Secretaresse en uiterlijk

dinsdag 12 juni 2018 om 17:55
Beetje gekke vraag misschien. Ik zit er al een flinke tijd aan te denken om een opleiding tot secretaresse te gaan volgen. Echter twijfel ik heel erg omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk. Secretaresses moeten representatief zijn lees ik overal. Ik ben iemand die een goede persoonlijke hygiëne heeft, en nette kleding is ook zo gekocht, maar ik ben zeker niet moeders mooiste. Eigenlijk gewoon heel 'gewoontjes'. Niet extreem lelijk, maar ook zeker geen vrouw waar mannen hun hoofd voor omdraaien. Make-up kan ik heel slecht tegen; ten eerste allergisch voor, maar de merken waar ik niet allergisch voor ben word ik ook kriebelig van, voel me er niet prettig bij...
Desondanks denk ik dat ik prima de vaardigheden heb om (met opleiding!) een goede secretaresse te worden. Dus in hoeverre gaan de looks hierbij een doorslag geven dat het wel / niet zou lukken? En in hoeverre word er verwacht dat je make-up draagt in zo'n functie?
Desondanks denk ik dat ik prima de vaardigheden heb om (met opleiding!) een goede secretaresse te worden. Dus in hoeverre gaan de looks hierbij een doorslag geven dat het wel / niet zou lukken? En in hoeverre word er verwacht dat je make-up draagt in zo'n functie?
donderdag 26 juli 2018 om 17:15
De met voorsprong beste secretaresse bij mij op het werk heeft maatje "ik wist geeneens dat het zo groot gemaakt werd", besteed totaal geen tijd aan haar uiterlijk (ze is vooral erg praktisch) en wordt door iedereen super gewaardeerd. Ze weet alles, weet precies hoe dingen geregeld moeten worden, kent alle tools, etc. En dat is waar het uiteindelijk om draait.anna32603570 schreef: ↑25-07-2018 10:55Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde.
Ben niet echt bijzonder qua uiterlijk.
Heb altijd broeken aan, ben niet echt superslank en hen bijna nooit make up op.
Eigenlijk een grijze muis...

zaterdag 28 juli 2018 om 23:13
Ze zijn er in alle soorten en maten. Als je er verzorgd uitziet dan moet dat goed komen lijkt mij.
Bij mijn vorige baan hadden we ooit een telefoniste/receptioniste zonder opleiding maar super knappe meid (lees lekker ding). Na 4 weken legde ze het bijltje erbij neer omdat het haar maar niet lukte om de faxen correct op alfabet op te bergen. Ze schreef iedere morgen het alfabet op en soms had ze 25 letters
(echt gebeurd!)
Bij mijn vorige baan hadden we ooit een telefoniste/receptioniste zonder opleiding maar super knappe meid (lees lekker ding). Na 4 weken legde ze het bijltje erbij neer omdat het haar maar niet lukte om de faxen correct op alfabet op te bergen. Ze schreef iedere morgen het alfabet op en soms had ze 25 letters

zondag 29 juli 2018 om 02:40
Een mooie lach is wat een vrouw het meest aantrekkelijk maakt.snorriemorrie schreef: ↑12-06-2018 17:55Beetje gekke vraag misschien. Ik zit er al een flinke tijd aan te denken om een opleiding tot secretaresse te gaan volgen. Echter twijfel ik heel erg omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk. Secretaresses moeten representatief zijn lees ik overal. Ik ben iemand die een goede persoonlijke hygiëne heeft, en nette kleding is ook zo gekocht, maar ik ben zeker niet moeders mooiste. Eigenlijk gewoon heel 'gewoontjes'. Niet extreem lelijk, maar ook zeker geen vrouw waar mannen hun hoofd voor omdraaien. Make-up kan ik heel slecht tegen; ten eerste allergisch voor, maar de merken waar ik niet allergisch voor ben word ik ook kriebelig van, voel me er niet prettig bij...

zondag 29 juli 2018 om 13:39
zondag 29 juli 2018 om 13:56
Op mijn vorige werk zat ook zo’n modelletje. Graat mager, praktisch niet eten en maar mooi zitten zijn. Ze had hbo gedaan, maar dat merkte niemand. Ik hoor nu nog de verhalen over haar slechte werk.
Het gaat erom dat je het werk goed doet en een secretaresse wordt niet aangenomen om alleen maar koffie rond te brengen en nagel te lakken.
Het gaat erom dat je het werk goed doet en een secretaresse wordt niet aangenomen om alleen maar koffie rond te brengen en nagel te lakken.
We’re all mad here
maandag 30 juli 2018 om 01:42