Solliciteren via vacaturesite
donderdag 24 mei 2018 om 11:44
Gisteren gesolliciteerd op superleuke vacature via Indeed, omdat er in de tekst geen e-mailadres stond waar je je brief+cv heen kon sturen.
Toen ik op verzenden geklikt had stond er "indeed kan niet garanderen dat uw reactie correct doorgestuurd wordt" (of iets in die trant).
Nou is dit voor mij de eerste keer via zo'n vacaturesite, iemand van jullie er ervaring mee?
Ik denk dat ik vanmiddag even ga bellen of mijn reactie aangekomen is. Maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met solliciteren op deze manier. Ik vond het op een of andere manier niet fijn...
Toen ik op verzenden geklikt had stond er "indeed kan niet garanderen dat uw reactie correct doorgestuurd wordt" (of iets in die trant).
Nou is dit voor mij de eerste keer via zo'n vacaturesite, iemand van jullie er ervaring mee?
Ik denk dat ik vanmiddag even ga bellen of mijn reactie aangekomen is. Maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met solliciteren op deze manier. Ik vond het op een of andere manier niet fijn...
donderdag 24 mei 2018 om 11:50
Ik solliciteer regelmatig via Indeed, maar dit heb ik nog nooit aan de hand gehad. Denk dat je er goed aan doet om er even een belletje aan te wagen. Hebben ze je ook gesproken, dat kan volgens mij alleen maar in je voordeel spreken. Succes!
Overigens ben ik wel blij met Indeed, veel recente vacatures, makkelijk alerts instellen en vervolgens eenvoudig solliciteren. Maar misschien heb ik daar ook wel geluk mee gehad, dat weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met Indeed, veel recente vacatures, makkelijk alerts instellen en vervolgens eenvoudig solliciteren. Maar misschien heb ik daar ook wel geluk mee gehad, dat weet ik niet.
donderdag 24 mei 2018 om 11:55
donderdag 24 mei 2018 om 13:42
Laat je even weten of het goed is gegaan?sammie500 schreef: ↑24-05-2018 11:55Oh, dan ga ik zeker bellen, als die "waarschuwing" blijkbaar niet standaard is! Bedankt voor je reactie Lily.
En verder is indeed inderdaad super! Maar meestal kan je op een vacature alsnog direct naar de organisatie schrijven, voelt toch directer en voor mij dus beter![]()
Vaak kan je inderdaad rechtstreeks solliciteren, maar soms zijn de vacatures ook wel eens wat schimmig. Voor een bedrijf in X zijn we op zoek naar een Y. En dan inderdaad rechtstreeks solliciteren via Indeed. Meestal sla ik die vacatures over...
donderdag 24 mei 2018 om 13:49
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dan zou ik toch maar even nabellen inderdaad. Succes.
donderdag 24 mei 2018 om 13:53
Gebeld net, hij was niet aangekomen en dat vonden zij ook heel vreemd en vervelend. (Het is overigens een heel betrouwbare bekende organisatie, maar snap wat je bedoelt Lily).
Ze hebben me het e-mailadres gegeven en waren van plan de vacature bij te weinig reactie nog op eigen website te plaatsen maar gaan dat nu al doen (wat dan weer een beetje jammer is voor mij
).
Ze hebben me het e-mailadres gegeven en waren van plan de vacature bij te weinig reactie nog op eigen website te plaatsen maar gaan dat nu al doen (wat dan weer een beetje jammer is voor mij
donderdag 24 mei 2018 om 14:00
Dat is wel jammer ja. Maar zij hebben je nu gesproken en herkennen je vast als je de brief instuurt. Misschien kun je dit zelfs op originele manier in je sollicitatie benoemen. Lijkt me in je voordeel werken, tenzij je echt helemaal niet aan de vacature voldoet natuurlijk, maar dat zal vast niet.sammie500 schreef: ↑24-05-2018 13:53Gebeld net, hij was niet aangekomen en dat vonden zij ook heel vreemd en vervelend. (Het is overigens een heel betrouwbare bekende organisatie, maar snap wat je bedoelt Lily).
Ze hebben me het e-mailadres gegeven en waren van plan de vacature bij te weinig reactie nog op eigen website te plaatsen maar gaan dat nu al doen (wat dan weer een beetje jammer is voor mij).
En ik bedoelde meer dat de naam van het bedrijf soms niet in de vacature wordt genoemd... Dan is het vaak via een uitzendbureau ga ik dan maar van uit. En dan sla ik vooralsnog liever over.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 14:03
Reden: spelvaud
Reden: spelvaud
16.45% gewijzigd
donderdag 24 mei 2018 om 14:09
donderdag 24 mei 2018 om 22:45
Kan natuurlijk ook, dan hoef je ook niet alles om te gooien! Heel veel succes in ieder geval met je sollicitatie!