Werk & Studie alle pijlers

Starters salaris?

19-12-2018 09:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik ben begonnen als executive assistant en verdien 2100 euro. Is dit genoeg voor een starter? Het is mijn eerste baantje als secretaresse.
Star² schreef:
19-12-2018 11:41
Jij zegt zelf netto in de eerste instantie. Gezien je manier van schrijven lijkt me die 1750,- echt helemaal prima.
Nee, het is bruto. Mijn excuses. Bedankt voor je vriendelijke reactie!
ViataFlowee schreef:
19-12-2018 10:33
nee klopt bruto
Bruto is het nog steeds een heel mooi startsalaris.
Welk opleidingsniveau werd er gevraagd voor de functie?
En welk opleidingsniveau heb je?

Als je het hiermee vergelijkt dan is 2100 bruto hartstikke netjes als startsalaris http://www.studie-kosten.nl/29-baankans ... -je-studie
Ik lees net ergens dat het gemiddelde startsalaris voor jouw functie circa 2200 euro is. Maar je kunt erg ver doorgroeien. Dus jouw 2100 euro is prima dan.
ViataFlowee schreef:
19-12-2018 11:38
bruto?? ja ik krijg dan netto 1750...best weinig hoor
Ik start over 2 weken met een startersfunctie waarbij hbo niveau in een financiële richting werd gevraagd en ik ga 1800 bruto verdienen.
1750 netto zou ik echt niet over klagen voor een startersfunctie.
Keurig startsalaris, verdiende ik 15 jaar geleden ook ongeveer als startende office manager, ex reiskosten, moet je wel even naar kijken, voor ongeveer 45 uur per week (onregelmatig werken omdat een deel van het bedrijf in het buitenland lag en er verwacht werd dat je ook calls kon aannemen in de avond of nacht). De wereld is iets duurder geworden, maar als je niet te duur woont, kom je hier gewoon mee rond, lijkt me.

Ik woonde toen in een flat voor zo'n 600 euro inc (zal nu misschien 750 zijn), had daarnaast vaste lasten zoals verzekeringen en dergelijk en reed geen auto. Had wat voor de spaarrekening over elke maand (maar ik ben geen big spender, scheelt misschien).
duizel schreef:
19-12-2018 11:43
1750 netto als starter is zeker netjes!
Dit!
Je mag echt niet klagen
Of dit veel of weinig is, hangt o.m. af van je takenpakket en verantwoordelijkheden, grote of kleine organisatie, overheid of bedrijfsleven en welk niveau deze functie heeft.

Functienamen als 'executive assistant' zijn namelijk holle begrippen en zeggen niks.
Ach heerlijk, even op me in laten werken: 3.800,- gulden netto is weinig tegenwoordig. Wat is het soms fijn om oud te zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-12-2018 13:14
Ach heerlijk, even op me in laten werken: 3.800,- gulden netto is weinig tegenwoordig. Wat is het soms fijn om oud te zijn
Opa vertelt... :proud:
JonathanStrange schreef:
19-12-2018 13:18
Opa vertelt... :proud:
:biggrin:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een simpel rondje googlen geeft toch antwoord op je vraag?
Those who don’t believe in magic will never find it
ViataFlowee schreef:
Netto 1750 euro's op je rekening. Hoezo is dat weinig?
Je bent een starter en hebt dus 0,00 ervaring.
Ikkuz schreef:
19-12-2018 09:53
Wow dat denk ik dan ook. 2100!! Ik ken een hele goede ict-er die dat netto verdiend voor 30 uur...met jarenlange ervaring.
Ik wil jouw baan ook wel :sun:
Inderdaad, zoveel verdiende ik toen ik begon met werken na het HBO en dan voor 40 uur in de week.
Dat jij het zelf een "baantje" noemt... zegt genoeg...
JollyRider schreef:
19-12-2018 13:14
Oale bejoarde daj d'r bent :mrgreen:
Koffiepot schreef:
19-12-2018 11:53
Ik start over 2 weken met een startersfunctie waarbij hbo niveau in een financiële richting werd gevraagd en ik ga 1800 bruto verdienen.
1750 netto zou ik echt niet over klagen voor een startersfunctie.
1800 bruto is dan weer erg weinig gezien jouw opleidingsniveau. Of is het niet full time?
Belachelijk dat wanneer een starter aangeeft 2100 netto te verdienen (al bleek dat niet te kloppen) dat men meteen maar aanneemt dat ze aan het opscheppen is of de baas neukt. In plaats van vragen hoe zij dat voor elkaar krijgt/welke opleiding. Dit zie ik ook alleen bij vrouwen. Mannen feliciteren elkaar met hun succes.

