Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2015

16-04-2015 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Via google zag ik dat er voorgaande jaren actieve topics over het Rijkstraineeship waren aangemaakt, maar dit jaar volgens mij nog niet. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit jaar mee gaan doen met de selectie, en of jullie ervaringen willen uitwisselen.

De inschrijving sluit morgen,en ik ben nu bezig de laatste puntjes op de 'i' te zetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel spannend vind, ik wil deze traineeship echt héél graag gaan doen, dus ik doe erg mijn best om dat in mijn motivatie over te brengen!

Heeft iemand de capaciteitentest al gedaan, en zo ja, hoe was de score? Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die voorgaande jaren hebben meegedaan en wat jullie scores waren (en of je door was naar de volgende ronde of niet). Zoals jullie misschien tussen de regels door kunnen lezen ben ik een beetje onzeker over mijn score (vooral de cijferreeksen vielen tegen...) dus ik probeer een inschatting van mijn kansen te maken!

Ik hoop dat er mede-kandidaten aanwezig zijn, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs
Mevrnostalgica... Begrijp ik goed dat je in de running bent voor VWS?? Ik ben in 2007 trainee geweest en heb net zeven jaar bij VWS gewerkt, ik ben twee maanden geleden overgestapt en werk nu voor EZ. Als je vragen over werken bij VWS hebt, laat het vooral weten!! Wellicht kan ik nog iets toevoegen uit mijn eigen ervaring over werken, de sfeer, de werkzaamheden bij VWS.
Ik zie net dat dit topic recenter is.

Hoeveel mensen melden zich aan voor de andere traineeships weten jullie dat?

En zijn de testscores doorslaggevend of kun je het met nevenactiviteiten en werk compenseren bijv?
quote:iesiesa schreef op 19 oktober 2015 @ 13:38:

Ik zie net dat dit topic recenter is.

Hoeveel mensen melden zich aan voor de andere traineeships weten jullie dat?

En zijn de testscores doorslaggevend of kun je het met nevenactiviteiten en werk compenseren bijv?Gezien deze vragen kun je beter voor iets anders kiezen.
quote:DKKLLDRBR schreef op 19 oktober 2015 @ 15:39:

[...]

Gezien deze vragen kun je beter voor iets anders kiezen.

Waarom dan? Ik heb het nog niet eens 1 keer geprobeerd.

Je reactie is een beetje onduidelijk.

Bovendien sluit het 1 het ander niet uit. Ik wil verschillende dingen proberen.
quote:iesiesa schreef op 19 oktober 2015 @ 15:46:

[...]

Waarom dan? Ik heb het nog niet eens 1 keer geprobeerd.

Je reactie is een beetje onduidelijk.

Bovendien sluit het 1 het ander niet uit. Ik wil verschillende dingen proberen.

Wordt bepaalde mate van zelfstandigheid verwacht. Antwoord kun je via Google in 10 seconde vinden. Waarom is het aantal aanmeldingen überhaupt relevant?

Verder lees dit topic. Goede testscores zijn belangrijk, maar hoe hoog is afhankelijk van je studierichting.
quote:DKKLLDRBR schreef op 19 oktober 2015 @ 18:08:

[...]

Wordt bepaalde mate van zelfstandigheid verwacht. Antwoord kun je via Google in 10 seconde vinden. Waarom is het aantal aanmeldingen überhaupt relevant?

Verder lees dit topic. Goede testscores zijn belangrijk, maar hoe hoog is afhankelijk van je studierichting.

Aantal aanmeldingen is relevant voor hoeveel kans je maakt.

Dat laatste over die testscores wilde ik zeker weten. Ook vanwege hoe ik me het best voorbereid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven