Werk & Studie alle pijlers

sollicitatiebrief

11-03-2010 21:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik lees regelmatig op dit toffe forum mee en heb dan uiteindelijk ook een profieltje aangemaakt. Het was wel niet gemakkelijk om een nickname te vinden die nog niet in gebruik is

Maar goed, ik heb al direct een vraagje.

Ik ben sinds 5 jaar verpleegkundige in een rusthuis/zorghuis en wil gaan solliciteren voor een baantje in een ziekenhuis. Nu zou ik in mijn sollicitatiebrief willen vermelden dat ik mijn werk nog altijd graag doe maar de verpleegtechnische handelingen mis. En ook dat ik wel besef dat ik niet meer zo vlot ben met bepaalde verpleegtechnische handelingen maar dat ik er zeker van ben dat ik de dingen weer snel onder de knie ga hebben en een volwaardig teamlid kan worden.

Wat denken jullie? Zou ik dit in mijn brief zetten en hoe? Of misschien gewoon niet vermelden?

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik heb hier al bladzijden vol geschreven maar het voelt niet juist.

Groetjes
Niet vermelden!

Klinkt niet echt positief, dat je bepaalde handelingen bent verleerd.
Ik zou het iig een sOllicitatiebrief noemen en geen sillicitatiebrief

En ik zou niet zeggen wat je niet kan.. alleen wat je wel kan!
Sorry voor de fout in de titel, iemand een idee hoe ik die kan veranderen?
Kom er maar in, Taalmiepjes.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik zou vermelden dat je het nog steeds leuk werk vindt maar intussen geen voldoening/uitdaging/leermomenten vindt in deze baan en dat je van mening bent dat hoe goed jij ook in je werk bent, je je er nog altijd in wilt kunnen ontwikkelen.
Whiskers, nee is idd niet zo positief natuurlijk. Maar zouden ze dat niet een beetje verwachten als je van een rusthuis naar een ziekenhuis gaat? Of ben ik helemaal verkeerd?
Je kan erin zetten dat je graag wilt leren om daardoor te groeien in je vaardigheden, maar zou niet zeggen dat je bepaalde dingen niet kunt. Hou het algemeen.
Sillicitatie? Lijkt me geen goede binnenkomer
Doel is: op gesprek komen.

Dan drie tips: Ik zou niet zeggen dat je verpleegtechnische handelingen mist in je huidige baan (dan ben je wat negatief over je huidige baan), ik zou zeggen dat het je aanspreekt dat de baan waar je op reageert, (veel) verpleegtechnische handelingen bevat, die je graag doet (dan ben je positief over de vacature).

Ik zou niet vermelden in de brief dat je het snel oppikt, laat ze maar in een gesprek hier dieper op ingaan, eerst zorgen dat je uitgenodigd wordt. Real life kom je vast overtuigender over dan in een brief.

Even qua taalgebruik: let op taalfouten, en vermijd het woord 'baantje', dat klinkt niet erg serieus maar meer als een hobby erbij, dat wordt niet door iedereen gewaardeerd.
quote:Enneaaa schreef op 11 maart 2010 @ 21:40:

Sillicitatie? Lijkt me geen goede binnenkomer wil je nog een potje mosterd enneaaa?
Sillicitaatsie?
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:Eierdoppie schreef op 11 maart 2010 @ 21:41:

Doel is: op gesprek komen.

Dan drie tips: Ik zou niet zeggen dat je verpleegtechnische handelingen mist in je huidige baan (dan ben je wat negatief over je huidige baan), ik zou zeggen dat het je aanspreekt dat de baan waar je op reageert, (veel) verpleegtechnische handelingen bevat, die je graag doet (dan ben je positief over de vacature).

Ja het klinkt idd alsof ik dan wat negatief ben over mijn huidige job maar zou dat niet algemeen geweten zijn in ziekehuizen dat er weinig verpleegtechnische handelingen zijn in een rusthuis?
quote:ladiosa schreef op 11 maart 2010 @ 21:39:

Ik zou vermelden dat je het nog steeds leuk werk vindt maar intussen geen voldoening/uitdaging/leermomenten vindt in deze baan en dat je van mening bent dat hoe goed jij ook in je werk bent, je je er nog altijd in wilt kunnen ontwikkelen.Heb ik even genoteerd, klinkt wel goed. Dank je
Niet praten over 'baantje', vreselijk. Dan neem je jezelf en je werk totaal niet serieus en dat is een absolute dikke nee.
quote:Kabouter23 schreef op 11 maart 2010 @ 21:37:

En ik zou niet zeggen wat je niet kan.. alleen wat je wel kan!Nu jij het hier zo schrijft, klinkt het wel logisch ja
quote:ladiosa schreef op 11 maart 2010 @ 21:41:

[...]

wil je nog een potje mosterd enneaaa?

Alleen met oude kaas .

@TO niet vermelden , wel dat je snel leert
Ze snappen wel dat je de medisch technische handelingen niet (meer) zo goed onder de knie hebt als je in een verzorgingshuis werkt.

Bij ons kom je het ziekenhuis niet meer in als je langer dan 2 jaar geen ziekenhuiservaring meer hebt. Maar ja, als er krapte is lukt het natuurlijk wel. Dat is bij ons niet aan de orde, is een zgn magneetziekenhuis.
TheEmpress, ja dat begrijp ik dat een ziekenhuis iemand die langer dan 2 jaar in een verzorgingshuis heeft gewerkt niet graag ziet komen. Daarom dacht ik dat stukje bij mijn brief te zetten zodat ze weten dat ik gemotiveerd ben en snel leer.

Maar goed ik ga het dus maar niet zo in mijn brief zetten zoals ik eerst van plan was :-)
Ik wil alleen maar benadrukken wat andere posters al hebben gezegd: wees en blijf altijd positief over jezelf in sollicitatiebrieven en -gesprekken. Benadruk je goede kanten. Veel succes!
een sollicitatie brief is vermelden waaom jij zo fantisch bent, en wat je ervaring al is waar zij wat aan hebben.

daarnaast je karakteromschrijving.

je ervaringen, hoe jij het beste kan leren om of wat je meer zou willen leren.

ook geen paginaś vol. 1 a-4, anders gaat het saai worden.

kort maar krachtig.

ik zet er altijd onder:

Ik hoop dat mijn brief en C.V. uw interesse hebben gewekt. Graag ligt ik mijn C.V. mondelings toe.

In afwachting van bericht,

...........

(en tig keer de spellingscontrole want daar ga ik altijd de mist in)
Schrijf dan alsjeblieft:

"Graag licht ik mijn C.V mondeling() toe".

Dan mag je ook komen misschien
quote:Enneaaa schreef op 11 maart 2010 @ 22:41:

Schrijf dan alsjeblieft:

"Graag licht ik mijn C.V mondeling() toe".

Dan mag je ook komen misschien (lees dan ook even de onderste regel over de spellingscontrole... )
quote:MEFunny schreef op 11 maart 2010 @ 22:49:

[...]

(lees dan ook even de onderste regel over de spellingscontrole... )

Maar ligt met een g is ook een bestaand woord, en daar valt de spellingscontrole niet over.

Graag gedaan hoor TO, het lijkt me gewoon een stuk zelfverzekerder en positiever overkomen.
Ja, dat heb ik gelezen echter ik vond het praktischer de juiste wijze van spellen hier neer te zetten. Mocht TO je (volgens mij ) goede laatste zin van een sollicitatie brief overnemen dan is het in ieder geval juist geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven