Werk & Studie alle pijlers

Salaris Gehandicaptenzorg

23-03-2009 13:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat verdien je in de gehandicaptenzorg ong netto?

Hoeveel uur moet je daar voor werken?

Wat is je functie?

Hoe lang werk je al in de gehandicaptenzorg?

Hoe oud ben je?

En werk je dan in de wb of ab?

Ben ff nieuwschierig omdat net ben aangenomen in de gehandicaptenzorg
Snap dat je nieuwsGierig bent maar daar valt niets over te zeggen als je geen info geeft over JOUW functie, leeftijd, ervaring, opleiding, CAO, contract, uren, etc..
Tja, dat verschilt per persoon. MAar ik neem aan dat je dat nu toch wel voor jezelf weet nav het sollicitatiegesprek en arbeidsvoorwaaarden? Of ben je toevallig als vrijwilligster aangenomen??
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik werk 18 uur per week in de wb en verdien incl. ORT ca. 850 euro. Ben 32 en werk 2,5 jaar in de gehandicaptenzorg.
Kijk even naar de schaal waar je in aangenomen bent, en google dan even op CAO zorg.

http://www.loonwijzer.nl/home/zorgloonwijzer bijvoorbeeld
quote:Visje28 schreef op 23 maart 2009 @ 14:10:

Ik werk 18 uur per week in de wb en verdien incl. ORT ca. 850 euro. Ben 32 en werk 2,5 jaar in de gehandicaptenzorg.Waaaaat??? Daar kun je van rondkomen?
Wie zegt dat ze alleen daarvan moet rondkomen? Misschien heeft ze ook nog een man met een inkomen of doet ze er nog iets naast?
.
anoniem_24589 wijzigde dit bericht op 26-03-2009 13:27
Reden: heeft er lang genoeg gestaan
% gewijzigd
Ik weet wat ik bruto verdien maar weet niet hoeveel er dan nog af gaat en wat ik netto over ga houden.
quote:Zamirah schreef op 23 maart 2009 @ 14:32:

[...]

Waaaaat??? Daar kun je van rondkomen? Dat zegt ze toch niet? Ze werkt toch ook maar 18 uren? Logisch dat je daar geen volledig inkomen mee verdient.
Kijk op de bruto-nettocheck van loonwijzer. Of vraag het na bij PZ. Die weten dat vast ook wel.
quote:drievliet schreef op 23 maart 2009 @ 14:57:

Ik weet wat ik bruto verdien maar weet niet hoeveel er dan nog af gaat en wat ik netto over ga houden.dan bel je even met PZ en stel je je vraag.. lijkt me het meest logisch. Daar krijg je een antwoord waar je meer mee kan dan met het gegeven wat een wildvreemde verdient, wiens functie, leeftijd, dienstjaren, opleiding je niet kent....
Kijk hier eens:

http://www.gobnet.nl/beroepen_werkveld.php?id=7

Kan je alles in opzoeken.
Van harte met je baan!

Ben 25 jaar, werkzaam als persoonlijk begeleider op een Intensief Begeleid Zelfstandig Wonen groep. Met 4 functiejaren, schaal 40, ORT en 30 uren werken per week, verdien ik ongeveer 1400,= Euro per maand.
Ik ben 30 jaar, ik ben zorgcoordinator in de woning, schaal 40, 7 functiejaren, werk 24 uur en heb 1330 Netto per maand.
quote:drievliet schreef op 23 maart 2009 @ 14:57:

Ik weet wat ik bruto verdien maar weet niet hoeveel er dan nog af gaat en wat ik netto over ga houden.Er gaat 1/3 vanaf, en dan komt er ook weer wat bij door de onregelmatigheidstoeslag.
quote:drievliet schreef op 23 maart 2009 @ 13:58:

Wat verdien je in de gehandicaptenzorg ong netto? deze maand 1031

Hoeveel uur moet je daar voor werken? 18

Wat is je functie? woon en werk begeleider

Hoe lang werk je al in de gehandicaptenzorg? 8 maar zit in functiejaar 4 ivm 4 jaar jeugdschaal

Hoe oud ben je? 26

En werk je dan in de wb of ab? allebei dus

Ben ff nieuwsgierig omdat net ben aangenomen in de gehandicaptenzorg
De gahandicapten zorg is zo breed, dat je het denk ik niet met elkaar kunt vergelijken.

En als je in de woonbegeleiding werkt krijg je ook nog een onregelmatigheids toeslag wat flink kan oplopen. Als je in de activiteitenbegeleiding werkt (net als ik op een school) dan verdien je elke maand hetzelfde
Even een reactie op mijn salaris ( het zorgde voor wat commotie): Nee ik zou er niet van rond kunnen komen als ik het er mee zou moeten doen. Ik krijg nog een deel WAO uitkering (omdat ik chronisch ziek ben) en mijn man heeft een full-time baan.

Maar goed daar werd door de T.O. niet naar gevraagd, dus heb gewoon geantwoord wat ik verdien.

T.O. heeft trouwens geluk want bij menig enquete zet ik dan dat ik dat niet kwijt wil.
Als je in schaal 15 zit en 10 jaar ervaring hebt in de functie maar niet in de zorg wat is dan een redelijk uurloon? Het gaat niet om een verzorgende functie.
Ik ben 40 jaar, werk 17 jaar in de gehandicaptenzorg, ben nu teamleider, zit ik schaal 50-12. Ik werk 25,2 uur ( 70%) en verdien netto ongeveer 2000euro incl. ORT. Zonder ORT is dat 1800euri. Ik werk soms wel en soms niet onregelmatig.. Ligt eraan waar de druk ligt.

Het team waar ik leiding aan geef bestaat uit 18 medewerkers en 32 cliënten. Ze hebben ZZP 2 t/m 6 .
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Het gaat mij specifiek om het uurloon van iemand die als huishoudelijk medewerker in de zorg werkt .
Schaal 15 kijk maar in de CAO
Schaal 15 had ik al ontdekt maar daar staan ook weer verschillende bedragen.
Ja ligt aan je functiejaren ofwel je ervaringsjaren! Dus 15-2 is 2 jaar ervaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven