Spijbelen - studiefinanciering
woensdag 17 april 2013 om 09:51
Ik ben 18 jaar en volg een niveau 4 opleiding. Door omstandigheden ben ik veel afwezig geweest. Omdat dit door heftige gebeurtenissen kwam ben ik een aantal keer vergeten me telefonisch af te melden bij school. Gewoon omdat ik er niet aan dacht. Ja, erg dom. Nu moet ik een gesprek op school voor ze een melding maken bij DUO. Kan mijn studiefinanciering stopgezet worden of moet ik het terugbetalen? Ik las ergens dat de regel dat je met ongeoorloofd verzuim je studiefinanciering stopgezet wordt, niet geldt als je een niveau 3 of 4 opleiding doet omdat dit een prestatiebeurs is. Klopt dit?
woensdag 17 april 2013 om 13:18
http://www.aanvalopschool ... /werkwijze%20regeling.pdf
Hier staat inderdaad dat de aanwezigheidseis niet geldt voor MBO niveau 3 en 4. Dus ik zou niet weten waar je school dan melding van zou willen maken.
Hier staat inderdaad dat de aanwezigheidseis niet geldt voor MBO niveau 3 en 4. Dus ik zou niet weten waar je school dan melding van zou willen maken.
woensdag 17 april 2013 om 21:21
Willen ze misschien melding maken omdat je de opleiding niet meer voort mag zetten? Ik weet van mijn vorige opleiding dat als je een bepaald percentage afwezig was geweest je de opleiding niet voort mocht zetten, je mocht geen examen meer doen. Enne, bij het niet volgen van een opleiding krijg je uiteraard ook geen StuFi!