Squarespace, wordpress of iets anders?
zondag 3 december 2017 om 17:30
Ik wil een website hebben voor mijn zakelijke activiteiten in wording. Het hoeft niet gratis, maar liever ook niet al te duur. Voorlopig kosten alle activiteiten me alleen maar geld, de inkomsten moeten nog komen
Een alles-in-een-pakket zou wel makkelijk zijn, met hosting, domeinnaam, mailadres en de site zelf.
Zelf wordpress downloaden en gaan knutselen is niet de bedoeling, maar er zijn wel pakketaanbieders zoals squarespac, weebly en wordpress.com waar je met wat klikken en slepen snel een website in elkaar zet. Welke kan ik dan het beste nemen?
Voor de goede orde:
- het is geen webshop
- de site hoeft alleen maar een simpele online folder te zijn, met wat teksten, foto's en documenten die de bezoeker kan downloaden
- ik wil een eigen domeinnaam, en geen extra toevoegingen zoals die je bij gratis sites hebt
- de site moet er op alle apparaten fatsoenlijk uitzien
- een mailadres moet erbij, maar het hoeft geen hele serie adressen te zijn
- vindbaarheid in Google is prettig maar geen hoogste prioriteit. Mijn klanten vinden me waarschijnlijk elders en moeten de website kunnen raadplegen, ik verwacht niet dat ik veel klanten via Google ga krijgen.
Een alles-in-een-pakket zou wel makkelijk zijn, met hosting, domeinnaam, mailadres en de site zelf.
Zelf wordpress downloaden en gaan knutselen is niet de bedoeling, maar er zijn wel pakketaanbieders zoals squarespac, weebly en wordpress.com waar je met wat klikken en slepen snel een website in elkaar zet. Welke kan ik dan het beste nemen?
Voor de goede orde:
- het is geen webshop
- de site hoeft alleen maar een simpele online folder te zijn, met wat teksten, foto's en documenten die de bezoeker kan downloaden
- ik wil een eigen domeinnaam, en geen extra toevoegingen zoals die je bij gratis sites hebt
- de site moet er op alle apparaten fatsoenlijk uitzien
- een mailadres moet erbij, maar het hoeft geen hele serie adressen te zijn
- vindbaarheid in Google is prettig maar geen hoogste prioriteit. Mijn klanten vinden me waarschijnlijk elders en moeten de website kunnen raadplegen, ik verwacht niet dat ik veel klanten via Google ga krijgen.
zondag 3 december 2017 om 17:45
zondag 3 december 2017 om 17:47
zondag 3 december 2017 om 17:59
U bent te goed
Ik denk dat het een simpel template wordt. Zelf iets ontwerpen kan ik niet, maar het mag heel eenvoudig.
Zelf de teksten maken kan ik wel.
maandag 4 december 2017 om 15:40
Ik ben met hetzelde bezig nu. Ik heb hosting, emailadressen en domein naam bij een partij en nu nog een graag thema/frontje van WordPress. (Frontje vanuit het klantenpanel van mijn host niet via wordpress zelf.)
Wanneer ik meer tijd heb koop ik een thema/frontje waar ik meer mee kan.
Kosten: hosting +naam 50 euro (1 jaar)
Frontje/thema: 30 - 50 euro (inclusief langdurige updates)
Vindbaarheid Google (organisch) doe ik zelf.
Wanneer ik meer tijd heb koop ik een thema/frontje waar ik meer mee kan.
Kosten: hosting +naam 50 euro (1 jaar)
Frontje/thema: 30 - 50 euro (inclusief langdurige updates)
Vindbaarheid Google (organisch) doe ik zelf.
maandag 4 december 2017 om 16:49
dinsdag 5 december 2017 om 10:06
Heb gisteren in twee uurtjes de site gevuld. Was voor nu nog met een gratis WordPress template. Over een paar weken kijk ik of ik een betaald thema wil en welke. Dan weer opnieuw vullen. En ik heb nu ook mn e-mail ingesteld. Die doet het nu ook.
Heb 10 jaar geleden ooit een joomla website laten maken voor mijn toenmalige werkgever. Heeft toen 10k gekost. Maar goed wat wisten we toen..
Nu heb ik voor 50 euro (per jaar) een site inclusief hosting. En voor max 50 euro een 'eigen' theme.
Heb 10 jaar geleden ooit een joomla website laten maken voor mijn toenmalige werkgever. Heeft toen 10k gekost. Maar goed wat wisten we toen..
woensdag 6 december 2017 om 19:51
vrijdag 8 december 2017 om 13:44
Als ik jou was zou ik een abonnement nemen bij wordpress.com, kost nog geen 5 euro per maand. Je hebt dan alles er op en eraan. Je kan kiezen uit templates, hebt je eigen .nl domein, website is altijd bereikbaar, mobile responsive.. Voor wat jij wilt heb je geen ingewikkelde constructies nodig.
Andere goede optie is weebly, iets duurder, denk aan 10 euro per maand. Deze webbuilder is wel eenvoudiger naar mijn mening en de templates zijn ook luxer en netter dan die van Wordpress. Ook kan je tijdens het maken van je website meteen zien hoe het er oo telefoon en tablet uit ziet.
Andere goede optie is weebly, iets duurder, denk aan 10 euro per maand. Deze webbuilder is wel eenvoudiger naar mijn mening en de templates zijn ook luxer en netter dan die van Wordpress. Ook kan je tijdens het maken van je website meteen zien hoe het er oo telefoon en tablet uit ziet.
vrijdag 8 december 2017 om 17:39
Terrarum: wat ik heb is ook geen ingewikkelde constructie hoor. Is mij aangeraden door iemand die er verstand van heeft. Kiezen voor een abonnement bij bijvoorbeeld WordPress heeft ook nadelen.
En 10 of 5 euro per maand is niet heel goedkoop hoor. Ik betaal nu (voor een uitgebreid hostingpakket) 50 euro inclusief onder andere meerdere emailadressen, snelle hostingservers enzovoorts. Thema is nu gratis maar met beperkte mogelijkheden. Maar voor 30 euro kan ik er een kopen die ondersteunde wordt en waar je heel veel kunt customizen.
En 10 of 5 euro per maand is niet heel goedkoop hoor. Ik betaal nu (voor een uitgebreid hostingpakket) 50 euro inclusief onder andere meerdere emailadressen, snelle hostingservers enzovoorts. Thema is nu gratis maar met beperkte mogelijkheden. Maar voor 30 euro kan ik er een kopen die ondersteunde wordt en waar je heel veel kunt customizen.
vrijdag 8 december 2017 om 18:32
Wapiti: Toevallig heb ik zelf ook jaren in dit vak gezeten en voor het doel wat TO heeft is een webbuilder als Weebly of Wordpress.com ruim voldoende. Hoge bereikbaarheid en je website is voorzien van alle beveiligingen etc. Als je dan niks ingewikkelds wilt hebben waarom zou je dan moeilijk gaan doen terwijl je met de bovengenoemde diensten een uitstekend, nette professionele website kan maken.