Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren op een verwijderde functie?

19-04-2010 14:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames!

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn (het onderstaande) geval?

Afgelopen week zag ik een geweldige vacature op de site van bedrijf XX. Ik wilde hier vandaag op solliciteren maar nu is de vacature van de site verwijderd (vermoedelijk echt sinds vandaag pas)

Ik BAAL als een stekker.

Ik overweeg nu alsnog te solliciteren (kon via google-cache de advertentie terug vinden).

Een andere optie is om te bellen (staat een nummer bij). Helaas vermelden ze ook dat acquisitie n.a.v. de vacature niet op prijs wordt gesteld...

Lastig dus!

Wat zouden jullie doen?

Liefs, Poespas
Nou, bellen wordt dus niet gewaardeerd. De vacature is ws vervuld, maar als jij nog de moeite wil doen om ze een brief te sturen? Wat let je? Moeten zij wel weer actie ondernemen om jou te laten weten dat de vacature is vervuld, maar ach...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou gewoon even bellen. Niet geschoten is altijd mis.

Kan ook zijn dat de site waar je deze vacature had gezien hem niet gerechtigd weer gaf, dus dat acquisitie-regeltje... En dat ie daarom weer eraf is.
Misschien een hele domme opmerking van mij. Maar ik ging er altijd van uit dat acquisitie niet was dat je geen contact op kon nemen om wat vragen te stellen, maar dat bedrijven zoals uitzendbureau's geen contact op hoeven te nemen.

Ik zou zeker even bellen om te vragen of een brief schrijven nog zin heeft
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Acquisitie doelt vaak op W&S bureaus die niet mogen bellen, niet voor geinteresseerde kandidaten voor een vacature!

Mosterd, Barbabella was me voor.
Huts!
Bella, vind je mosterdposting niet zo vervelend, weet nu dat mijn opmerking niet zo dom was
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wist het trouwens ook niet..

Dus meteen even google aan het werk gezet

Wat betekend Acquisitie?
Bel Je bent niet dom. Acquisitie is inderdaad bellen om jouw W&S-bureau aan de man te brengen bij het bedrijf dat personeel zoekt.

Bellen is zeker niet dom in dit geval. Je komt er achter waarom de vacature is verwijderd (vervuld? even geen budget?) en misschien krijg je zo wel meer informatie over de mogelijkheid dat er op korte termijn weer zo'n vacature komt, of speel je jezelf zo al netwerkend in de kijkerT bij dit bedrijf!
Ah bellen dus.

Ga ik doen, moet helaas nu rennen voor een afspraak, maar bel vanmiddag en laat het resultaat (als ze opnemen) vanavond wel weten!

Bedankt!

Liefs, Poespas

PS ik dacht dat "Acquisitie" op vacaturesites iets betekende als bellen om jezelf actief te verkopen i.p.v. gewoon solliciteren. Zeg maar echt de vacature werven.... Bedankt voor de opheldering!
Arggg krijg ze niet te pakken . Heel vreemd

Probeer het morgen nog. Maar reken maar nergens meer op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven