Stop met mensen laagopgeleid noemen
zondag 1 april 2018 om 12:50
Ik ben het zat, dat laagopgeleide mensen in hokjes worden geplaatst.
Ik ben niet laag opgeleid. Weetje wel wat ik allemaal moet leren en doen (werk in een hotel) ? Zodat de gasten een fijn verblijf hebben. Weetje wat een kapper, automonteur, bakker, verzorgende moet leren? Met de constante vernieuwingen en trends en regeltjes?
Ik ben niet laagopgeleid, ik ben praktisch opgeleid. Zonder vakmensen blijft de maatschappij niet draaien.
https://youtu.be/DZG8V9bs54k
Ik ben niet laag opgeleid. Weetje wel wat ik allemaal moet leren en doen (werk in een hotel) ? Zodat de gasten een fijn verblijf hebben. Weetje wat een kapper, automonteur, bakker, verzorgende moet leren? Met de constante vernieuwingen en trends en regeltjes?
Ik ben niet laagopgeleid, ik ben praktisch opgeleid. Zonder vakmensen blijft de maatschappij niet draaien.
https://youtu.be/DZG8V9bs54k
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 13:05
3.43% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 12:57
Precies, hoe kom je daarbij, Tass?Troeteltje schreef: ↑01-04-2018 12:56Euhm, de beroepen die jij opsomt vallen niet onder laag opgeleid.
Volgens mij wordt er juist helemaal niet op deze beroepsgroepen neergekeken.
zondag 1 april 2018 om 12:58
gizzmo-returns schreef: ↑01-04-2018 12:52Volgens mij valt een beroepsopleiding niet onder " laag opgeleid"
Laag opgeleid, zijn mensen die geen enkele diploma of alleen een diploma van het voortgezet onderwijs hebben.
Dit dus.
zondag 1 april 2018 om 12:58
'Ik ben niet laag opgeleid, ik ben praktisch opgeleid'.....Tass, dit vind ik nog eens een mooie uitspraak. Zonder al die praktijkmensen zouden we een groot probleem hebben is mijn mening.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 01-04-2018 13:02
26.52% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 1 april 2018 om 12:59
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Er bestaan ook huisschilders die niet de kwaliteit leveren die je verwacht en er zijn ook genoeg projectleiders die geen graaiersmentaliteit hebben en opgeblazen ego over hun master.Abigail* schreef: ↑01-04-2018 12:55Ik heb meer achting voor huisschilders
dan voor arrogante projectleiders met hun graaiers-mentaliteit
en ego over hun universitaire master en PRINCE2Practioner-diploma.
Bij mijn huisschilder weet ik tenminste
dat hij kwaliteit levert
en verantwoordelijkheid neemt.
zondag 1 april 2018 om 13:00
ach ja... het een is niet beter dan het ander. Hoog en laag opgeleiden willen meestal niet eens met elkaar ruilen. Wees blij met wat je kunt en doet, en als het niet naar je zin is, verander er wat aan. Ik heb van laag tot hooggeschoold werk gedaan en weer terug, in veel branches gewerkt, en heb nooit het gevoel gehad dat er tegen me op of op me neer gekeken werd, kwestie van trots zijn op jezelf en een ander behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden.
zondag 1 april 2018 om 13:03
Mee eens. Hetzelfde vind ik gelden dat er mensen zijn die vinden dat iemand zich alleen student mogen noemen als je op de universiteit zit. Iemand die MBO of HBO volgt is ook bezig zich zaken aan te leren, al dan niet in praktijk en of theorie, meestal een combinatie hiervan.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zondag 1 april 2018 om 13:03
Dit dus.gizzmo-returns schreef: ↑01-04-2018 12:52Volgens mij valt een beroepsopleiding niet onder " laag opgeleid"
Laag opgeleid, zijn mensen die geen enkele diploma of alleen een diploma van het voortgezet onderwijs hebben.
zondag 1 april 2018 om 13:05
+1gizzmo-returns schreef: ↑01-04-2018 12:52Volgens mij valt een beroepsopleiding niet onder " laag opgeleid"
zondag 1 april 2018 om 13:05
Ik snap je TO.
Ik vind het persoonlijk discriminatie om mensen laagopgeleid te noemen.
Want in feite wordt er bedoeld dat een laagopgeleid persoon dom is. Er wordt in mijn optiek te veel denigrerend over laagopgeleide mensen gedaan.
En dat komt dan meestal van mensen die toevallig goed waren in de schoolbanken maar die in het echte leven niet weten hoe ze het moeten doen.
Waar het om gaat is dat we elkaar allemaal nodig hebben.
Het probleem is dat wij mensen, graag dingen in hokjes stoppen om de wereld om ons heen ordelijk te houden. Dat heeft ook discriminatie trouwens, maar het is wel een natuurlijke neiging. Het wordt vervelend als het een politieke lading krijgt.
Ik vrees dat we er niet veel aan kunnen doen op het moment. Het is nogal een politiek hot item. Maar goed van je dat je dit signaal afgeeft.
Zo is het ook gegaan bij de woorden allochtoon en autochtoon. Als er geen mensen waren geweest zoals jij nu, dan hadden deze woorden nog gebezigd geworden.
Ik vind het persoonlijk discriminatie om mensen laagopgeleid te noemen.
Want in feite wordt er bedoeld dat een laagopgeleid persoon dom is. Er wordt in mijn optiek te veel denigrerend over laagopgeleide mensen gedaan.
En dat komt dan meestal van mensen die toevallig goed waren in de schoolbanken maar die in het echte leven niet weten hoe ze het moeten doen.
Waar het om gaat is dat we elkaar allemaal nodig hebben.
Het probleem is dat wij mensen, graag dingen in hokjes stoppen om de wereld om ons heen ordelijk te houden. Dat heeft ook discriminatie trouwens, maar het is wel een natuurlijke neiging. Het wordt vervelend als het een politieke lading krijgt.
Ik vrees dat we er niet veel aan kunnen doen op het moment. Het is nogal een politiek hot item. Maar goed van je dat je dit signaal afgeeft.
Zo is het ook gegaan bij de woorden allochtoon en autochtoon. Als er geen mensen waren geweest zoals jij nu, dan hadden deze woorden nog gebezigd geworden.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Hij kwam en zag dat het kut was
zondag 1 april 2018 om 13:06
Nou ik heb net mn huis verbouwd en ik werd knettergek van die kerels. We hebben echt veel onderzoek gedaan en geprobeerd aanbevolen mensen te krijgen, manmanman.Abigail* schreef: ↑01-04-2018 12:55Ik heb meer achting voor huisschilders
dan voor arrogante projectleiders met hun graaiers-mentaliteit
en ego over hun universitaire master en PRINCE2Practioner-diploma.
Bij mijn huisschilder weet ik tenminste
dat hij kwaliteit levert
en verantwoordelijkheid neemt.
De hoofdprijs vragen en op komen dagen wanneer het hun uitkomt, pauzes en reistijd doorberekenen, dingen niet afmaken en nooit meer terugkomen (dat deel niet betaald uiteraard, maar toch)
On topic: ik vind vakmensen niet laagopgeleid. Waarom trek jij dit je zoveel aan?
zondag 1 april 2018 om 13:08
Dan was het vast geen gerenommeerd bedrijf wat je hebt ingehuurd maar een of andere vage zzp-er..