stewardess klm
donderdag 30 augustus 2007 om 15:24
vrijdag 21 december 2012 om 21:40
Hmmm.... Weer wat geleerd!
, weer gekke vragen-tijd xd: is het mogelijk om een 747 te laten landen op R'dam-TH Airport?, worden de KLC-"birds" voorzien van ee PTV?, wat vind jij vane en 747 voor KLC, heeft KLC ook code-sharings afspraken? en de laatste voor dit bericht: als je voor 1 dag alleen een heen-terug-schema hebt op 1 route (laten wij even AMS-BerlinTegel doen), hoeveel keer zou je dan mogen vliegen op die route?

vrijdag 21 december 2012 om 21:51
quote:klmasiab747 schreef op 21 december 2012 @ 21:40:
, weer gekke vragen-tijd xd: is het mogelijk om een 747 te laten landen op R'dam-TH Airport?
Dat hangt van de grootte van de landingsbaan af, ik weet het niet precies
, worden de KLC-"birds" voorzien van ee PTV?
Wat is een PTV?
, wat vind jij vane en 747 voor KLC,
Ik denk dat een 747 veel te groot is voor KLC, gezien hun vluchtschema en passagiersaantallen. Als dat lucratief was, was de 747 al lang ingezet
heeft KLC ook code-sharings afspraken?
Volgens mij niet, waarom wil je dat weten?
en de laatste voor dit bericht: als je voor 1 dag alleen een heen-terug-schema hebt op 1 route (laten wij even AMS-BerlinTegel doen), hoeveel keer zou je dan mogen vliegen op die route?Bij KLM 1x, tenzij je in TXL geslapen hebt of gaat slapen. Bij KLM mag je namelijk 3 stretches op 1 dag doen, dus bijv AMS-TXL--TXL-AMS--AMS-TXL. Bij KLC mag je volgens mij 4 stretches doen, dus dan zou je 2x op en neer kunnen vliegen.
Nog meer gekke vragen?

Dat hangt van de grootte van de landingsbaan af, ik weet het niet precies
, worden de KLC-"birds" voorzien van ee PTV?
Wat is een PTV?
, wat vind jij vane en 747 voor KLC,
Ik denk dat een 747 veel te groot is voor KLC, gezien hun vluchtschema en passagiersaantallen. Als dat lucratief was, was de 747 al lang ingezet
heeft KLC ook code-sharings afspraken?
Volgens mij niet, waarom wil je dat weten?
en de laatste voor dit bericht: als je voor 1 dag alleen een heen-terug-schema hebt op 1 route (laten wij even AMS-BerlinTegel doen), hoeveel keer zou je dan mogen vliegen op die route?Bij KLM 1x, tenzij je in TXL geslapen hebt of gaat slapen. Bij KLM mag je namelijk 3 stretches op 1 dag doen, dus bijv AMS-TXL--TXL-AMS--AMS-TXL. Bij KLC mag je volgens mij 4 stretches doen, dus dan zou je 2x op en neer kunnen vliegen.
Nog meer gekke vragen?
vrijdag 21 december 2012 om 22:00
Een PTV is een PortableTeleVision: een kleine televisie voor films en informatie. Euhm nou, ik dacht zovan Transavia is soortvan dochter van KLM en heeft code-sharing met KLM, dus ik dacht KLC ook zeker met een andere regiovervoerder.
Nou nu je het vraagt: welke KLC-Fokker is de fijnste om in te mogen werken?

vrijdag 21 december 2012 om 22:05
vrijdag 21 december 2012 om 22:28
Mijn raarste vlucht? In welk opzicht? De enige vlucht die ik me herinner waarbij ik echt volledig verbouwereerd van boord stapte, was de enige vlucht in mijn vliegende carrière waarop ik de passagiers die het het weer waard hadden gemaakt, niet had kunnen vinden. Ik ben elke vlucht op zoek naar die passagiers, en ze zitten er altijd. Soms duurt het even voor je ze vindt, soms zijn het er maar een paar, maar ze zijn er altijd. Lieve, mooie, ontroerende, nieuwsgierige, hartverwarmende, hartverscheurende, grappige, fijne passagiers. Maar op die ene vlucht, die niet zo leuk was, heb ik er niet 1 gevonden. En dat is me verder nog nooit gebeurd en daarom was ik er behoorlijk verbouwereerd over. Gelukkig zaten ze de vlucht daarop weer gewoon aan boord.
Maar rare dingen heb ik genoeg meegemaakt, wat wil je horen?
Maar rare dingen heb ik genoeg meegemaakt, wat wil je horen?
vrijdag 21 december 2012 om 22:51
Ok, ik kan je wel vertellen over 1 van de grappigste vluchten die ik heb meegemaakt qua interactie met passagiers. We vlogen van AMS naar BON, met een tussenlanding op CUR. Veel Nederlanders aan boord, en velen in vakantiestemming. Tijdens de vlucht heb ik vreselijk veel lol gehad met passagiers. Zo was er een heel lieve mevrouw op leeftijd, die alleen reisde. Eerder had haar man de zaken altijd geregeld, maar die was helaas overleden, waardoor ze het nu zelf moest doen. Haar dochter had wel wat voorbereid, maar eenmaal aan boord stond ze er alleen voor. Ze was vreselijk zenuwachtig en verontschuldigde zich bij alles wat ze vroeg, omdat ze volgens haarzelf altijd alles fout deed. Ze had links en rechts wel wat extra hulp en aandacht nodig, maar verder was het een schat van een passagier, die je dan ook met liefde helpt. Tegen het eind van de vlucht hebben we samen, zij, ik en de passagiers om haar heen, haar verklaard tot wereldkampioen mislukken. Omdat ze zo lief was, was ze was namelijk mislukt in het zijn van een mislukte passagier.
Een andere passagier was een boomlange Antilliaan, die tegenover mijn crewseat zat. Hij was aardig, gezellig en uiterst attent, zodra er maar een passagier mijn richting in keek, stond hij al voor me om baggage te tillen of de baggage-bakken te ordenen zodat er meer bij kon. Hij bleek een fijn gevoel voor humor te hebben en tijdens de vlucht had ik regelmatig lol met hem. Vlak voor de landing op CUR, toen ik al tegenover hem op mijn crewseat zat, begon hij zich wat vreemd te gedragen. En ineens zag ik dat hij zo zenuwachtig was als hij groot was, voor de landing. Ik heb mijn handen uitgestoken en gezegd 'Kom maar hier'. Waarop hij mijn handen pakte en door de cabine brulde 'Kijk dames en heren, dit is nou reiki!' Naast hem zat ook een Antilliaan, die daar vreselijk hard om moest lachen, zoals alleen Antillianen kunnen lachen. Dus heb ik hem verteld dat hij mee ging doen, en zo zaten we met zijn 3-en handen vast te houden tot we bijna landden en ik dus op mijn handen moest zitten. Na de landing startte de SP het landingsmuziekje, waarop mijn collega bij de tegenoverliggende deur en ik samen begonnen te zwaaien, zoals je bij een concert zou doen. Een half uurtje later bij de landing op BON deden we dit weer, waarop ik ineens helemaal aan de andere kant van de cabine 4 handen de lucht in zag gaan, 2 passagiers vonden ons zo grappig dat ze mee gingen doen. Daarna begonnen we heel enthousiast naar elkaar te zwaaien. De lol was compleet toen deze zelfde passagiers ook in ons crewhotel bleken te verblijven.
Je ziet, als je ervoor open staat, kun je verschrikkelijk veel plezier met de passagiers hebben.
Een andere passagier was een boomlange Antilliaan, die tegenover mijn crewseat zat. Hij was aardig, gezellig en uiterst attent, zodra er maar een passagier mijn richting in keek, stond hij al voor me om baggage te tillen of de baggage-bakken te ordenen zodat er meer bij kon. Hij bleek een fijn gevoel voor humor te hebben en tijdens de vlucht had ik regelmatig lol met hem. Vlak voor de landing op CUR, toen ik al tegenover hem op mijn crewseat zat, begon hij zich wat vreemd te gedragen. En ineens zag ik dat hij zo zenuwachtig was als hij groot was, voor de landing. Ik heb mijn handen uitgestoken en gezegd 'Kom maar hier'. Waarop hij mijn handen pakte en door de cabine brulde 'Kijk dames en heren, dit is nou reiki!' Naast hem zat ook een Antilliaan, die daar vreselijk hard om moest lachen, zoals alleen Antillianen kunnen lachen. Dus heb ik hem verteld dat hij mee ging doen, en zo zaten we met zijn 3-en handen vast te houden tot we bijna landden en ik dus op mijn handen moest zitten. Na de landing startte de SP het landingsmuziekje, waarop mijn collega bij de tegenoverliggende deur en ik samen begonnen te zwaaien, zoals je bij een concert zou doen. Een half uurtje later bij de landing op BON deden we dit weer, waarop ik ineens helemaal aan de andere kant van de cabine 4 handen de lucht in zag gaan, 2 passagiers vonden ons zo grappig dat ze mee gingen doen. Daarna begonnen we heel enthousiast naar elkaar te zwaaien. De lol was compleet toen deze zelfde passagiers ook in ons crewhotel bleken te verblijven.
Je ziet, als je ervoor open staat, kun je verschrikkelijk veel plezier met de passagiers hebben.
vrijdag 21 december 2012 om 23:04
Mijn verhaaltje... Vrijdag, na-schooltijd had ik een leuk gesprek met een docente Engels, ze hoorde dat ik steward wilde worden en wilde eens mijn eigen "safety-demo" zien, dat kon ik "zo goed" volgens mensen... Ik deed het, soms verslikte ik in mijn worden, toen ik klaar was (ik had door neurvositeit mijn ogen dicht) bleek het dat een hele brugklas naar mij keek en zei: HAHA GOEDZOOO, nou, ik mij schamend voelen, gaan ze klappen, okeej, eerste keer voor publiek kan geen kwaad denk ik vanaf nu.
xd Kom, vertel eens nogwa

zaterdag 22 december 2012 om 22:58