SPH Dilemma
maandag 25 januari 2016 om 14:49
Hi Allemaal!
Ik ben een vierdejaars SPH student, bezig met het afronden van mijn studie.
Vorig jaar ben ik voor stage naar Zuid-Afrika geweest waardoor ik momenteel
een kleine uitloop heb.
Voordat ik aan deze opleiding begon had ik eigenlijk geen idee wat ik wilde worden
en waar mijn interesses lagen. Geluk stond aan mijn kant want ik heb het super
naar mijn zin gehad op mijn opleiding! Ook de stages die ik heb gedaan vond ik
heel erg leuk en leerzaam. Ik heb het gevoel dat ik op persoonlijk gebied grote sprongen
heb gemaakt, op professioneel gebied ook veel geleerd, maar nog geen idee wat
ik er mee wil.
Omdat ik dus nog geen idee had toen ik begon, heb ik mij helemaal niet in beroepskeuzes
verdiept. Ik ben erachter gekomen dat ik het werken met verstandelijk beperkten en
kinderen heel erg leuk vind, maar ik liever niet onregelmatig wil werken. Ook vind ik
het belangrijk om een goed salaris te verdienen, ik heb tenslotte niet voor niks gestudeerd.
Ik vind het erg lastig om uit te kiezen wat ik wil als ik straks klaar ben. Ik weet ik klink
een beetje veeleisend, maar ik ben mijzelf heel hard aan het afvragen of ik wel de juiste
studie heb gekozen. Op de groep werken vind ik echt heel leuk om te doen, maar ik weet
niet of ik het de rest van mijn leven wil doen.
Zijn er misschien SPH' ers onder jullie die dit herkennen of tips voor mij hebben?
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben een vierdejaars SPH student, bezig met het afronden van mijn studie.
Vorig jaar ben ik voor stage naar Zuid-Afrika geweest waardoor ik momenteel
een kleine uitloop heb.
Voordat ik aan deze opleiding begon had ik eigenlijk geen idee wat ik wilde worden
en waar mijn interesses lagen. Geluk stond aan mijn kant want ik heb het super
naar mijn zin gehad op mijn opleiding! Ook de stages die ik heb gedaan vond ik
heel erg leuk en leerzaam. Ik heb het gevoel dat ik op persoonlijk gebied grote sprongen