Ja hoor, laten we onszelf en elkaar vooral overtuigen dat boven het maaiveld uitsteken niet mag en het absurd is je af te vragen of er meer voor jezelf in zit. Alsof 2100 netto zo'n absurd hoog bedrag is.
SimpeleZiel schreef:
19-12-2018 20:26
Belachelijk dat wanneer een starter aangeeft 2100 netto te verdienen (al bleek dat niet te kloppen) dat men meteen maar aanneemt dat ze aan het opscheppen is of de baas neukt. In plaats van vragen hoe zij dat voor elkaar krijgt/welke opleiding. Dit zie ik ook alleen bij vrouwen. Mannen feliciteren elkaar met hun succes.

Ja hoor, laten we onszelf en elkaar vooral overtuigen dat boven het maaiveld uitsteken niet mag en het absurd is je af te vragen of er meer voor jezelf in zit. Alsof 2100 netto zo'n absurd hoog bedrag is.
Boven het maaiveld uitsteken mag best, niks mis mee. Maar met een beetje realiteitszin is ook niks mis. Als jij 0,00 ervaring hebt en je wordt secretaresse (mbo functie), dan is 2100 euro bruto een meer dan prima salaris.
minnimouse schreef:
19-12-2018 20:31
Boven het maaiveld uitsteken mag best, niks mis mee. Maar met een beetje realiteitszin is ook niks mis. Als jij 0,00 ervaring hebt en je wordt secretaresse (mbo functie), dan is 2100 euro bruto een meer dan prima salaris.
2100 is een prima startsalaris! Maar ook met een mbo kun je goed (meer) verdienen als je goed bent in je vak en dat kan verkopen. Als je bijvoorbeeld tijdens je stage je meerwaarde hebt bewezen en direct als directiesecretaresse aan de slag gaat. Nu wordt er gedaan alsof het ongehoord en onmogelijk is om meer te verdienen.
Ik reageerde heel fel op die €2100,-.
Ze mag van mij zeker dat geld verdienen. Maar kom hier dan niet vragen of het een goed startsalaris is. Dáár word ik dan boos over.
biekoe schreef:
19-12-2018 22:08
Ik reageerde heel fel op die €2100,-.
Ze mag van mij zeker dat geld verdienen. Maar kom hier dan niet vragen of het een goed startsalaris is. Dáár word ik dan boos over.
Maar waarom?
Omdat ik dat óf domme naïviteit vind óf (en dat vind ik aannemelijker) opschepperij waar je anderen alleen de ogen mee uit wilt steken.
En nee, mij steekt ze de ogen niet uit.
SimpeleZiel schreef:
19-12-2018 20:48
2100 is een prima startsalaris! Maar ook met een mbo kun je goed (meer) verdienen als je goed bent in je vak en dat kan verkopen. Als je bijvoorbeeld tijdens je stage je meerwaarde hebt bewezen en direct als directiesecretaresse aan de slag gaat. Nu wordt er gedaan alsof het ongehoord en onmogelijk is om meer te verdienen.
Dat is niet ongehoord, maar een directiesecretaresse wordt je vooral door ervaring.
ViataFlowee schreef:
Waarom vind je dit weinig? Op basis van je verwachtingen of je uitgaven patroon?
SimpeleZiel schreef:
19-12-2018 20:26

Ik was ook heel verbaasd over de reacties. Veel starters verdienen wel dit soort bedragen, of nog hoger. Afhankelijk van je opleiding uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven