Starters salaris?
woensdag 19 december 2018 om 11:47
Bruto is het nog steeds een heel mooi startsalaris.
Welk opleidingsniveau werd er gevraagd voor de functie?
En welk opleidingsniveau heb je?
Als je het hiermee vergelijkt dan is 2100 bruto hartstikke netjes als startsalaris http://www.studie-kosten.nl/29-baankans ... -je-studie
woensdag 19 december 2018 om 11:53
Ik start over 2 weken met een startersfunctie waarbij hbo niveau in een financiële richting werd gevraagd en ik ga 1800 bruto verdienen.
1750 netto zou ik echt niet over klagen voor een startersfunctie.
woensdag 19 december 2018 om 11:57
Keurig startsalaris, verdiende ik 15 jaar geleden ook ongeveer als startende office manager, ex reiskosten, moet je wel even naar kijken, voor ongeveer 45 uur per week (onregelmatig werken omdat een deel van het bedrijf in het buitenland lag en er verwacht werd dat je ook calls kon aannemen in de avond of nacht). De wereld is iets duurder geworden, maar als je niet te duur woont, kom je hier gewoon mee rond, lijkt me.
Ik woonde toen in een flat voor zo'n 600 euro inc (zal nu misschien 750 zijn), had daarnaast vaste lasten zoals verzekeringen en dergelijk en reed geen auto. Had wat voor de spaarrekening over elke maand (maar ik ben geen big spender, scheelt misschien).
Ik woonde toen in een flat voor zo'n 600 euro inc (zal nu misschien 750 zijn), had daarnaast vaste lasten zoals verzekeringen en dergelijk en reed geen auto. Had wat voor de spaarrekening over elke maand (maar ik ben geen big spender, scheelt misschien).
woensdag 19 december 2018 om 13:18
Opa vertelt...JollyRider schreef: ↑19-12-2018 13:14Ach heerlijk, even op me in laten werken: 3.800,- gulden netto is weinig tegenwoordig. Wat is het soms fijn om oud te zijn
woensdag 19 december 2018 om 13:26
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
woensdag 19 december 2018 om 15:52
Netto 1750 euro's op je rekening. Hoezo is dat weinig?
Je bent een starter en hebt dus 0,00 ervaring.
woensdag 19 december 2018 om 15:52
woensdag 19 december 2018 om 16:48
Oale bejoarde daj d'r bentJollyRider schreef: ↑19-12-2018 13:14Ach heerlijk, even op me in laten werken: 3.800,- gulden netto is weinig tegenwoordig. Wat is het soms fijn om oud te zijn
woensdag 19 december 2018 om 19:14
1800 bruto is dan weer erg weinig gezien jouw opleidingsniveau. Of is het niet full time?
woensdag 19 december 2018 om 20:26
Belachelijk dat wanneer een starter aangeeft 2100 netto te verdienen (al bleek dat niet te kloppen) dat men meteen maar aanneemt dat ze aan het opscheppen is of de baas neukt. In plaats van vragen hoe zij dat voor elkaar krijgt/welke opleiding. Dit zie ik ook alleen bij vrouwen. Mannen feliciteren elkaar met hun succes.
Ja hoor, laten we onszelf en elkaar vooral overtuigen dat boven het maaiveld uitsteken niet mag en het absurd is je af te vragen of er meer voor jezelf in zit. Alsof 2100 netto zo'n absurd hoog bedrag is.
Ja hoor, laten we onszelf en elkaar vooral overtuigen dat boven het maaiveld uitsteken niet mag en het absurd is je af te vragen of er meer voor jezelf in zit. Alsof 2100 netto zo'n absurd hoog bedrag is.
woensdag 19 december 2018 om 20:31
Boven het maaiveld uitsteken mag best, niks mis mee. Maar met een beetje realiteitszin is ook niks mis. Als jij 0,00 ervaring hebt en je wordt secretaresse (mbo functie), dan is 2100 euro bruto een meer dan prima salaris.SimpeleZiel schreef: ↑19-12-2018 20:26Belachelijk dat wanneer een starter aangeeft 2100 netto te verdienen (al bleek dat niet te kloppen) dat men meteen maar aanneemt dat ze aan het opscheppen is of de baas neukt. In plaats van vragen hoe zij dat voor elkaar krijgt/welke opleiding. Dit zie ik ook alleen bij vrouwen. Mannen feliciteren elkaar met hun succes.
woensdag 19 december 2018 om 20:48
2100 is een prima startsalaris! Maar ook met een mbo kun je goed (meer) verdienen als je goed bent in je vak en dat kan verkopen. Als je bijvoorbeeld tijdens je stage je meerwaarde hebt bewezen en direct als directiesecretaresse aan de slag gaat. Nu wordt er gedaan alsof het ongehoord en onmogelijk is om meer te verdienen.minnimouse schreef: ↑19-12-2018 20:31Boven het maaiveld uitsteken mag best, niks mis mee. Maar met een beetje realiteitszin is ook niks mis. Als jij 0,00 ervaring hebt en je wordt secretaresse (mbo functie), dan is 2100 euro bruto een meer dan prima salaris.
woensdag 19 december 2018 om 22:41
Dat is niet ongehoord, maar een directiesecretaresse wordt je vooral door ervaring.SimpeleZiel schreef: ↑19-12-2018 20:482100 is een prima startsalaris! Maar ook met een mbo kun je goed (meer) verdienen als je goed bent in je vak en dat kan verkopen. Als je bijvoorbeeld tijdens je stage je meerwaarde hebt bewezen en direct als directiesecretaresse aan de slag gaat. Nu wordt er gedaan alsof het ongehoord en onmogelijk is om meer te verdienen.
woensdag 19 december 2018 om 22:55
Waarom vind je dit weinig? Op basis van je verwachtingen of je uitgaven patroon?
woensdag 19 december 2018 om 22:59
Ik was ook heel verbaasd over de reacties. Veel starters verdienen wel dit soort bedragen, of nog hoger. Afhankelijk van je opleiding uiteraard.SimpeleZiel schreef: ↑19-12-2018 20:26Belachelijk dat wanneer een starter aangeeft 2100 netto te verdienen (al bleek dat niet te kloppen) dat men meteen maar aanneemt dat ze aan het opscheppen is of de baas neukt. In plaats van vragen hoe zij dat voor elkaar krijgt/welke opleiding. Dit zie ik ook alleen bij vrouwen. Mannen feliciteren elkaar met hun succes.