Werk & Studie alle pijlers

salaris nog niet uitbetaald, wanneer aan de bel trekken?

06-12-2009 20:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het salaris van mijn vriend is nog niet gestort. Hij heeft dit vorige week donderdag aangegeven bij z'n werkgever. Hij had het druk en zou het regelen maar het geld is nog steeds niet binnen.

Wat kan hij nu het beste doen? Of moet hij nog gewoon even afwachten?
Ehm ja, in ieder geval tot morgen. Dan zie je of het geld al binnen is. Het is zondag, zo hard stroomt het geld op deze dag nooit binnen.
Is het een kleine onderneming? Zijn er signalen dat ze in de problemen zitten?

Rechtsbijstand bellen, en NIET te lang wachten.
Ik zou ook even afwachten tot morgen, staat het er niet op dan zou ik contact opnemen met de eigenaar en vragen waar het blijft en anders je rechtbijstand inschakelen je hebt toch gewerkt voor dat geld komop hoor een week te laat is wel erg k*t
quote:Pluizebolletje schreef op 06 december 2009 @ 20:49:

Ik zou ook even afwachten tot morgen, staat het er niet op dan zou ik contact opnemen met de eigenaar en vragen waar het blijft en anders je rechtbijstand inschakelen je hebt toch gewerkt voor dat geld komop hoor een week te laat is wel erg k*tDe kwestie lijkt me niet of je recht hebt op dat geld (dat heb je), maar of de onderneming in betalingsproblemen is gekomen, en wat je dan het beste kan doen.
Is dat al vaker gebeurd of werkt hij er net?
Betalingsverkeer ligt in het weekend stil.

komt morgenochtend weer op gang en kan dus nog wel even duren voor het bij je vriend is.

(afhankelijk van of en wanneer werkgever het heeft overgemaakt)

Maar wat ontzettend slordig van werkgever,zou er ook zeker nog een keer over aan de bel trekken als het er morgenavond niet bij is.
Hmm nou ja wacht idd wel af tot morgen. Gebeuren wel dingen waardoor vriend twijfels heeft. Het is de eerste keer dat het nog niet is gestort. Maar hij heeft het niet afgelopen donderdag aangegeven, die donderdag ervoor al. Hij krijgt zijn salaris meestal rond de 17de dus we vonden het al 'laat'.

Als er dinsdag nog niks is gestort maar even de rb bellen.

Bedankt voor de reacties!
Dan had hij het dus als ik het goed begrijp moeten hebben. Morgenochtend bellen! Geen idee hoe de betalingen lopen. Want soms kunnen er wat werkdagen overheen gaan. Soms heb je het binnen een dag. Dus bel even morgen en controleer of het al overgemaakt is. En anders moeten zij kijken waar het mis gaat.
Morgen (maandag) meteen aan de bel trekken en ook schriftelijk aanmanen. Mocht het helemaal mis gaan, heb je bewijs nodig dat je je werkgever hebt aangemaand.

Als werkgever echt niet in staat is te betalen: wend je tot UWV. Zij kunnen onder bepaalde omstandigheden achterstallige salarisverplichtingen overnemen (hoofdstuk 4 WW dacht ik). Op de website van uwv staat daar ook e.e.a over. Hopelijk maakt-ie het uit zichzelf over en hoef je niet al die moeite te doen! succes!
Normaal op de 17de van de maand salaris en nu nóg niet!?

Dat is niet even vergeten.....

das bijna 3 weken te laat inmiddels!

Morgen direkt aan werkgever vragen wat er aan de hand is.

En als er 'niets' aan de hand is en 'alleen maar' vergeten,eis dan dattie een SPOEDoverboeking doet (dan is het er zeker binnen 1,5 uur)

Zijn er nog meer mensen in dienst? en zo ja..hebben die ook niet gebeurd?
Wettelijk kan je zelfs al rente in rekening brengen vanaf de eerste dag van de nieuwe maand als het salaris nog niet is betaald door je werkgever.
Maarja als werkgever betalingsproblemen heeft kun je dan rente eisen wat je wilt maar van een kale kip enzo.....
Volgens mij staat er toch in de CAO wanneer je werkgever het salaris moet hebben overgemaakt? Bij ons is dat uiterlijk twee werkdagen voor het einde van de maand. Als ik jou was zou ik dit even nazoeken, heb je iig iets om aan te geven en evt bij de rechtsbijstand mee verder te gaan.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven