Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie nummer zoveel

27-07-2009 17:27 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na in april te horen gekregen te hebben dat mijn werkgever mij niet meer kon betalen ben ik met frisse moed gaan solliciteren.

Dat heeft geen windeieren gelegd, ik kon kiezen uit 2 banen.

Ben gelijk weer aan de slag gegaan zonder een uitkering genoten te hebben. Geweldig!

Die baan bleek niet helemaal wat ik zocht, eerlijk gezegd helemaal niet. Ben daar dus ook in mijn proeftijd gestopt.

Ik had gelukkig nog een sollicitatie lopen, en daar had ik een heel goed gevoel over.

In juni ben ik daar begonnen, en heb vrijdag te horen gekregen dat ze het restaurant gaan sluiten per 1 oktober. Dichtgaan is minder duur dan openblijven vertelde de eigenaar (die ik op dat moment voor het eerst zag) We zitten nu nog met vele vraagtekens, maar daar wil het eigenlijk niet over hebben.

Ik ben dus met een frisse tegenzin weer aan het solliciteren, hier in de buurt zijn er geen vacatures beschikbaar aangezien we hier met toerisme te maken hebben, en dat is in oktober al lang een breed over. Ik zal het dus verderop moeten zoeken, maar ja dat moet dan maar.

Nu heb ik een vacature gevonden bij een groot hotel-restaurant dicht bij de hoofdstad. En die zoeken mensen voor zowel mijn functie als een functie daar onder (nu is niet de tijd om kieskeurig te zijn)

Ik heb helemaal geen ervaring met sollicitatiebrieven schrijven naar grotere organisatie's of ketens. Tot nu toe altijd bij kleinere bedrijven gewerkt, en mijn sollicitatiebrieven ook altijd gemoedelijk gehouden.

Please zijn er mensen die mijn brief heeeeeel kritisch willen bekijken, zodat de GM mijn brief eruit zal pikken, zodat ik ook deze keer weer zonder ww van de ene naar de andere baan kan stromen?

Geachte General Manager X,

Via uw website las ik dat u op zoek bent naar een eerste medewerkster bediening/ medewerkster bediening.

Toevallig ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.

Ik zal mij even voorstellen:

Mijn naam is Kusunum, ik ben 26 jaar en werk zo’n beetje mijn hele leven al in de horeca. Zelf vind ik dat mijn werk tevens mijn hobby is, en dat is heel belangrijk als je gasten keer op keer een onvergetelijk verblijf wilt bieden.

Op het moment werk ik bij “Hotel Y”, en heb het daar heel erg naar mijn zin. Ik geef daar leiding aan het bedieningsteam en doe dat met veel plezier. Na 3 jaar in een klein restaurant gewerkt te hebben, heb ik bij “Hotel Y” mijn drive om door te willen leren en groeien weer terug gevonden.

Zodoende ben ik bij u op de site terecht gekomen, en wil ik deze gelegenheid aanpakken om weer een stapje verder te komen, en weer een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Vandaar dat ik hierbij u mijn cv stuur, en zou graag het een en ander willen toelichten in een gesprek.

Ook wil ik bij deze Henk van “restaurant Z” (telefoonnummer) opgeven als referentie

Vriendelijke groet,

Kusunum
Gefeliciteerd!

Hopelijk gaat dit wat voor je worden. Lijken ook alle 5 de bedrijven je echt wat om bij te gaan werken? Als ook de functies?
kiks, ik heb op 5 verschillende functies gesolliciteerd, en ook 5 heel verschillende bedrijven.

Ik besef me eigenlijk dat ik namelijk een 2e kans heb gekregen om te gaan kijken wat ik nou wil.

Gister een sollicitatie gehad, ik heb zelf niets hoeven zeggen, mijn cv en brief zeiden al genoeg (thax jullie)

Ik mag proefdraaien en al ik het wat vind mag ik beginnen zo gouw ik kan.

Het is wel al medewerker en niet als leidinggevende, maar het is wel een bedrijf met alleen maar ervaren mensen, en niet wat ik gewend ben dat ik een van de weinige ben met ervaring, en dat ik de rest als een klasje sturen moet.

Het lijkt me heerlijk daar te gaan werken.

Maandag nog een gesprek, maar dan als leidinggevende in een groot hotel (die waar ik mijn brief zo professioneel mogelijk voor wilde maken) Ik hoop dat het allemaal goed gaat, en dat ik de voors en tegens tegen elkaar kan gaan af wegen.

Ga ik voor mijn cariere of ga ik gewoon voor een leuke/gezellige werkplek, en wat meer rust in mijn hoofd?

Dilemma's dus. Maar eerst het gesprek maar even afwachten.
Nou, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Zo zie je maar. Een goede brief is toch een mooi visitekaartje en verhoogt je kansen om uitgenodigd te worden. Zeker als mensen na het lezen van je brief een positief beeld bij je hebben, begin je je gesprek al met een voorsprong.

Veel plezier in (een van) je nieuwe baan (banen).
Wat een goede berichten allemaal Kusunum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven