Werk & Studie alle pijlers

Roken op het werk

19-01-2013 18:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje.. Ik ben werkzaam in de zorg en wij hebben in onze pauze geen overdekte rookruimte, dus gewoon in weer en wind buitenstaan. Met zo'n temp als vandaag is dat geen pretje maarja roken eigenlijk ook niet

Nu zegt mijn collega vanmorgen, ja ik ben echt van mening dat wij een overdekte, verwarmde rookruimte moeten krijgen! Nu zou dat prettig zijn maar niet noodzakelijk natuurlijk, nu zegt mijn collega weer, ja als onze leidinggevende ons geen overdekte roomruimte geeft en wij moeten buiten roken dan worden we eerder ziek, is dat wat zij wilt? Ik stond echt met mijn oren te klapperen en wist niet wat ik hoorde?! Zelf ben ik van mening dat als je rookt jij je moet aanpassen aan de omgeving(dus ook buiten staan met sneeuw). Voor de duidelijkheid; ik rook zelf ook. Maar wat vinden jullie hiervan? Het is trouwens pure interesse dat ik dit vraag..
Die is niet helemaal lekker zo te horen.....
Ik rook zelf ook. Een werkgever is niet verplicht je een overdekte rookruimte te geven voor zover ik weet. En terecht. Roken is geen recht, maar een keuze. Ook nog eens een best slechte.

Rookruimtes vind ik zoiezo smerig, dan ga ik echt liever in de kou staan.
Een overdekte en verwarmde rookruimte?

Met een beetje mazzel heb je ergens een afdakje.
Ik sta ook liever buiten dan in een hok waar je niemand kunt zien door de rook.
Ja en zij denkt zeker dat ze dat ook meteen gaan aanschaffen? haha

Bij ons op t werk moet je ook eerst door de regen en vervolgens kan je buiten onder een overkapping staan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Zit er toevallig ook een jacuzzi in het ontwerp voor die rookruimte? Lijkt me eigenlijk ook wel vrij noodzakelijk.
Zeg maar Spijker.
Ik zou je collega aanraden om het voorstel neer te leggen bij de leidinggevende. Hopelijk geeft die als reactie dat ze voortaan de genomen pauzes én rookpauzes gaat klokken om vervolgens de teveel genomen pauze van het loon in te houden.
Zou meteen een bar en een bankje regelen
Bovendien als een werknemer met dat argument van ziekte zou komen zou ik zeggen: mooi dan wordt er niet meer gerookt, worden jullie ook niet ziek.

(en ik rook ook hoor)
Ik zou de niet-rokende collega's buiten laten werken.
Ze moet gewoon bij ons komen werken. Bij mij op het werk hebben we een inpandige, verwarmde rookruimte met een tafel en fijne stoelen. Oh, en erg goede rookafzuiging trouwens.

Maar ondanks al die luxe ben ik zóóó blij dat ik al ruim 7 maanden niet meer rook!
quote:cupcakegirl schreef op 19 januari 2013 @ 18:21:

Bovendien als een werknemer met dat argument van ziekte zou komen zou ik zeggen: mooi dan wordt er niet meer gerookt, worden jullie ook niet ziek.

(en ik rook ook hoor)Inderdaad. Het argument dat je ziek gaat worden als je buiten moet roken is best wel lachwekkend.
Ja, dat was vroeger zo, voordat de antirookmaffia de boel overnam met enge verhaaltjes,filmpjes, posters en grote antirookstickers.

Bij mij op school hadden ze een rookhok voor leraren en scholieren (jaren 80).

Die tijd komt niet meer terug, dus stoppen met roken is dan wel zo slim wil je niet staan koukleumen in de winter met je sigaretje.
Ja die opmerking inderdaad.. Ik wist niet wat ik hoorde! Sowieso heb ik mijn twijfels bij haar, maar dit bevestigd het alleen nog maar meer..!

Maar als ik morgen ziek ben komt dat natuurlijk wel doordat ik vandaag buiten in de sneeuw moest roken!
Je bent juist minder vaak ziek als je veel buiten komt, de kans op.ziekte als je rookt word daarentegen wel groter.
Ik zou roken volledig verbieden, tenzij in eigen tijd. Dus alleen in de lunchpauze én buiten of waar ze ook naartoe gaan om te eten, niet tussendoor en zeker niet in 'n door de werkgever te bekostigen ruimte.
Sinds wanneer wordt je ziek van buiten komen?

Van roken zelf kan je natuurlijk wel ziek worden, maar dat hoef iik iemand in de zorg niet uit te leggen natuurlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Vilma schreef op 19 januari 2013 @ 18:25:

Ja, dat was vroeger zo, voordat de antirookmaffia de boel overnam met enge verhaaltjes,filmpjes, posters en grote antirookstickers.

Bij mij op school hadden ze een rookhok voor leraren en scholieren (jaren 80).

Die tijd komt niet meer terug, dus stoppen met roken is dan wel zo slim wil je niet staan koukleumen in de winter met je sigaretje.Grappig. IN mijn tijd (jaren 0) op de middelbare school stonden de docenten juist eerst buiten sigaretjes te roken en moesten later pas binnen in een ruimte roken omdat de school niet wou dat docenten gezellig met leerlingen een sigaret stonden te roken.
En waarom heb je de reactie van je collega niet met een dikke vette knipoog genomen en is het nodig om hier over een topic te openen??
quote:redband schreef op 19 januari 2013 @ 18:29:

En waarom heb je de reactie van je collega niet met een dikke vette knipoog genomen en is het nodig om hier over een topic te openen??Ah daar is de collega
quote:mirt023 schreef op 19 januari 2013 @ 18:26:

Ja die opmerking inderdaad.. Ik wist niet wat ik hoorde! Sowieso heb ik mijn twijfels bij haar, maar dit bevestigd het alleen nog maar meer..!

Maar als ik morgen ziek ben komt dat natuurlijk wel doordat ik vandaag buiten in de sneeuw moest roken!Je mag je collega gewoon niet, begin dan daar een topic over.
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 18:30:

[...]

Ah daar is de collega Oh? Nooit geweten dat ik rook.
Van buiten staan word je ziek????

Dus....kan ik op kosten van de baas dan een taxi nemen naar het werk? Anders moet ik fietsen door de kou (btw al vijf jaar niet ziek geweest)
Van kou wordt je niet ziek, op kou kun je je kleden.

Van roken wordt je pas echt ziek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven