Werk & Studie alle pijlers

starterstraject/ervaring (mwd)

12-03-2011 15:27 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds Juli ben heb ik mijn diploma mwd. Nu ben ik werkzaam op een kinderdagverblijf. Toch zou ik heel graag willen werken als maatschappelijk werkster. Ik word steeds afgewezen omdat ik nog geen ervaring heb.

Weten jullie of er mogelijkheden zijn om ergens ervaring op te doen? Ik heb wat spaargeld dus zou best tijdelijk een aantal dagen in de week ergens mee willen lopen om ervaring op te doen (wel met kans op een baan). Of bijvoorbeeld een starterstraject o.i.d lijkt mij geweldig.

Hebben jullie misschien ideeën of ervaring met manieren om ervaring op te doen?
Heb je al een idee welke richting je uit wilt? En je hebt ook stage gelopen neem ik aan?

In de daklozenopvang/verslavingszog zijn wel functies waarin je ervaring kunt opdoen en wellicht kunt doorgroeien; je moet dan wel meer SPW/SPH-achtig werk doen eerst. Misschien is dit in andere richtingen ook mogelijk, maar hiervan weet ik het in elk geval.

Het is inderdaad best moeilijk om echt een baan als MW'er te vinden maar zodra je er eenmaal 'in' zit groei/rol je vaak door, en lukt het uiteindelijk wel!

Brieven schrijven met motivatie naar instanties waar je geïnteresseerd in bent, lijkt mij in elk geval zinvol.
Wat voor 10 maanden stage heb je gelopen? Kan je niet in die richting solliciteren? Vaak wordt er wel om ervaring gevraagd maar is het heel moeilijk om mensen met veel ervaring te vinden. Als je verder de juiste papieren en instelling hebt maak je zeker kans.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven