Werk & Studie alle pijlers

SPSS vraag

22-12-2011 15:04 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie (richting sociologie) en daarvoor moet ik wat kunstjes uitvoeren in spss. Ik ben er helaas niet zo'n superster in...

Ik heb een aantal datasets aan elkaar gekoppeld. Het zijn namelijk verschillende vragenlijsten en deels beantwoord door dezelfde respondenten. Maar niet iedereen heeft alle vragenlijsten ingevuld... Ik wil graag weten hoeveel mensen die vragenlijst A hebben ingevuld, vragenlijst B ook hebben ingevuld en C.... Dus:

Selectie 1:

Vragenlijst A/selecteer een aantal variabelen. Hoe groot is N?

Na de eerste selectie wil ik graag weten hoeveel respondenten er nog in zitten als er van een andere vragenlijst een aantal variabelen bijkomen... dus:

Selectie 2:

Vragenlijst B/ selecteer een aantal variabelen. Hoe groot is N?

Vraag: weet iemand hoe dit moet in SPSS? Welke menu's en stappen ik moet nemen...

HELP

Xx Susanne
Als het goed is kun je dit doen bij select cases. Als je de data zo hebt ingevoerd dat je onderscheid hebt gemaakt tussen 'scores' kun je zo de variabele selecteren en bijvoorbeeld = 1 (heeft alleen A ingevuld) of = 2 (heeft alleen A en B ingevuld) of = 3 (heeft A, B en C ingevuld).

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind advies te geven op basis van zo weinig informatie, maar wellicht is hier nog iemand die er meer verstand van heeft. Het ligt er ook maar net aan op wat voor manier je de variabelen hebt ingevoerd. Als je onderscheid hebt gemaakt in wie welke vragenlijst heeft ingevoerd, dan kun je heel makkelijk de data selecteren die je nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven