Werk & Studie alle pijlers

Salaris Junior projectleider

11-04-2019 20:36 11 berichten
Afgelopen week had ik mijn eerste sollicitatiegesprek voor de functie Junior projectleider bij een projectontwikkelaar (bouw). Ik had op voorhand opgezocht wat voor deze functie een normaal salaris is, maar helaas is er hierover op het internet nagenoeg niets te vinden. Op de sollicitatie werd het salaris niet besproken, ze verwachten dat ik eind april op het tweede gesprek zelf met een voorstel kom.

Als schoolverlater vind ik dit erg moeilijk. Ik kan het niet goed inschatten en ken persoonlijk ook geen mensen die een gelijkaardige functie hebben en waaraan ik het zou kunnen vragen. Daarom hoop ik hier enkele mensen te vinden die me hierin wijzer kunnen maken.

Nog wat extra info: ik ben 22, woon in België en ben net afgestudeerd in de richting Vastgoed (bachelordiploma), geen werkervaring (wel stage met goede referentie).

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een ton netto redelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-04-2019 20:44
Ik vind een ton netto redelijk.
:proud: vragen kan altijd toch?
Wat raar zeg, dat je zelf met een voorstel moet komen..
Ik ben zelf met soortgelijke opleiding en functie begonnen met zo'n 2100, maar das inmiddels wel 10 jaar geleden. Zou dus voor zo'n 2500-2600 gaan.
Dat lijkt me wat veel als hbo starter maar misschien wel gebruikelijk in die sector? Ik zou 2200-2300 vragen
Junior Projectleider is een nikszeggende term. In het ene geval ben je de duvelstoejager van de Senior Projectleider(s) en moet je hun telefoontjes aannemen en mailtjes beantwoorden en dingen voor hen voorbereiden, in het andere geval is het een zelfstandige functie met zelfstandige verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Dus geen zinnig woord over te zeggen, want de functiebenaming kan alles betekenen van binnendienstmedewerker tot zelfstandig verantwoordelijke voor kleinere projecten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In Nederland is 2200/2300 een normaal startsalaris voor zo'n functie op hbo-niveau, is mijn ervaring. Ik meen me echter te herinneren dat jullie in Vlaanderen hoger zitten qua belastingen en dus netto minder over houden.

Vaak is er online ook wel info te vinden over wat een gemiddeld (start)salaris is. Bijvoorbeeld op Loonwijzer.be.
pejeka schreef:
11-04-2019 20:58
Junior Projectleider is een nikszeggende term. In het ene geval ben je de duvelstoejager van de Senior Projectleider(s) en moet je hun telefoontjes aannemen en mailtjes beantwoorden en dingen voor hen voorbereiden, in het andere geval is het een zelfstandige functie met zelfstandige verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Dus geen zinnig woord over te zeggen, want de functiebenaming kan alles betekenen van binnendienstmedewerker tot zelfstandig verantwoordelijke voor kleinere projecten.
Ik zou de klantenbegeleiding moeten doen van alle projecten, het aanspreekpunt zijn van het bedrijf dus zo’n beetje. De projectleiders zullen ook sommige van hun eigen taken aan mij overdragen en me geleidelijk aan opleiden tot projectleider afwerking. Het zal dus niet enkel administratief werk zijn.
Kun je geen cao vinden in de bouwsector om de schalen te bekijken?
Wat verdienen je mede-afgestudeerden? Misschien niet eenzelfde functie als waar jij op solliciteerd, maar het geeft wel een indicatie wat een HBO-er op dit moment met jouw opleiding in Belgie 'waard' is.
gizzmo-returns schreef:
11-04-2019 20:49
:proud: vragen kan altijd toch?
Iets minder mag ook...maar ik denk dat ik het waard ben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven