Werk & Studie alle pijlers

Soll. brief!

09-11-2017 10:01 33 berichten
Hoi allen,

Zijn er mensen die toevallig mijn sollicitatie brief willen nakijken? Ik ben heel slecht in het schrijven van brieven want ik ben bijna nog nooit uitgenodigd. Nu heb ik een vacature(maatschappelijk werker in een verpleeghuis) gezien die mij echt geweldig lijkt en ben ik toch weer aan het schrijven gegaan. Ik ben er een poos mee bezig geweest maar ik twijfel enorm en blijf bezig met alles weghalen en weer dingen toevoegen etc. Momenteel ben ik aan het reizen waardoor ik de brief wat minder makkelijk kan laten lezen aan familie/vrienden.
'
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit willen! Ik hoor het in ieder geval heel erg graag :)

Groetjes LisannaViva
Ik probeer je even een pb te sturen :P ik had al lekker zitten kliederen in je brief toen ik onderaan las dat je liever niet gequote wilt worden :P
Zetten jullie ook altijd het adres van het bedrijf zelf bovenaan als de brief niet per email maar via de website verstuurd moet worden? Ik lees verschillende antwoorden maar ik neig zelf naar alleen mijn eigen adres bovenaan en niet het adres van het bedrijf daar nog onder. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet het adres van het bedrijf vermelden. En ook niet jouw adres bovenaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
12-11-2017 10:35
Nee, niet het adres van het bedrijf vermelden. En ook niet jouw adres bovenaan.
Oh oké, gelukkig. Mijn brief was al te lang... :) Nu dus gewoon beginnen met het vermelden van mijn woonplaats en datum.
Probeer consequent te zijn en begeleider en begeleidster niet door elkaar te gebruiken. Volgens mij ben je vrouw dus het zou begeleidster moeten zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Heb je op de vorige pagina, laatste bericht, mijn op/aanmerkingen op je alinea’s nog gezien?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
12-11-2017 15:34
Heb je op de vorige pagina, laatste bericht, mijn op/aanmerkingen op je alinea’s nog gezien?
Ja zeker, nog bedankt! Ik heb er echt veel tijd ingestoken maar ik ben helaas niet uitgenodigd.

Bedankt allen.
Regel nr. 1: Nooit een brief met 'ik' beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven