire scholen waar je totaal niet geaccepteerd werd tot rechtszaken aan toe om geld terug te krijgen. Je kunt ook bij TA kijken (travel active) en zo zijn er meer organisaties.
"Boring conversation anyway"
nvanlaarhoven schreef:
06-10-2017 17:55
AFS heb ik goede ervaringen mee. Evt. YFU. Beiden zijn non-profit.
Travel active heb ik weer mindere ervaring mee. Jaar mee naar Frankrijk geweest en dat is in veel opzichten een moeizaam jaar geweest. Je boekt bij hun, maar zij besteden het vervolgens uit aan een nationale organisatie in het land zelf, waardoor het heel onduidelijk is wie nu welke verantwoordelijkheid draagt en wie je waarop kunt aanspreken. Had een totale mismatch met mijn gastgezin en de wisseling daarvan liep ook niet soepel. Al geef ik toe dat ik daar zelf ook een aandeel in had omdat ik daar gewoon niet lekker in mijn vel zat. Maar toch.
Ik heb wel ervaring met EF, maar dat is heel lang geleden (1998) en ik ben ook maar drie weken geweest. Vond de reis toen op zich wel leuk maar de organisatie niet geweldig. Ik weet niet hoe het nu is en hoe het is als je een jaar gaat.

Ik was toen wel in Brighton, een van de opties die je noemt, en dat vond ik een heel leuke stad, ben er daarna nog vrij vaak geweest. In Eastbourne zijn we toen een middagje geweest, dat vond ik een tamelijk saaie stad, maar misschien is daar inmiddels ook weer een heleboel veranderd. In Brighton ben ik drie jaar geleden nog geweest, dat was nog steeds leuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het is alweer 20 jaar geleden dat ik me verdiepte in EF, Travel Active etc. maar uiteindelijk heb ik het gewoon zelf geregeld, naar Spanje en later Italie. De meerwaarde van zo'n organisatie zag ik niet echt, en het was flink duurder dan gewoon direct bij een talenschool alles regelen. Bovendien heb je kortere lijntjes, geen tussenpersonen.

Zoek talenscholen die zich richten op buitenlandse studenten, ze bieden meestal de keuze uit gastgezin, appartement of geen accommodatie (als je zelf al iets hebt). Lees reviews, vergelijk, boek cursus + accomodatie bij de school en regel zelf je vliegticket - klaar is kees. Veel plezier alvast, is een leuke ervaring.

Ik zat trouwens in een Spaans 'gastgezin' dat bestond uit 1 jonge vrouw die altijd de hort op was. Ze had een heerlijk appartement en dat had ik dus vrijwel altijd voor mezelf. Studiegenootjes zaten oa bij een (vage) kunstenaar, gezin met kinderen, bejaard stel etc. Kan dus alle kanten op, en ieder 'gezin' heeft zn eigen charme!
In Italie zat ik bij een oudere dame, echt zo'n verzorgend oma type die alles wilde weten. Goedbedoeld en ze was superlief, maar ik had wel het gevoel dat ik geen privacy had. Gelukkig was het maar een paar weken.
Ik zat in Brighton op een campus. Lag een stukje buiten Brighton, maar de busverbinding was erg goed, en je had een eigen kamer met badkamer en dan nog een grote gezamenlijke zitkamer in het gebouw zelf. Ik zat met alleen Nederlanders, dus het was niet heel uitnodigend om veel Engels te spreken. Eten zat erbij inbegrepen, dat was heel goed geregeld. De regels waren wel heel streng, vroeg thuis moeten zijn, et cetera, maar deze reis was voor 14-19, dus dat zal wel anders zijn als je een reis kiest voor alleen 18+.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven