Werk & Studie alle pijlers

Scriptie vanaf september 2012

20-08-2012 14:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de horizon doemde hij al langzaam op vorig jaar. Hij was nog zo klein dat ik hem kon negeren. Maar gedurende het jaar werd hij groter en groter, tot ik er niet meer omheen kon: de Mount Everest die masterscriptie heet.

In juni ben ik begonnen met het verkennen van deze berg. Hoe lang gaat de beklimming duren, welke uitrusting heb ik nodig en welke route ga ik nemen?

Vanaf september gaat de beklimming van start (hopelijk, als alles rond komt). Zijn er hier nog meer mensen die dit collegejaar deze berg gaan proberen te bedwingen? Schrijf mee! Voor tips & tricks, mentale ondersteuning en de nodige schoppen onder achterwerken.

Oftewel: wie schrijft er mee in een scriptietopic voor komende collegejaar?
-
Hè bah klaproos, dat is vervelend! Snap je wel wat de docent wil? Dan kan je meer zijn kant op schrijven. Of heb je het niet echt helder?

Veel succes in elk geval!

Ik zit nog steeds te wachten op mail van de prof, maar die is vandaag op excursie. Dus ik kan nog niet beginnen. Daarbij ben ik dit weekend ook druk, morgen een familieding aan de andere kant van het land, dus ook niet op het forum.
En welkom adadee! Heb je een beetje een fijne begeleider?
Deze ochtend om 9:00 uur een gesprek met mijn begeleidster van mijn afstudeerplek. Ik ben benieuwd, hopelijk vindt ze de stukken voor mijn Plan van Aanpak tot nu toe goed...

Ik worstel nu alleen nog eventjes met de planning die ik heb gemaakt...

Vandaag wil ik verder schrijven aan mijn Plan van Aanpak:

Lezen eerder onderzoek (1 van de 3 in ieder geval)
Probleemverkenning vanuit de eerdere onderzoeken (uit 1 van de 3 in ieder geval)
Relevantie beroepspraktijk
Relevantie psychologische thema'sPlanning waar nodig aanpassenNou, dat is wel even genoeg voor vandaag denk ik. Ik denk ook niet dat ik alles af krijg, maar goed, dat zie ik dan wel weer.
Hi, ik heb mijn msc scriptie in minder dan vier maanden geschreven afgerond met een 8,3 en gecombineerd met een baan van 36 uur per Week. Dat kan wel. Je moet weten waar je het over wilt hebben en verder telt er maar 1 ding.: discipline! Geen terasje, uit, etentjes, keuzes maken dus. Succes!!
Hier ook dit weekend aan de studie.

zaterdag voor het eerst weer hele dag naar 'school'

i.v.m. verhuizen locatie ook langer onderweg dus een hele dag kwijt.

deze week gesprek gehad bij gemeente over onderwerp, ga aanhaken bij een werkgroep over dat onderwerp.

Moet nu wel proposal gaan schrijven, want ben al bezig en plan ligt er nog niet

vind het concreet maken (doelstellingen etc) moeilijk!
Hallo! Ik zou ook graag met jullie meeschrijven want ik kan af en toe ook wel een flinke schop onder mijn kont gebruiken.

Ik ben de halve vakantie bezig geweest met een onderwerp uitkiezen en ik lijk nu eindelijk iets te hebben gevonden wat me wel een half jaar kan boeien. Ik ben dus van plan om mijn scriptie voor kerst in te leveren. Daarnaast moet ik nog 4 andere vakken halen, dus ik ga dit semester voor 35 punten, wat haalbaar zou moeten zijn! Daarnaast werk ik gemiddeld 15 uur per week en wil ik elke week ook 4 keer sport inplannen. Maar als ik lees wat velen van jullie nog allemaal aan nevenactiviteiten hebben mag ik zeker niet zeuren!

Ik ben helaas erg goed in uitstellen wanneer ik geen concrete doelen en deadlines stel/gesteld krijg. Ik wil van deze scriptie echter een succesverhaal maken, dus ik ga dit weekend inlezen in mijn onderwerp en een strakke planning maken!

Succes aan degenen die vandaag hard aan het werk zijn!
Ik heb vandaag een gesprek met mijn begeleidend docente over mijn plan van aanpak. Best een belangrijk gesprek, want ik moet mijn centrale hoofdstuk nog verwoorden en ik hoop dat ze me daarmee kan helpen. Daarnaast hoor ik vandaag ook of mijn PvA in oktober al kan worden goedgekeurd en niet pas in december, dus dat is best wel spannend nog. Ik hoop echt dat mijn docente het een beetje goed vindt wat ik tot nu toe heb en dat ze me verder kan helpen met het schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven