Werk & Studie alle pijlers

Scriptie / Thesis / ... Topic

30-07-2019 17:11 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het verleden was hier een soortgelijk topic, maar ondertussen al verouderd.
Wie o wie is nog bezig aan zijn scriptie/thesis/... hoe je het ook maar noemen wilt?
Hier kunnen we hopelijk wat motivatie vinden en elkaar steunen!

Ik ben zelf volop literatuuronderzoek aan het doen, maar het vinden van motivatie lukt de ene keer al beter dan de andere ;). Tegen 8/2020 zou alles (incl. onderzoek) af moeten zijn.
Het is niet mijn eerste thesis, dat helpt wel al, maar het blijft niet mijn favoriete hobby :).

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het is goedgekeurd! Hier deel 1 goede beoordeling gekregen. Morgen was ik na een pauze van 1.5 maand van plan terug in gang te schieten: enkele aanpassingen na feedback en maken vragenlijst voor mijn onderzoek zelf. Mei is de 1ste indiening, als ik dit niet haal augustus maar ik reken nog op mei :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie??

Ik start momenteel aan mijn onderzoek, spannend!
In augustus/september zal ik dus wel afstuderen :)
Ik begin ook! Ik heb nog moeite met het vinden van een onderwerp. Dinsdag ga ik zitten met iemand om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Succes ! Studeer jij dit jaar nog af dan?
Na 3 thesisonderwerpen kan ik enkel maar het advies geven om niet énkel voor een boeiend onderwerp te kijken, maar vooral iets haalbaars waar er veel literatuur over is

Uiteindelijk blijft een thesis niet interessant vaak als je zo diep op iets in gaat en lang aan iets bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik sta aan het begin, en sta op het punt mijn onderwerp vast te stellen, twijfel nog over twee onderwerpen. Een die het meeste aanspreekt en een met meer literatuur voorhanden... Lastig!
chentolove schreef:
22-02-2020 21:21
Succes ! Studeer jij dit jaar nog af dan?
Na 3 thesisonderwerpen kan ik enkel maar het advies geven om niet énkel voor een boeiend onderwerp te kijken, maar vooral iets haalbaars waar er veel literatuur over is

Uiteindelijk blijft een thesis niet interessant vaak als je zo diep op iets in gaat en lang aan iets bezig bent.
Yes ik studeer dit jaar nog af. Inmiddels heb ik een goed onderwerp gevonden!
chentolove schreef:
22-02-2020 20:38
Hoe gaat het met jullie??

Ik start momenteel aan mijn onderzoek, spannend!
In augustus/september zal ik dus wel afstuderen :)

Succes! Ook een update vanuit mij.
Ik ben in januari gestart met een nieuw afstudeer onderwerp en een nieuwe afstudeerbegeleider. Het gaat heel goed en ik heb er weer vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik wil me ook graag (weer) aansluiten. Ik ben pas begonnen met een nieuwe scriptie en mijn plan is om in juli/augustus klaar te zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn vragenlijsten owv corona niet tot bij mijn doelgroep geraakt ... Kan niks doen nu ... Pff
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben bezig met mijn scriptie. Ben begin februari begonnen en hoop eind juni klaar te zijn, al zal dit nog wel eens uit kunnen lopen i.v.m. mentale problemen. Ben op het moment een beetje de draad kwijt dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen... Tips zijn dus welkom!

Verder iedereen succes!
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
13-03-2020 08:12
Mijn vragenlijsten owv corona niet tot bij mijn doelgroep geraakt ... Kan niks doen nu ... Pff

Heb je verder alles al af? Theorie, methodologie etc? Die overmacht situatie kun je niks aan doen. Mijn pilot gaat m waarschijnlijk ook niet worden en moet nog even denken hoe ik dat op ga lossen. Misschien een idee om te overleggen met je begeleider(s)? Ik weet je vakgebied niet maar zou wel met je mee willen denken als je dat zou willen
Alle reacties Link kopieren
Robertjeeeee schreef:
19-03-2020 11:42
Ook ik ben bezig met mijn scriptie. Ben begin februari begonnen en hoop eind juni klaar te zijn, al zal dit nog wel eens uit kunnen lopen i.v.m. mentale problemen. Ben op het moment een beetje de draad kwijt dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen... Tips zijn dus welkom!

Verder iedereen succes!

Hi,

Ik vind het ook niet heel makkelijk om er thuis mee aan de slag te gaan. Mijn moeder zegt altijd dat een opgeruimd huis meer rust geeft dus ik ben afgelopen dagen vooral bezig geweest met opruimen en (veel) weggooien en ik moet bekennen dat mijn moeder wel gelijk heeft

Wat betreft het schrijven had en heb ik ook mijn struggles. Ik begin altijd met praktische dingen. Ik moet testen vergelijken die geschreven zijn in verschillende talen en heb alles naar het Engels vertaald. Het is praktisch en heeft een begin- en een eindpunt waardoor ik na iedere vertaalde test iets kon afvinken. Dat helpt mij vaak wel om de draad op te pakken. Sommige dagen werkt het niet en dan ga ik iets anders doen (boek lezen of een sudoku doen ofzo). Niet te streng zijn voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
wat een geklaag in dit topic. Gewoon schouders eronder. Wees blij dat je mag/kan studeren...
Alle reacties Link kopieren
niekchic schreef:
20-03-2020 10:45
Heb je verder alles al af? Theorie, methodologie etc? Die overmacht situatie kun je niks aan doen. Mijn pilot gaat m waarschijnlijk ook niet worden en moet nog even denken hoe ik dat op ga lossen. Misschien een idee om te overleggen met je begeleider(s)? Ik weet je vakgebied niet maar zou wel met je mee willen denken als je dat zou willen
Rest af ja ! Mijn vragenlijsten worde' via school verspreid dus even afwachten haha ;) even thesis-verlof dus ! Kan je je pilot wat aanpassen tot iets dat wel goed is?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
20-03-2020 12:19
Rest af ja ! Mijn vragenlijsten worde' via school verspreid dus even afwachten haha ;) even thesis-verlof dus ! Kan je je pilot wat aanpassen tot iets dat wel goed is?

Geniet dan maar van je verlof. Meer kun je niet doen!

Ik heb nog genoeg dingen waar ik aan kan werken dus maak me nog niet echt druk om de pilot. Ik denk dat ik iets kan doen met implicaties en een mega grote discussie bijvoegen ofzo. Voor mijn pilot heb ik een zeer specifieke doelgroep nodig en de vijver is heel klein dus dat maakt het wel ingewikkeld
Alle reacties Link kopieren
@niekchic en @chenlove: Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar mag ik vragen wat jullie studeren? Ik studeer Chemical Engineering en mijn scriptie gaat over het verbeteren van de productkwaliteit van een exportproduct. Vind het erg lastig om nu gemotiveerd én geconcentreerd bezig te zijn nu ik thuis zit i.v.m. het virus, maar moet maar wel even haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier nog iemand die bezig is met een scriptie/thesis. Laatste stukje van mn studie, maar wat valt t tegen. Doe dit naast n bijna fulltime baan en ik ben slecht in discipline....pffffff....deze week n afspraak met mn begeleider en ik schaam me voor wat ik tot nu toe op papier heb staan.... maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog bezig :) sort of

Poeh..lastig hoor om dat te combineren terwijl je al zoveel uur werkt! Ik heb ‘alleen’ maar 2 student-assistent baantjes en daar gaat al meer tijd inzitten dan ik zou moeten (en willen) doen

Was je al begonnen? Heb je een deadline? Ik werk normaal aan mijn scriptie in de UB maar dat kan nu niet. Ik maak nu planningen per dag die ik mail naar een vriendin. Aan het einde van de dag koppel ik terug wat ik heb gedaan (Dat doet zij ook). Hierdoor hou ik me beter aan mijn planning

Als je het schrijven moet combineren met een baan dan kun je dus kleinere, haalbare doelen stellen zodat je die na een dag/week kan afvinken (door het afvinken hou ik mijn motivatie en discipline komt dan vanzelf)
Alle reacties Link kopieren
Thx...mis inderdaad deadlines ..die wil ik van de week met mn begeleider gaan stellen..
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:07
Reden: Trollen
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen weer heel wat stappen verder, nog iemand die aan haar thesis bezig is? :) 1 augustus deadline hier, maar net heel wat informatie gekregen dus ik kan beginnen aan de resultaten te beschrijven morgen. Absoluut geen zin in, maar wél gemotiveerd om het eindelijk af te hebben! :)

Geen werkstudent meer zijn klinkt heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
07-07-2020 21:07
Ondertussen weer heel wat stappen verder, nog iemand die aan haar thesis bezig is? :) 1 augustus deadline hier, maar net heel wat informatie gekregen dus ik kan beginnen aan de resultaten te beschrijven morgen. Absoluut geen zin in, maar wél gemotiveerd om het eindelijk af te hebben! :)

Geen werkstudent meer zijn klinkt heel fijn!
Hi
Ik ben nog bezig. Alles heeft een soort-van stilgelegen mede door corona maar ik ben het weer aan het oppakken. Hoop half augustus klaar te zijn. Ik ben nog student assistent tot 31 augustus. Zou ook blij zijn als dat klaar is

Wat spannend dat je bijna klaar bent! Goed dat je je laatste beetje motivatie erin stopt en daarna gewoon ben afgestudeerd!! Veel succes. Als je hier wil blijven posten de komende maand, dan schrijf ik mee

Ik moet naast mijn scriptie ook nog twee papers schrijven die ik heb uitgesteld toen ik ziek was (met toestemming van de docenten) maar had geen nieuwe deadline dus ben er nooit meer aan begonnen. Dom dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven