Werk & Studie alle pijlers

Stage Curacao

19-04-2017 16:21 37 berichten
Dag allemaal, mijn dochter van 19 wil stage lopen op Curacao. We hebben totaal geen ervaring met het regelwerk voor een stage in het buitenland. Hebben jullie tips? B.v. hoe het financiële plaatje eruit ziet? Ik ben al druk aan het Googlen maar zie even door de bomen het bos niet meer. Dus alles is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Icetea ik weet niet exact alle voorwaarden van alle beurzen. Weet dat mijn dochter iig bij aantal fondsen aanvragen moet doen volgens stage bureau Zij heeft het verder zelf opgepakt dus 100% op de hoogte ben ik niet. Zij zit midden in. Proces van alle dingen regelen
quote:poldervrouw schreef op 19 april 2017 @ 17:41:

Icetea ik weet niet exact alle voorwaarden van alle beurzen. Weet dat mijn dochter iig bij aantal fondsen aanvragen moet doen volgens stage bureau Zij heeft het verder zelf opgepakt dus 100% op de hoogte ben ik niet. Zij zit midden in. Proces van alle dingen regelen

Snap ik, het is ook een wirwar van wat wel en niet kan. Mocht je nog wat willen weten, dan pb maar .

Geldt ook voor jou TO.
Krijg motto niet verwijderd :-)
...
quote:iceteapeach schreef op 19 april 2017 @ 17:51:

[...]

Snap ik, het is ook een wirwar van wat wel en niet kan. Mocht je nog wat willen weten, dan pb maar Eigenlijk laat ik het aan haar over ;). Ze is ruim 19 en moeders staat aan zijlijn indien hulp nodig dan vraagt ze het vast ;)
quote:poldervrouw schreef op 19 april 2017 @ 17:59:

[...]

Eigenlijk laat ik het aan haar over ;). Ze is ruim 19 en moeders staat aan zijlijn indien hulp nodig dan vraagt ze het vast ;)Dat is altijd goed natuurlijk
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:Reep-Chocolade schreef op 19 april 2017 @ 16:50:

[...]

Ik had geen rijbewijs, dus een auto huren ging niet. Maar er gingen kleine busjes met bordjes waar je heen kon gaan. Zo kwam ik iedere keer op mijn stageplaats terecht. Als je eruit wilde riep je "Borchi!" (geloof ik) en dan stopte ze bij de eerste halte. Wat leuk om daar weer aan terug te denken.

Voor de rest had ik vriendelijke huisgenoten met een auto en we deden toch meestal gezamenlijke dingen. Een auto is wel handig als je de stad uit wil gaan en de stranden wil bezoeken.

Ik had gespaard voor mijn reis en ook kreeg ik een uitwonende studiefinanciering. Maar vraag me niet hoe dat tegenwoordig zit hoor.Dit is ook handig om te weten voor het geval dat er geen geld meer overblijft voor het huren van een auto of scooter. Volgens mij kan zij ook tijdelijk haar OV kaart inleveren en dan krijgt ze een extra vergoeding volgens mij. En betaalde jij dan bv mee als je meereed ofzo? Weet je nog hoe dat ging?
quote:Rusticaa_ schreef op 19 april 2017 @ 17:57:

Zorg vooral voor een goede aanvullende zorgverzekering, reisverzekering en inboedelverzekering voor haar kamer.Aanvullende zorgverzekering. Dat is ook een goeie natuurlijk. Ik heb een doorlopende reisverzekering en ze staat bij ons op de polis. Inboedelverzekering, dat is ook een hele goeie tip. Dank je wel.
quote:poldervrouw schreef op 19 april 2017 @ 16:55:

Waarom gaat je dochter niet bij stage bureau vragen ? Doet de mijne ook. Zij gaat in UK stage lopen en heeft via stage bureau alle info gekregen Oa Erasmus beurs kan je aanvragen

Ze is 19 geen 9. Dus zelf laten regelen. Alle

Hbo scholen hebben stage bureau of mensen die dit coördineren.
quote:iceteapeach schreef op 19 april 2017 @ 17:30:

[...]

Die had dochter van TO sowieso voor vergoeding via Erasmus+ niet kunnen aanvragen aangezien Curacao onder Nederlands grondgebied valt en de stage dan als stage in Nederland wordt gezien. Plus daarbij, moet de onderwijsinstelling een toegekende aanvraag hebben anders kan het ook niet.

@TO: je zou wel bij Nuffic kunnen navragen of kijken wat er onder www.ikwilweg.nl valt te achterhalen.

Succes!Nuffic, dat ken ik niet. Ik ga straks gelijk even kijken.
quote:Fee2015 schreef op 19 april 2017 @ 17:21:

Een dochter van een vriendin van mij woonde in Villa Ananas. Een groot studentenhuis met ik dacht 15 kamers. Ze hadden een zwembad erbij dus was dat was ideaal. Verder verdien je op Curacao bijna niets dus waarschijnlijk moet je dochter geld meenemen wil ze lekker kunnen leven en op stap kunnen. Het is geen goedkoop eiland. Een auto is wel noodzakelijk op Curacao! Maar absoluut een prachtige kans en een onvergetelijke ervaring!

Villa Ananas

Wat je zegt over dat geld is waar, gelukkig heeft ze al flink gespaard. Die auto is nog wel een dingetje, dat kost veel geld om er 1 per maand te huren.
Wat leuk en een te gekke kans! Alle vragen die wij hadden hierover werden via een bemiddelingsbureau goed beantwoord.
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:47
16.01% gewijzigd
quote:Pinkeltjepuntmuts schreef op 20 april 2017 @ 08:59:

[...]

Nuffic, dat ken ik niet. Ik ga straks gelijk even kijken.Oprechte vraag, waarom doe jij dit? Je dochter kan dit toch zelf uitzoeken en haar ouders om hulp vragen wanneer nodig? Nogmaals, als ze straks daar is zal ze ook alles zelf moeten regelen, want de meeste dingen zijn niet op voorhand te voorzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven