Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2015

16-04-2015 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Via google zag ik dat er voorgaande jaren actieve topics over het Rijkstraineeship waren aangemaakt, maar dit jaar volgens mij nog niet. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit jaar mee gaan doen met de selectie, en of jullie ervaringen willen uitwisselen.

De inschrijving sluit morgen,en ik ben nu bezig de laatste puntjes op de 'i' te zetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel spannend vind, ik wil deze traineeship echt héél graag gaan doen, dus ik doe erg mijn best om dat in mijn motivatie over te brengen!

Heeft iemand de capaciteitentest al gedaan, en zo ja, hoe was de score? Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die voorgaande jaren hebben meegedaan en wat jullie scores waren (en of je door was naar de volgende ronde of niet). Zoals jullie misschien tussen de regels door kunnen lezen ben ik een beetje onzeker over mijn score (vooral de cijferreeksen vielen tegen...) dus ik probeer een inschatting van mijn kansen te maken!

Ik hoop dat er mede-kandidaten aanwezig zijn, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs
Ik heb gehoord dat affiniteiten zeker belangrijk zijn. Dus misschien moet je er wel even over nadenken zodat je dat "uit kan leggen". Van de andere kant, was is er eigenlijk niet belangrijk? Capaciteitentest en gedragsvoorbeelden namelijk ook, misschien opleidingen vanaf nu iets minder. Ik ben bij Veiligheid en Justitie geplaatst. Was m'n tweede keus na EZ dus ik denk niet dat ik ga switchen gezien al die concurrentie hier! Good luck iedereen.
heeft iemand de matchings gesprekken gehad? Wat zeiden ze? Ik ben vergeten te bellen!
Ik heb gebeld en het was een redelijk passief gesprek van hun kant. Dus eigenlijk alleen als je zelf vragen had en/of niet tevreden was met je match. Ze konden niet heel veel meer vertellen dan het verhaal uit het document toelichting voorlopige toewijzing. De dame vertelde me wel dat de gesprekken bij EZ waarschijnlijk wat meer voor het ministerie in zijn algemeen zullen zijn en bij VenJ bijvoorbeeld al veel meer toegespitst op bepaalde functies.
Ik voeg mij ook even bij dit topic. Dat helpt vast bij het wachten op informatie over de volgende ronde.

Ik ben bij defensie ingedeeld. Ik had ook nog gebeld en kreeg te horen dat het allemaal brede plekken zijn. Heb je ook te horen gekregen welke functies er zijn paardenbanjo?
Nee, helaas niet. Wel dat sommige functies beleidsmatig zijn en andere meer uitvoerend / bedrijfsvoering, maar dat wisten we natuurlijk al.
Ik zit uiteindelijk ook bij EZ bananaa en Lily. Lekker samen testjes maken en interviews doen (hopelijk)
Wat leuk om te horen! Ik heb ooit bij EZ rondgelopen

Als er vragen zijn, stuur gerust een PB!
Leuk! Hopelijk gaan we alle drie door naar de interviewronde en de rest hier natuurlijk ook ;)
Iemand al iets gehoord?
pluk de dag
Vanaf morgen uitslag toch? Zo spannend! Volgende week zijn al de eerste gesprekken :o
Is iemand van jullie ook bij I&M geplaatst trouwens?
Yes
pluk de dag
Ze zeiden toch 20 mei?
Yup. Maar het gaat denk ik per ministerie. Iemand die bij I&M is ingedeeld heeft het net gehoord, en moet morgen al de assessment maken.
Ik zie net dat ik door ben! :D

Moment van de emails zullen wel verschillen per ministerie! Die van 'mij' heeft namelijk als een van de eerste de interviews.
Je kan je eigen dossier inzien, ik heb nog geen mail gekregen maar in mijn dossier zijn allemaal nieuwe bestanden en staat een nieuw ministerie.
Ik ben ook door
Same here!
ik ook! iedereen hier?
pluk de dag
Ik ben door ook veel info over je ministerie online enzo. Wat leuk, wie weet worden we collega's en kennen we elkaar via de forum al :D
Gefeliciteerd allemaal.

Ik mag helaas niet op gesprek komen dus de focus ligt weer op het afstuderen en andere banen
Jammer Banaaaana, succes met de zoektocht!

Heeft iemand van EZ al een uitnodiging gehad?
Ik heb nog niets gehoord! Hopelijk krijgen we snel een uitnodiging, want m'n agenda loopt wel langzaam vol..
Wel delen als jullie interview hebben gehad. Ze zeggen dat het 1 uur duurt :s
Heeft iemand z'n gesprek al gehad? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven