Werk & Studie alle pijlers

Roken op het werk

19-01-2013 18:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje.. Ik ben werkzaam in de zorg en wij hebben in onze pauze geen overdekte rookruimte, dus gewoon in weer en wind buitenstaan. Met zo'n temp als vandaag is dat geen pretje maarja roken eigenlijk ook niet

Nu zegt mijn collega vanmorgen, ja ik ben echt van mening dat wij een overdekte, verwarmde rookruimte moeten krijgen! Nu zou dat prettig zijn maar niet noodzakelijk natuurlijk, nu zegt mijn collega weer, ja als onze leidinggevende ons geen overdekte roomruimte geeft en wij moeten buiten roken dan worden we eerder ziek, is dat wat zij wilt? Ik stond echt met mijn oren te klapperen en wist niet wat ik hoorde?! Zelf ben ik van mening dat als je rookt jij je moet aanpassen aan de omgeving(dus ook buiten staan met sneeuw). Voor de duidelijkheid; ik rook zelf ook. Maar wat vinden jullie hiervan? Het is trouwens pure interesse dat ik dit vraag..
Dit is al weer mijn 13e rookvrije jaar! Gestopt op 14 april 2000 en sindsdien met verbazing toegekeken hoe de rookcultuur in bedrijven veranderd is van een actief en welingelicht wandelgangencircuit (vooral als de baas of andere invloedrijke figuren ook roken) tot een restclubje paria's dat ergens onder een tochtig afdakje hun shot moet staan nemen.
Op mijn werk hebben we geen rookhok en staan we buiten in de kou dicht bij elkaar om warm te blijven. Met een kop koffie of thee in de sigaretloze hand.

We zijn het er als rokers over eens dat we niet eens in een rookhok willen zitten. Ze hebben bij het bedrijf het oorspronkelijke rokershol nu dan ook in gebruik voor andere doeleinden. Er is geen enkele sigaret in op gestoken.
Nou orzo

Geloif mij dat ik echt niet zo vaak weg ben als mijn collega.

Maar als mijn collega al 3x is wezen roken voor de pauze.. Dan mag ik ook wel even een keer rondje lopen toch?!

Collega is een hij en is hier al wel s op aangesproken.

Mij zullen ze niet aanspreken erop, want ik doe niks. Als ik naar de wc loop en even een praatje maak met pietje, zullen ze me echt niet aanspreken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Laten we t er op houden dat je op mijn werk regelmatig kan en moet rondlopen. Alleen loopt collega zovaak naar buiten om te roken.. Of gewoon een rondje. En dat ik dan steeds alles alleen kan doen. Nou dan loop ik ook wel s een extra rondje. Dus gewoon werk, maar dat hoeft op dat moment niet perse. Ondertussen praat je ff met pietje etc

Een rookruimte is zoo vies, vooral als er geen afzuiging is. Blij dat je (toen ik niet zwanger was) op t werk gewoon naar buiten moest.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alleen op basis van de OP: ik vind dat roken op het werk verboden moet worden. Wel zo gezond, ook.
Mosterd...
mosterd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven