Werk & Studie alle pijlers

Salaris oppas

10-04-2013 11:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja salaris.. Vergoeding heet het meer volgens mij

Maar ik wil naast mijn huidige baan (kinderopvang) nog iets extras bij verdienen als gewone oppas.

Nu heb ik vanavond een gesprek bij een gezin waar ik zou kunnen oppassen.

Ik heb jaren lang opgepast voor 4/5 euro per uur, toen ik tiener was.

Sinds ik ben gaan werken heb ik dit niet meer gedaan dus vraag ik me af wat ik kan vragen?

Ik dacht zelf namelijk aan 8 euro per uur als er kinderen zijn en 5-6 euro als de kinderen slapen. Dit omdat ik opgeleid ben om met kinderen te werken, Kinder EHBO heb en naar mijn mening net iets meer te bieden heb dan een oppas van 15.

Vinden jullie dit redelijk? Of zouden jullie het anders aanpakken?
Nee hoor prima, je kan ook je ¤8 s'avonds vragen wanneer je bijvoorbeeld klusjes doet zoals strijken etc.

En onderbouw dat je ze ook kan helpen met huiswerk, dat je ze voorleest voor het slaprn gaan etc.

Ik kom nog uit de tijd dat ik voor een rijksdaalder per uur zat op te passen.. Ruim 15 jaar gelden haha
Haha ja dat gaat nu niet meer gebeuren:p ik ben ook heel laag begonnen toen ik 14 was, toen was alles goed!

Inderdaad ik heb in het onderwijs gewerkt dus kan ze daarmee helpen. Goed idee van dat klusjes Savonds eventueel.
quote:gelderka schreef op 10 april 2013 @ 11:37:

Klinkt redelijk, je biedt toegevoegde waarde. Het kan ook zijn dat ouders de tiener van 15 'goed genoeg' vinden.

Misschien kun je nog wat educatieve zaken toevoegen zoals spelletjes, of (voor)lezen i.p.v. televisie kijken (wat je van de 15 jarige verwacht)?

Maar als de ouders de tiener van 15 goed genoeg vinden ga ik er niet werken.

Goed idee om dat te bespreken
Goede oppas met ehbo cursussen zijn er te vinden voor 5 euro per uur per kind. Hoe meer kinderen, hoe meer je verdiend. Ik ken iemand die voor 6 peuters fulltime oppast. Die verdiend flink.
Dat stuk educatie, behalve ehbo, zou voor mij niet hoeven. De beste referentie zijn eigen wel opgevoede kinderen.
Ik ging nooit tvkijken met mijn oppaskindjes hoor, ook niet toen ik 15 was.

Ik verdien nu meestal 6 a 7 's avonds en 8-10 overdag, afhankelijk van hoeveel kinderen ik heb. Ik ben nu 23, geneeskundestudent en jarenlange oppasservaring en daar betalen mensen graag een redelijk bedrag voor.

Dus zou dat gewoon vragen.
Haha rozenstruikje, ik zou hier voor 3 kinderen gaan zorgen, dus wil geen 5 euro..

Klinkt misschien stom, maar dan zoek ik liever verder naar een gezin die het me wel biedt. Ik heb dit werk niet perse nodig dus ik ga alleen als ik er helemaal tevreden mee ben.
Dat verdienen ze op een kdv ook ongeveer, toch? Vind het zelf wat te hoog. Ik denk 5 euro als ze slapen, zes euro als ze wakker zijn.

Doe je ook huishoudelijke taken?

Hoe oud ben je?

Ik begrijp dat jij het bekijkt "dat je meer te bieden hebt" maar de ouders bekijken het waarschijnlijk van de andere kant, dat je de ehbo en dergelijke gewoon moet hebben.

Wat heb jij meer te bieden dan een tiener?

Heb als tiener ook jaar of zes opgepast. Zonder officieel ehbo diploma. Gaat er in mijn ogen om dat je weet wat je doet en goed voor de kinderen zorgt.
3 kinderen is 15 euro he
quote:kabouterpuntmuts schreef op 10 april 2013 @ 11:42:

Ik ging nooit tvkijken met mijn oppaskindjes hoor, ook niet toen ik 15 was.

Ik verdien nu meestal 6 a 7 's avonds en 8-10 overdag, afhankelijk van hoeveel kinderen ik heb. Ik ben nu 23, geneeskundestudent en jarenlange oppasservaring en daar betalen mensen graag een redelijk bedrag voor.

Dus zou dat gewoon vragen.Ow dit klinkt wel anders! Ik ben dus 24, gastouder en bijna 10 jaar oppaservaring. Als ik dit zie vind ik mijn bedragen heel redelijk
Wij hebben een oppas, die op een kdv werkt, en die vraagt en krijgt vijf euro per uur. Ongeacht of kind wakker is of niet. Wij hebben er dan wel maar 1. 8 euro zou ik echt veel te veel vinden.
Vraag je per uur per kind of totaal?
Krijg je het zwart?
10 euro per uur..
Is het incidenteel oppaswerk of structureel? Ik zou voor een avondje weg geen ¤8 - ¤10 per uur willen betalen. Zo relevant is jouw opleiding en ervaring dan niet. Ten minste, mijn zoon slaapt in 99% van de gevallen de hele nacht door en als hij wakker zou worden is even op schoot en eventueel een flesje voldoende.

Ik zou voor een oppas overdag voor een vaste dag per week wel ¤10 per uur willen betalen (bij 2 of meer kinderen) en dan vind ik de door jouw genoemde ervaring en opleiding wel belangrijk.
Gewoon 5 euro per kind. Dat is echt heel redelijk. Drie kinderen, 15 euro. Zes is de max wat je mag gastoudertechnisch en dan heb je 30 per uur. Niet slecht hoor. En men onderschat wat je allemaal met kinderen moet doen. Je bent echt niet acht uur continue spelletjes aan het spelen en verantwoord aan het kleien.
Ik pas op twee kleine kinderen voor 5 euro p/u Ben 23 jaar, maar heb geen 'toegevoegde waarde' in de zin van EHBO ofzo.

Ik vind het echt prima. Meestal slapen ze, en als ze wakker zijn gaan we kleuren, wandelen, buitenspelen, knutselen. Dat vind ik veel leuker dan in een stil huis wachten tot er iets gebeurt.
quote:rozenstruikje schreef op 10 april 2013 @ 11:59:

Gewoon 5 euro per kind. Dat is echt heel redelijk. Drie kinderen, 15 euro. Zes is de max wat je mag gastoudertechnisch en dan heb je 30 per uur. Niet slecht hoor. En men onderschat wat je allemaal met kinderen moet doen. Je bent echt niet acht uur continue spelletjes aan het spelen en verantwoord aan het kleien.k heb 3 kinderen, en als ik 's avonds even 2 uurtjes weg ben, kan ik gelijk 30 euro aftikken? Nou sorry, maar dat vind ik wel erg veel.
5 euro per kind is geen 30 euro voor 3 kinderen hoor. Wel even lezen. Ik vind dit ook volwaardige opvang tarieven en niet een keertje s'avonds.

Ik lees niet, sorry!

Die bedragen gelden voor overdag.
quote:soley79 schreef op 10 april 2013 @ 11:45:

Wij hebben een oppas, die op een kdv werkt, en die vraagt en krijgt vijf euro per uur. Ongeacht of kind wakker is of niet. Wij hebben er dan wel maar 1. 8 euro zou ik echt veel te veel vinden.

Ook voor 3 kinderen als ze wakker zijn?

Ik krijg het zwart, en ik weet nog niet voor welke dagen/tijden het precies is.

Ik vraag het per uur en niet per kind.

@modus, mee eens, daarom vraag ik voor Savonds 5 euro en overdag wel iets meer. 10 euro is dus ook zo raar nog niet voor 3 kinderen overdag?

@rozenstruikje, je mag blij zijn als je als gastouder 5 euro per kind kan vragen. 30 euro per uur kom je niet aan hoor.
@Smuisje ¤10 per uur overdag voor 3 kinderen vind ik heel redelijk!
Ik denk dat 10 euro per uur wel redelijk is voor 3 kinderen.
Ik interpreteer oppas meestal als "voor een avondje weg". Als het de bedoeling is dat je standaard vaste tijden gaat oppassen overdag op drie wakkere kinderen is acht euro al een heel ander bedrag, maar dan heet het bij mij "opvang" en niet "oppas". Maar he, dat is mijn woordenboek
Ai. Ik betaal, wit en dus met alles erop en eraan incl. vakantie geld 25 euro per uur. Dit is voor iemand met ervaring met speciale kinderen. Het is ook meer dan een oppas. Ze haalt hem uit school en gaat iets met hem doen. Tis dus niet gewoon thuis zitten er word echt een activiteit gedaan. Als ze niet werkt krijgt ze dus ook niet uitbetaald en ook de vakantie krijgt ze niets extra's , dat zit er allemaal bij in. DIt is volgens de regels een normaal bedrag. Ik neem dus aan dat je het over zwart werk hebt. Mocht je zwart toch niet prettig vinden en je denkt dat je met speciale kinderen overweg kan en het leuk vind om wat meer te doen dan thuis op kindjes passen zou je ook eens op ikzoekpgb kunnen kijken.

Verder ligt het er dus helemaal aan wat je doet voor het geld en voor hoeveel tijd het is. Structureel een vaste dag en je ruimt dan ook de vaat uit en geeft de kinderen eten ed vind ik 5 euro niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven