Werk & Studie alle pijlers

Saaie les!

13-09-2012 16:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het nog een uur uithouden op school.. Hebben jullie iets leuks vertellen? :-)
Opletten!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pas maar op dat je mobiel niet gepakt wordt.
Wat een instelling.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hoelang moet je nog?
anoniem_109511 wijzigde dit bericht op 13-09-2012 17:07
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
Ik hoop niet dat je in mijn les zat.
Wees blij dat je geen les van mij hebt, je was je dan t/m maandag je telefoon kwijt geweest..
Heb je de topics over gierige acties al gelezen?

Wel opletten dat je niet te hard lacht.
Liever elitair dan een pauper!
Lees EAUSM maar. Je komt niet meer bij.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Pfff.... Alsof jullie allemaal zo braaf waren op school
En dan ook nog bij Werk en Studie plaatsen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:aurelie26 schreef op 13 september 2012 @ 17:22:

Pfff.... Alsof jullie allemaal zo braaf waren op school

Nee idd, ik was niet de braafste, maar toen waren er nog geen mobieltjes.

Nu als docent erger ik me rot aan de mobieltjes. We hebben er onderhand een dagtaak aan om die mobieltjes uit de klas te houden.
EAUSM is nog een stuk leerzamer dan sommige vakken ook!
Liever elitair dan een pauper!
quote:noodles schreef op 13 september 2012 @ 17:34:

[...]

Nu als docent erger ik me rot aan de mobieltjes. We hebben er onderhand een dagtaak aan om die mobieltjes uit de klas te houden.

Eens!

Ik vind het verschikkelijk, maar je ziet ze overal met hun mobieltjes!

[...]

Ik sta zelf ook voor de klas als bijbaan (Engels) en natuurlijk zijn er mobieltjes, maar vroeger was er wel weer wat anders (knikkers ofzo, ik noem maar wat en daarna Pokemon plaatjes etc. etc. etc.). Niet opletten/andere dingen doen in de klas is van alle tijden.

Ik probeer het altijd op te lossen met een grapje of een 'dreigement' van telefoon afpakken, dan snappen ze het ook wel en is die sfeer niet gelijk bedorven. Ik stoor me er niet te erg aan; of je nou knikkers etc. moet verbieden of telefoons.

Ik weet van mezelf trouwens dat ook ik tijdens college wel eens met mijn telefoon speel. Dat betekent dat ik de lesstof OF al voldoende beheers OF dat het niet zo lastig is dat ik geen twee dingen tegelijk kan doen (zijn jongeren ook veel beter in).

Kortom: ik vind het niet zo'n ramp, mits het niet de spuigaten uit loopt uiteraard...

[...]

Nu als docent erger ik me rot aan de mobieltjes. We hebben er onderhand een dagtaak aan om die mobieltjes uit de klas te houden.Als het echt zo'n probleem is, zou ik wat geld laten stoppen in het blokkeren van het gsm signaal in het gebouw. Op de uni waar ik zat hadden ze dat bijvoorbeeld in de bibliotheek. Had je gewoon nergens bereik, zelfs niet voor het raam. Moest je naar buiten om te bellen.
Hier nog een docent;

Ik neem de telefoontjes aan het begin van de les in.

Deze stoppen de kinderen in een medicijnkast die aan mijn muur hangt gezien die kast op slot kan.

Wanneer je het kastje open doet zie je op elk plankje een nummertje staan (0 t/m 25). Daar ligt dan de telefoon van nr 1 uit de klas, enzovoorts.

Heel handig.

In het begin vonden de kinderen het heel erg vervelend en deden ze net alsof ze er geen eentje op zak hadden.

Maar dan komt de bonus regeling op gang;

telefoon kwijt tot 16:00

2e x : telefoon kwijt tot de volgende dag 16:00, enzovoorts.

Zo leren ze het snel af.

Ik werk op een vmbo so, lwoo bb / kb/gl school dus het kan echt!
Als je mijn leerling was, stond je mobieltje nu op Marktplaats.
Op het HBO/Uni is het geen probleem.
quote:tuya schreef op 13 september 2012 @ 19:12:

Als je mijn leerling was, stond je mobieltje nu op Marktplaats.Heb je geld nodig ofzo:P
College... dat lijkt me dus HBO/Uni.

Ik zit op het HBO en bij ons zijn mobieltjes gewoon toegestaan hoor. Uiteraard moet dit geen overlast veroorzaken, maar iedereen is vrij om wel of niet naar college te komen en bij studenten werkt "afpakken tot16.00" of "opbergen in een kastje" niet hoor! En al die laptops/tablets dan?

Ik ga altijd 'doodelen' als ik geen lesstof meer op lijk te nemen...
quote:achnein schreef op 13 september 2012 @ 20:34:

Op het HBO/Uni is het geen probleem.Maar nog steeds is het asociaal als je uitgebreid met je telefoon gaat kloten terwijl de docent je iets probeert uit te leggen.
Bij ons geldt toch echt dat mensen pas doelloos gaan internetten tijdens een college als de stof te saai of langdradig behandeld wordt. Voor de docenten ook een teken om hun les aan te passen denk ik.
quote:Tijntje schreef op 13 september 2012 @ 17:54:

[...]

Als het echt zo'n probleem is, zou ik wat geld laten stoppen in het blokkeren van het gsm signaal in het gebouw. Op de uni waar ik zat hadden ze dat bijvoorbeeld in de bibliotheek. Had je gewoon nergens bereik, zelfs niet voor het raam. Moest je naar buiten om te bellen.Zo dat vind ik wel een goeie, er zijn altijd figuren die het presteren om in de bieb uitgebreid door de foon te gaan zitten schreeuwen.
quote:aurelie26 schreef op 13 september 2012 @ 17:22:

Pfff.... Alsof jullie allemaal zo braaf waren op school De niet-braverikken worden doorgaans de beste leraren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven