SPH Dilemma
maandag 25 januari 2016 om 14:49
Hi Allemaal!
Ik ben een vierdejaars SPH student, bezig met het afronden van mijn studie.
Vorig jaar ben ik voor stage naar Zuid-Afrika geweest waardoor ik momenteel
een kleine uitloop heb.
Voordat ik aan deze opleiding begon had ik eigenlijk geen idee wat ik wilde worden
en waar mijn interesses lagen. Geluk stond aan mijn kant want ik heb het super
naar mijn zin gehad op mijn opleiding! Ook de stages die ik heb gedaan vond ik
heel erg leuk en leerzaam. Ik heb het gevoel dat ik op persoonlijk gebied grote sprongen
heb gemaakt, op professioneel gebied ook veel geleerd, maar nog geen idee wat
ik er mee wil.
Omdat ik dus nog geen idee had toen ik begon, heb ik mij helemaal niet in beroepskeuzes
verdiept. Ik ben erachter gekomen dat ik het werken met verstandelijk beperkten en
kinderen heel erg leuk vind, maar ik liever niet onregelmatig wil werken. Ook vind ik
het belangrijk om een goed salaris te verdienen, ik heb tenslotte niet voor niks gestudeerd.
Ik vind het erg lastig om uit te kiezen wat ik wil als ik straks klaar ben. Ik weet ik klink
een beetje veeleisend, maar ik ben mijzelf heel hard aan het afvragen of ik wel de juiste
studie heb gekozen. Op de groep werken vind ik echt heel leuk om te doen, maar ik weet
niet of ik het de rest van mijn leven wil doen.
Zijn er misschien SPH' ers onder jullie die dit herkennen of tips voor mij hebben?
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben een vierdejaars SPH student, bezig met het afronden van mijn studie.
Vorig jaar ben ik voor stage naar Zuid-Afrika geweest waardoor ik momenteel
een kleine uitloop heb.
Voordat ik aan deze opleiding begon had ik eigenlijk geen idee wat ik wilde worden
en waar mijn interesses lagen. Geluk stond aan mijn kant want ik heb het super
naar mijn zin gehad op mijn opleiding! Ook de stages die ik heb gedaan vond ik
heel erg leuk en leerzaam. Ik heb het gevoel dat ik op persoonlijk gebied grote sprongen
heb gemaakt, op professioneel gebied ook veel geleerd, maar nog geen idee wat
ik er mee wil.
Omdat ik dus nog geen idee had toen ik begon, heb ik mij helemaal niet in beroepskeuzes
verdiept. Ik ben erachter gekomen dat ik het werken met verstandelijk beperkten en
kinderen heel erg leuk vind, maar ik liever niet onregelmatig wil werken. Ook vind ik
het belangrijk om een goed salaris te verdienen, ik heb tenslotte niet voor niks gestudeerd.
Ik vind het erg lastig om uit te kiezen wat ik wil als ik straks klaar ben. Ik weet ik klink
een beetje veeleisend, maar ik ben mijzelf heel hard aan het afvragen of ik wel de juiste
studie heb gekozen. Op de groep werken vind ik echt heel leuk om te doen, maar ik weet
niet of ik het de rest van mijn leven wil doen.
Zijn er misschien SPH' ers onder jullie die dit herkennen of tips voor mij hebben?
Alvast heel erg bedankt!
maandag 25 januari 2016 om 15:05
Je geeft aan dat je werken met verstandelijk beperkten en kinderen erg leuk vind. Ga eerst proberen daar werk in te vinden. Onregelmatige diensten horen er helaas wel vaak bij. Zelf werk ik ook onregelmatige diensten, je went er wel aan.
Daarna kan je je altijd nog afvragen of je dit werk jaren wil blijven doen of dat je een andere studie wil volgen.
Daarna kan je je altijd nog afvragen of je dit werk jaren wil blijven doen of dat je een andere studie wil volgen.
maandag 25 januari 2016 om 15:24
maandag 25 januari 2016 om 15:27
Ik zou lekker verder studeren!
SPH is zo breed. En met de bezuinigingen wordt het vinden van een baan wellicht niet zo heel makkelijk.
Als je leren/studeren leuk vindt, gewoon verder gaan.
Je kunt nog je hele leven werken.
Je basis heb je toch. Misschien vind je gedragswetenschapper wel leuk.
Kun je ook nog echt verschil gaan maken, een goede behandeling uitzetten. Met veel te weinig personeel, helaas.
Succes in elk geval met het maken van je keuzes.
SPH is zo breed. En met de bezuinigingen wordt het vinden van een baan wellicht niet zo heel makkelijk.
Kun je ook nog echt verschil gaan maken, een goede behandeling uitzetten. Met veel te weinig personeel, helaas.
Succes in elk geval met het maken van je keuzes.
Scherven brengen geluk
maandag 25 januari 2016 om 15:27
quote:Moiren_ schreef op 25 januari 2016 @ 15:24:
[...]
Heel veel zijn ook opgeheven.
Wat vind jij een goed salaris TO? Je kan er van leven, maar rijk zal je er niet van worden.Ik vind dat ik best veel geld verdien. Maar dat is pas nu ik bovenin een goeie schaal zit. Eerste jaren is dat zeker niet zo, noch valt er lekker te onderhandelen.
[...]
Heel veel zijn ook opgeheven.
Wat vind jij een goed salaris TO? Je kan er van leven, maar rijk zal je er niet van worden.Ik vind dat ik best veel geld verdien. Maar dat is pas nu ik bovenin een goeie schaal zit. Eerste jaren is dat zeker niet zo, noch valt er lekker te onderhandelen.
•
maandag 25 januari 2016 om 15:28
quote:Glassnijdersuus schreef op 25 januari 2016 @ 15:27:
Succes in elk geval met het maken van je keuzes.Nee, daar is lekker werk in te vinden
Succes in elk geval met het maken van je keuzes.Nee, daar is lekker werk in te vinden
maandag 25 januari 2016 om 15:29
maandag 25 januari 2016 om 15:36
maandag 25 januari 2016 om 15:37
quote:Glassnijdersuus schreef op 25 januari 2016 @ 15:36:
[...]
Sssst... Niks zeggen, anders hebben we zo een wanhopige TO
Bij de weg, ik kon 20 jaar geleden banen kiezen bij het leven.
Tjonge, ik word oud Ja, ik ook. En na een maand proeftijd direct een vast contract. Zeker residentieel was het erg gemakkelijk om werk te vinden.
[...]
Sssst... Niks zeggen, anders hebben we zo een wanhopige TO
Bij de weg, ik kon 20 jaar geleden banen kiezen bij het leven.
Tjonge, ik word oud Ja, ik ook. En na een maand proeftijd direct een vast contract. Zeker residentieel was het erg gemakkelijk om werk te vinden.
maandag 25 januari 2016 om 15:39
quote:Moiren_ schreef op 25 januari 2016 @ 15:37:
[...]
Ja, ik ook. En na een maand proeftijd direct een vast contract. Zeker residentieel was het erg gemakkelijk om werk te vinden.
Juist!!
En nu wil je op sommige locaties nog niet dood gevonden worden.
en met die bezuinigingen en de toename van de problematiek, loop je wel de kans dat men je dood vindt
[...]
Ja, ik ook. En na een maand proeftijd direct een vast contract. Zeker residentieel was het erg gemakkelijk om werk te vinden.
Juist!!
en met die bezuinigingen en de toename van de problematiek, loop je wel de kans dat men je dood vindt
Scherven brengen geluk
maandag 25 januari 2016 om 15:43
quote:Glassnijdersuus schreef op 25 januari 2016 @ 15:39:
[...]
Juist!!
Dit.
Wat was het vroegah een makkie.
Veel vacatures van vroeger zijn nu vrijwilligersbanen. Ook zo bizar.
[...]
Juist!!
Dit.
Wat was het vroegah een makkie.
Veel vacatures van vroeger zijn nu vrijwilligersbanen. Ook zo bizar.
dinsdag 26 januari 2016 om 00:09
Als je nu onregelmatig gaat werken, wil dat niet zeggen dat je dat heel je leven moet blijven doen.
Ik ben ook begonnen met een paar jaar onregelmatig werken op een groep, ondertussen naast mijn baan doorgestudeerd. Na een baan in dagdienst opgeklommen in het management dus ook nog eens een goed salaris.
Ik ben ook begonnen met een paar jaar onregelmatig werken op een groep, ondertussen naast mijn baan doorgestudeerd. Na een baan in dagdienst opgeklommen in het management dus ook nog eens een goed salaris.
dinsdag 26 januari 2016 om 00:55
Hoi!
Zelf zit ik ook in het vierde jaar van de sph! Door een eerdere studie ben ik gelukkig al aan het werk in het werkveld.
Als je er voor kiest om in de zorg te werken, hoef je het niet te doen om bakken met geld te verdienen. Tenzij je een functie als directeur hebt!
De onregelmatige werktijden maken je loon juist beter en op den duur vind ik onregelmatige tijden makkelijker dan altijd maar het zelfde. Hou er wel rekening mee dat als je eerst 32 uur als begeleider werkt icm onregelmatigheidstoeslag! Je soms meer verdient dan een leidinggevende. Je hebt dan wel meer uurloon, maar vaak geen onregelmatigheidstoeslag. Omdat de werktijden van een leidinggevende of een kantoorbaan in de zorg wel van 9-5 zijn! Zelf vind ik jongeren en jong volwassene met een licht verstandelijke beperking een uitdaging om mee te werken! Het is soms zoeken naar de juiste instelling en locatie! Maar met geluk, inzet kom je die juiste plek tegen!
Succes in je zoektocht!
Zelf zit ik ook in het vierde jaar van de sph! Door een eerdere studie ben ik gelukkig al aan het werk in het werkveld.
Als je er voor kiest om in de zorg te werken, hoef je het niet te doen om bakken met geld te verdienen. Tenzij je een functie als directeur hebt!
De onregelmatige werktijden maken je loon juist beter en op den duur vind ik onregelmatige tijden makkelijker dan altijd maar het zelfde. Hou er wel rekening mee dat als je eerst 32 uur als begeleider werkt icm onregelmatigheidstoeslag! Je soms meer verdient dan een leidinggevende. Je hebt dan wel meer uurloon, maar vaak geen onregelmatigheidstoeslag. Omdat de werktijden van een leidinggevende of een kantoorbaan in de zorg wel van 9-5 zijn! Zelf vind ik jongeren en jong volwassene met een licht verstandelijke beperking een uitdaging om mee te werken! Het is soms zoeken naar de juiste instelling en locatie! Maar met geluk, inzet kom je die juiste plek tegen!
Succes in je zoektocht!
dinsdag 26 januari 2016 om 07:37